BMW M2 Coupé – zábavně dravé – první jízda

Model BMW M2 Coupé je prezentován jako první sériový „M“ model řady 2. Za jeho předchůdce by se dalo považovat 1 M Coupé, není to ale tak docela pravda. Tohle je svébytný sériově vyráběný vůz, žádná limitovaná edice. 

bmw m2 kupé (10)

Sportovní „M“ modely mají v historii BMW tradici delší než čtyři desetiletí. Každý nový ohlášený model vzbuzuje napětí a očekávání a samozřejmě i otázky, to když se například před dvěma lety pod kapotou modelů M3 a M4 místo dosavadního atmosférického osmiválce objevil přeplňovaný šestiválec.

M2 Coupé vzbuzuje ty nejlepší emoce už svým vzhledem. Poprvé bylo naživo k vidění už začátkem roku 2016 a bylo jasné, že to nebude žádný beránek. Jeho design mluví jasně – jsem pořádný dravec a nenechám si nic líbit. Stačí se podívat na přední nárazník s velmi nízko posazenou spodní hranou a velikými nasávacími otvory i na jeho ostré hrany. Na pochybách vás nenechají ani doširoka vytažené blatníky, vpředu rozšířené o 55 mm a vzadu o 80 mm. Kovaná 19 palcová kola také nejsou jen tak na ozdobu a dva páry koncovek výfuku vše potvrzují.

Rozměry má nejblíže k M235i. Na délku měří 4468 mm, na šířku 1854 mm a na délku 1410 mm. Stojí na rozvoru 2693 mm, tedy téměř shodném s M235i. Výrazný je rozdíl především v šířce, ale o tom už jsme mluvili, kola totiž pocházejí z M4.

bmw m2 kupé (13)

Interiér s klasickým uspořádáním dostal také několik sportovních znaků, z nichž nejviditelnější je Alcantara na dveřích a středovém tunelu, sportovní sedadla s naprosto perfektním bočním vedením a ovšem také sportovní volant, M řadicí páku a modré prošívání, které je pokračováním dramaticky modrého laku karoserie. Co se týče polohy za volantem, pak ji dlouho hledat nebudete, kabina je pěkně těsná a středová konzola řešená tak, abyste si úplně neotloukli koleno. Na zadní sedadla se nejspíš cpát nebudete, ale pokud byste chtěli, celkem se sem dá vejít. Dokonce máte k dispozici i slušný zavazadelník objemu 390 litrů.

M2 Coupé dostalo část dílů z modelu M235i a M4 (například přeplňovaný šestiválec nebo odlehčený hliníkový podvozek), ty však prošly řadou úprav. Třílitrový řadový šestiválec, který poskytuje výkon 370 koní, má hliníkový blok, je přeplňován dvoukomorovým turbodmychadlem TwinScroll integrovaným do výfukových svodů. Upraven byl i systém mazání.

Parametry motoru jsou slibné. Točivý moment 465 Nm (při overboostu krátkodobě až 500 Nm) je k dispozici od 1400 do 5560 otáček, zrychlení z nuly na stovku za 4,3 sekundy, tedy rychleji než M235i, maximálka omezená na 250 km/h. Je jasné, že síla tomuhle autu chybět nebude.

bmw m2 kupé (11)

Řazení zajišťuje sedmistupňová dvouspojková převodovka M DCT, s níž můžete využít funkci Launch Control pro maximální zrychlení při pevném startu. Ta je ovšem příplatková, ve standardu řadíte šestistupňovým manuálem se suchou skříní. Podstatné je, že řízení má elektrický posilovač, s nímž zpětná vazba není špatná a osobně se mi nezdál rozdíl oproti hydraulice tak velký. Je mimochodem nastavitelný na režim Comfort a Sport/Sport+. Ve sportovních režimech vás elektronika pustí i do malého driftu, pořád vás ale trochu hlídá.

Podvozek použitý v modelech M3 a M4 je odlehčený použitím hliníku, jsou tu ovšem výztuhy pro zvýšení tuhosti a pevnější spojení nápravnice s karoserií. Brzdy jsou výkonné úměrně síle motoru – plovoucí kotouče mají vpředu průměr 380 mm a vzadu 370 mm, na přední nápravě s čtyřpístkovými pevnými třmeny. M2 Coupé má samozřejmě poháněnou zadní nápravu plus elektronicky řízený aktivní diferenciál, který pracuje se svorností od nuly do sta procent, přičemž vyhodnocuje informace o úhlu natočení volantu, poloze pedálu plynu, tlaku v brzdové soustavě, točivém momentu, rychlosti otáčení kol a stáčení kolem svislé osy.

BMW si pro milovníky okruhových zážitků přichystalo i několik drobností, které udělají z jízdy ještě větší zábavu. Ovšem, řeč je o možnosti sdílení toho, co za volantem zažijete, na sociálních sítích. Třeba aplikace GoPro pomocí kamery na přístrojové desce přes rozhraní iDrive nahraje kolo na okruhu, záznam pak můžete rovnou poslat svým přátelům. Nebo jestli chcete, aby vám aplikace M Laptimer analyzovala, jaké chyby jste při jízdě udělali, můžete ji vyzkoušet.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru