Ford Fiesta ST s novým motorem

Ford Performance představuje novou generaci sportovního modelu Ford Fiesta ST. Pod jeho kapotou pracuje zcela nový tříválcový motor EcoBoost o zdvihovém objemu 1,5 l. Veřejnosti se nová Fiesta ST poprvé představí na autosalonu v Ženevě.

Nový Ford Fiesta ST_2017

Motor dosahuje výkonu 147 kW (200 k) a točivého momentu 290 Nm. Akceleraci 0–100 km/h zvládne nová Fiesta ST podle předběžného odhadu za pouhých 6,7 s.

Třetí generace Fiesty ST se stane historicky prvním modelem Ford Performance s tříválcovým motorem. Zároveň to bude první Fiesta ST s přepínatelnými jízdními režimy Normal, Sport a Track. V závislosti na zvoleném režimu se změní odezva motoru, řízení i stabilizačního systému, stejně jako zvukový projev vozu.

Nejnovější Fiesta ST bude totiž vybavena systémem elektronického vylepšení zvuku (Electronic Sound Enhancement, ESE) i aktivní klapkou ve výfukovém potrubí. Tyto technologie společně obohacují přirozeně sportovní zvuk nového motoru 1.5 EcoBoost. Agregát bude jako vůbec první tříválec na trhu vybaven systémem deaktivace jednoho válce při částečném zatížení. I díky tomu vykazuje emise CO2 pouze 114 g/km.

Fiesta ST nové generace se začne prodávat v roce 2018. Zákazníci si budou moci vybírat ze tří- a pětidveřového provedení karoserie. V nabídce bude také široká paleta individualizačních sad i jednotlivých prvků. K charakteristickým rysům exteriéru patří speciální přední mřížka v designu inspirovaném závodními vozy nebo exkluzivní osmnáctipalcová kola z lehké slitiny.

Pohonná jednotka nové Fiesty ST je nejčerstvějším členem řady zážehových motorů EcoBoost, k nimž patří i oceňovaný 1.0 EcoBoost. Zcela nový tříválec 1.5 EcoBoost pracuje s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a nezávisle proměnným časováním sacích i výfukových ventilů. Je přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem.

Tříválcové konstrukci je vlastní příznivý průběh točivého momentu, který dosahuje vysokých hodnot již při nízkých pístových rychlostech motoru. Turbodmychadlo je navržené tak, aby vytvořilo plnicí přetlak rychleji. Pro řidiče to znamená minimální prodlevu na sešlápnutí plynu a intenzivnější požitek ze sportovní jízdy. Kombinace přímého a nepřímého vstřikování zvyšuje účinnost motoru zejména při částečném zatížení. Výsledkem je snížení emisí CO2, a tedy i spotřeby paliva.

Nová technologie deaktivace jednoho válce ve vhodných situacích samočinně přeruší přívod paliva a chod ventilů v jednom z válců. Typicky k tomu může docházet při jízdě setrvačností nebo při jízdě ustálenou rychlostí v rovinatém terénu, kdy motor pracuje jen s minimálním zatížením. Odpojení i opětovné připojení válce trvá pouhých 14 milisekund. Pro řidiče je změna nepostřehnutelná. Účelem systému je snížení spotřeby paliva v běžném provozu.

Účinnost celohliníkového motoru dále zvyšuje integrované sběrné potrubí. Umožňuje rychlejší dosažení optimální provozní teploty, ale zároveň zlepšuje odezvu na sešlápnutí akcelerátoru. Zkracuje totiž vzdálenost, kterou musí výfukové plyny urazit na cestě mezi válci a turbodmychadlem. Motor je osazen rovněž filtrem pevných částic, který zmenšuje emise sazí.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru