Společnost Bentley Motors dnes představila svůj dosud nejrychlejší a nejsilnější výrobní model: nové Bentley Continental Supersports.
Díky maximální dosahované rychlosti 336 km/h a zrychlení z 0 na100 km/h za 3,5 vteřiny je nový Continental Supersports nejrychlejším a nejsilnějším luxusním čtyřsedadlovým vozem na světě.
Také jeho sourozenec s plátěnou střechou, Continental Supersports Convertible, je nejrychlejším čtyřsedadlovým kabrioletem na světě. Sprint 0-100 km/h udělá za 3,9 vteřiny a je schopen přitom dosáhnout maximální rychlosti 330 km/h. díky silnému motoru Bentley W12, který byl pro model Supersports speciálně upraven a vybaven novými vysokovýkonnostními turbodmychadly. Klíčem k vyššímu výkonu modelu Supersports je nová konstrukce vysokokapacitních turbodmychadel a upravený systém chlazení přeplňovaného vzduchu. Ten zvyšuje tlak v turbodmychadle a dává tak motoru větší sílu. Aby bylo možné této vyšší síly řádně využít, došlo i k úpravám klikového ústrojí Continentalu, včetně hlavních ložisek a ložisek na ojnici.
Tyto úpravy motoru vedly v porovnání s modelem Supersports z roku 2009 k nárůstu o 80 koní a 217 Nm – což je desetiprocentní zvýšení poměru síly k hmotnosti a pětadvacetiprocentní zvýšení poměru točivého momentu k hmotnosti. Vůz je rovněž vybaven konvertorem točivého momentu, který se rychleji uzamkne a umožňuje tak vozu co nejlépe využít vyššího točivého momentu, který dosahuje 1017 Nm.
Supersports je vybaven výkonnými keramicko-uhlíkovými brzdami s vylepšeným chlazením. Brzdové kotouče jsou největší svého druhu na světě a poskytují vynikající výkony s minimálním snížením výkonu v extrémních podmínkách. Brzdy se skrývají za lehkými jedenadvacetipalcovými koly z kované lehké slitiny. Společně tak ušetří 20 kilogramů neodpružené hmoty. Dalších pět kilogramů je možné ušetřit volitelným titanovým výfukovým systémem. Nový model Supersports je nejlehčím ze všech současných vozů Continental GT a je lehčí než čtyřsedadlový model Supersports z roku 2009.
Výfukový systém vozu je upraven tak, aby dýchal volněji a nabízel nezaměnitelnou zvukovou kulisu Bentley, kdy se při přeřazení na nižší rychlostní stupeň ozve zapráskání podobné výstřelu z pušky.
Vůz má speciálně kalibrovanou a modernizovanou verzi systému rozložení točivého momentu, která byla poprvé představena u vozu Continental GT3-R. Tento dynamický systém během akcelerace na výjezdu ze zatáčky odděleně brzdí přední i zadní kola, aby se zvýšil výkon vozu. Zároveň zachová plnou sílu u nebržděných kol a při zatáčení přibrzdí vnitřní zadní kolo, aby se zvýšila agilita. Má rovněž speciálně vytvořenou, méně rušivě kalibrovanou stabilizaci pro preciznější reakce podvozku. Standardně motor posílá 60 procent své síly zadním kolům pro vyrovnanější a sportovnější jízdu, s možností upravit rozložení mezi zadní a přední kola v závislosti na přilnavosti povrchu.
Technické specifikace
Continental Supersports | Continental Supersports Convertible | |
Motor | ||
Typ | 6 litrový se dvěma turbodmychadly, nepřímé vstřikování W12 | |
Max. výkon | 700 bhp / 710 PS / 522 KW @ 6000 ot./min. | |
Max. točivý moment | 1017 Nm / 750 lb.ft @ 2050 – 4500 ot./min. | |
Převodovka | ||
Typ | Osmistupňová automatická ZF převodovka s Quickshiftem, Block Shifting, řazení pomocí pádel na volantu | |
Poháněné nápravy | Stálý pohon všech kol (40:60 ve prospěch zadní nápravy) | |
Poměry | 1.: 4,71; 2.: 3,14; 3.: 2,1; 4.: 1,67; 5.: 1,29; 6.: 1,00; 7.: 0,839; 8.: 0,667 | |
Koncový převod | 2,85 | |
Brzdy | ||
Přední | 420 mm, karbid křemíku s uhlíkovými vlákny, příčně drážkované | |
Zadní | 356 mm, karbid křemíku s uhlíkovými vlákny, příčně drážkované | |
Kola a pneumatiky | ||
Kola | 21″ x 9,5 J kovaná kola z lehké slitiny s povrchem ve dvou provedeních | |
Pneumatiky | 275/35 ZR21 | |
Řízení | ||
Typ | Hřebenové, elektronicky ovládaný posilovač řízení ZF servotronic reagující na rychlost | |
Počet otáček volantu mezi krajními polohami | 2,6 otáček | |
Poloměr otáčení | 11,3 m | |
Podvozek | ||
Přední náprava | Čtyřprvková s dvojitými příčnými rameny, počítačem ovládané samovyrovnávací odpružení, stabilizátor | |
Zadní náprava | Lichoběžníková víceprvková, počítačem ovládané samovyrovnávací odpružení, stabilizátor | |
Odpružení a tlumiče | Průběžná regulace tlumičů, vyladěno pro dynamické výkony | |
Rozměry | ||
Rozvor | 2746 mm / 108,1” | |
Celková délka | 4806 mm / 189,2” | |
Šířka (tělo karoserie) | 1944 mm / 76,5” | |
Šířka (vč. zrcátek) | 2227 mm / 87,7” | |
Celková výška | 1394 mm / 54,9” | 1403 mm / 55,2” |
Palivová nádrž | 90 litrů / 20 britských galonů / 24 amerických galonů | |
Objem zavazadlového prostoru | 358 litrů / 12,6 ft3 | 260 / 9,18 ft3 |
Hmotnost bez nákladu (EU) | 2280 kg / 5027 lb | 2455 kg / 5412 lb |
Celková hmotnost vozidla | 2750 kg / 6063 lb | 2900 kg / 6393 lb |
Výkon | ||
Maximální rychlost | 209 mph / 336 km/h | 205 mph / 330 km/h |
0-60 mph | 3,4 s | 3,7 s |
0-100 km/h | 3,5 s | 3,9 s |
Spotřeba paliva (EU cyklus)* | ||
Ve městě | 11,6 mpg / 24,3 litry/100 km | 11,6 mpg / 24,4 litry/100 km |
Mimo město | 26,4 mpg / 10,7 litrů/100 km | 25,7 mpg / 11,0 litrů/100 km |
Kombinovaná | 18 mpg / 15,7 litrů/100 km | 17,8 mpg / 15,9 litrů/100 km |
Emise CO2 | 358 g/km | 362 g/km |