I s píchlou gumou lze bezpečně jezdit

Na autodromu v Mostě jsme měli příležitost si hřebíkem propíchnout novou pneumatiku u testovacího vozu a pak s ním bezpečně vyrazit do města. Jak je to možné?

Bez názvu2

Na trh byla totiž v lednu tohoto roku uvedena nová pneumatika Bridgestone DriveGuard. Její konstrukce umožňuje použití pro téměř všechny druhy osobních automobilů. Zbaví řidiče obav z poškození pneumatiky a vyznačuje se vysokou úrovní bezpečnosti. Umožňuje díky svým vyztuženým bočnicím a technicky vyspělé konstrukci chladicích žeber zachovat ovladatelnost vozidla i po ztrátě tlaku. Řidič tak může pokračovat v jízdě dalších až 80 km rychlostí 80 km/h.

Tato pneumatika je nová v následujících ohledech:

  • Možnost použití pro všechny osobní vozy bez ohledu na výrobce nebo model. Pneumatika Bridgestone DriveGuard není určena výlučně pro prvovýbavu specifických značek nebo modelů osobních vozů a může být pořízena pro většinu osobních vozů vybavených systémem TPMS, který je od listopadu 2014 povinnou výbavou nových osobních vozů prodávaných v Evropě. Na základě stavu vozového parku z roku 2016 by tak mohlo být pneumatikami DriveGuard potenciálně vybaveno 32 milionů vozidel.
  • Řešení pro prakticky všechny druhy poškození pneumatiky (včetně bočnice a běhounu), které se liší od ostatních systémů pro zajištění mobility s poškozenou pneumatikou (např. těsnicí prostředek). Technologie DriveGuard používá patentovanou konstrukci chladicích žeber v kombinaci s vyztuženými bočnicemi, které jsou díky své odolnosti schopny plnit nosnou funkci. Pro řidiče to v případě poškození pneumatiky znamená zachování ovladatelnosti vozidla a možnost bezpečně a komfortně pokračovat v jízdě dalších 80 km rychlostí až 80 km/h, aby mohl bezpečně opravit nebo vyměnit pneumatiku. Z toho vyplývá větší pocit jistoty v případě poškození pneumatiky.
  • Pneumatika nabízí nejlepší provozní vlastnosti ve své třídě při jízdě na mokrém povrchu a z hlediska valivého odporu, což dokládají vynikající hodnocení na informačním štítku EU (A za výkon na mokru a C za valivý odpor) i výsledky nezávislých testů organizace TÜV SÜD.

DSC_8701

V uplynulých čtyřech letech se muselo 60 % řidičů potýkat s nepříjemnými důsledky poškození pneumatiky, mezi něž patří pocity bezmoci a nejistoty v kombinaci s časovou ztrátou až 3 hodiny. Nová pneumatika dokáže zabránit nehodám v důsledku proražení pneumatiky, náhlé ztráty tlaku nebo jiného druhu poškození pneumatiky.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru