BMW představilo limitku M4 CS

BMW M4 CS s výraznějším sportovním vzhledem pokračuje v desítky let trvající tradici úspěšných speciálních edicí M modelů, sahající až do roku 1988, kdy bylo představeno BMW M3 Sport Evolution E30. Nové BMW M4 CS se bude vyrábět v původní továrně BMW v Mnichově.

P90251033_lowRes_the-new-bmw-m4-cs-04

Model představuje příchod nového systému uspořádání modelů od BMW M GmbH. Nad standardními modely M budou stát sportovně vyladěné verze Competition, o další stupeň výše pak budou situovány speciální edice CS. Samotný vrchol budou reprezentovat modely GTS s maximálními výkony, kteří budou ztělesňovat čistý sportovní charakter, ale stále přitom budou schváleny pro silniční provoz.

Vysokovýkonný 3litrový motor modelu BMW M4 CS má oproti BMW M4 s paketem Competition o 10 koní vyšší výkon a celkově dosahuje 460 koní. Nejmodernější technologie M TwinPower Turbo umožňuje BMW M4 CS pokořit hranici 100 km/h z klidu za méně než 4 sekundy, přesně za 3,9 s. Maximální rychlost BMW M4 CS, které je standardně vybaveno paketem M Driver’s, je elektronicky omezena na 280 km/h. S dvojicí jednokomorových turbodmychadel, mezichladičem stlačeného vzduchu, vysokotlakým přímým vstřikováním paliva, proměnným zdvihem ventilů VALVETRONIC a plně variabilním časováním Double-VANOS tento řadový šestiválec miluje otáčky, ale současně již od nízkých otáček generuje mohutný točivý moment a dosahuje vysoké úrovně hospodárnosti (kombinovaná spotřeba paliva: 8,4 l/100 km; kombinované emise CO2: 197 g/km).

P90251041_lowRes_the-new-bmw-m4-cs-04

Nové BMW M4 CS je standardně vybaveno sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou M DTC Drivelogic. Tato špičková převodovka je vybavena vlastním chladičem oleje a dovoluje automatické změny rychlostních stupňů, stejně jako manuální řazení prostřednictvím řadicích páček na volantu. Změny rychlostních stupňů probíhají během zlomku sekundy bez přerušení dodávky výkonu ke kolům. Převodovka je vybavena dlouhým sedmým převodovým stupněm, který je určen k tomu, aby držel otáčky v nízkém pásmu, a tím minimalizoval spotřebu paliva na dlouhých cestách.

Podvozek nového BMW M4 CS je z větší části podobný tomu, který je použit na modelu M4 s paketem Competition. Ramena i těhlice na předních i zadních nápravách jsou vyrobeny z kovaného hliníku, což umožňuje dosáhnout neobyčejně nízké hmotnosti. Tím se podařilo udržet neodpruženou hmotnost na minimu, což je vlastnost zvyšující jízdní dynamiku. BMW M4 CS je standardně vybaveno adaptivním M podvozkem, jehož geometrie byla vyladěna tak, aby nabídla optimální výkony jak na silnici, tak na okruhu.

Maximální přilnavost za všech okolností zajišťuje stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control), jehož součástí je režim M Dynamic Mode (MDM) a aktivní M diferenciál. Regulační systémy Adaptivního M podvozku, DSC a aktivního M diferenciálu byly upraveny tak, aby odpovídaly dynamickým požadavkům BMW M4 CS. Ke změnám došlo také u nastavení elektromechanického posilovače řízení. Řidič může přizpůsobit nastavení řízení či podvozku svým osobním preferencím nebo charakteru trasy. V tomto ohledu lze zvolit jeden ze tří jízdních režimů (Comfort, Sport a Sport+) pouhým stiskem tlačítka. Zatímco režim Comfort je zvláště vhodný pro silnice se špatným povrchem, jízdu po městě a krátké trasy, Sport bude tím správným nastavením pro nadšené řidiče, kteří chtějí posouvat své limity na venkovských silnicích. A těm, kteří se své BMW M4 CS chystají vzít na okruh, vytvoří režim Sport+ cestu k dosažení těch nejlepších časů na kolo.

P90251063_lowRes_the-new-bmw-m4-cs-04

BMW M3 má za sebou dlouhou tradici speciálních modelů, které dokáží sloužit jako čistokrevné sportovní vozy, ale současně nabízejí plnohodnotnou použitelnost v každodenním provozu. Není třeba dodávat, že to je také jedním z atributů BMW M4. Tento nositel sportovního charakteru BMW řady 4 byl představen v roce 2013. Na začátku roku 2013 nahradilo BMW řady 4 dřívější modely BMW řady 3 Coupé a Cabrio. Vytvořilo tak novou modelovou řadu a získalo si jméno svým neobyčejně dynamickým a elegantním vzhledem.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru