Škoda Kodiaq Scout se ukáže poprvé v Ženevě

Na Mezinárodním autosalonu v Ženevě (7. – 19. března 2017) představí česká automobilka vůz Škoda Kodiaq Scout, modelovou variantu s designovými a technickými úpravami pro jízdu mimo zpevněné cesty. Drsný a robustní vzhled podtrhují stříbrné designové prvky včetně výrazných lišt vpředu a vzadu. K výjimečnému vzhledu přispívají také speciálně navržená devatenáctipalcová kola z lehkých slitin. Pro novou variantu tohoto modelu jsou k dispozici dva benzinové a dva naftové motory, které se vždy kombinují s pohonem všech kol 4×4.

Kodiaq_Scout_010

Vedle specifických ochranných prvků na obou náraznících je Scout vybaven skly s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu. Stříbrné prvky zvýrazňují mohutný vzhled a robustní charakter velkého SUV. Design vozu podtrhují také standardně dodávané Full LED přední světlomety a mlhovky.

Maska chladiče je zasazena do stříbrného rámečku. Ve stejném odstínu jsou provedeny i střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, rámečky kolem bočních oken a přední i zadní ochranné prvky pod nárazníky, opticky rozdělené na tři části. Pro boční siluetu vozu jsou charakteristické krátké převisy, rychle klesající a konturou D-sloupku opticky prodloužená linie střechy a ustupující záď. Na předních blatnících a na víku odkládací schránky před sedadlem spolujezdce je plaketa s označením modelu.

Výbava vychází z výbavového stupně Ambition. Vůz má v sériové výbavě funkci Offroad, která stisknutím tlačítka mění režim fungování pohonu 4×4, dále paket pro špatné cesty s ochranou motoru a dalších důležitých součástí pod podlahou vozu a parkovací senzory vpředu i vzadu. Sériová výbava zahrnuje standardně také volbu jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow), ovlivňující reakce motoru, automatické převodovky, posilovače řízení, klimatizace a případně adaptivního podvozku DCC. Režim Snow přizpůsobuje funkci systémů ABS, ASR, ACC (pokud je součástí výbavy) a řídicí jednotku motoru dle konkrétních podmínek zasněžené nebo kluzké vozovky.

V interiéru je vůz vybaven multifunkčním volantem, ambientním LED-osvětlením v deseti odstínech, infotainmentem Bolero s osmi reproduktory, sedadly, potaženými materiálem Alcantara s logem Kodiaq, výplněmi dveří v dekoru Alcantara, pedály z ušlechtilé oceli, textilními koberečky a logem na předních prahových lištách. Komfort posádky vylepšuje elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčkový systém KESSY, přehledný barevný MaxiDOT displej a parkovací Rear View Camera.

Jako pohonné jednotky jsou v nabídce dva benzinové a dva naftové motory:
1,4 TSI/110 kW (150 k) 4×4, max. rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s, komb. spotřeba 6,8 l/100 km,
2,0 TSI/132 kW (180 k) 4×4, max. rychlost 207 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s, komb. spotřeba 7,3 l/100 km,
2,0 TDI/110 kW (150 k) 4×4, max. rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s, komb. spotřeba 5,3 l/100 km,
2,0 TDI/140 kW (190 k) 4×4, max. rychlost 210 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s, komb. spotřeba 5,7 l/100 km.

Kodiaq_Scout_011

Srdcem pohonu 4×4 je elektronicky řízená lamelová spojka, která je v zájmu optimálního rozložení hmotnosti umístěna bezprostředně před zadním diferenciálem, tedy na konci kardanové hřídele. Systém pohonu všech kol pracuje rychle a inteligentně, jeho řídicí jednotka permanentně propočítává optimální hnací moment pro zadní nápravu. Za normálního provozu, zejména při nízkém zatížení nebo při brzdění motorem, posílá řídicí jednotka maximum hnacího momentu na kola přední nápravy, čímž snižuje spotřebu paliva.

Scout by se měl i mimo zpevněné cesty cítit jako doma. Se světlou výškou 194 mm dobře překonává i větší nerovnosti. Jeho přechodový úhel činí 19,7 stupně, díky krátkým převisům vykazují hodnoty předního a zadního nájezdového úhlu 22,0, resp. 23,1 stupně. Sériové dodávaný paket pro špatné cesty chrání před poškozením motor, podlahu a různá pod ní uložená vedení a kabely. Tam, kde silnice končí, může řidič jednoduchým stisknutím tlačítka navolit režim Offroad. Na přání dodávané tlumiče DCC odpovídajícím způsobem upraví charakteristiku a mírně se zpomalí reakce plynového pedálu. Protiblokovací systém ABS se nastaví tak, aby využil tzv. klínového efektu, tj. delším blokováním brzděného kola si před sebou nahrne materiál a tím vytvoří klín. Pro zlepšení trakce v režimu Offroad dovoluje systém ASR určitý prokluz a elektronická uzávěrka diferenciálu EDS reaguje rychleji. V případě potřeby se aktivuje asistent pro rozjezd do kopce, resp. asistent pro sjíždění svahu, který samočinně udržuje konstantní rychlost vozu zvolenou řidičem.

K novinkám patří asistent pro couvání s přívěsem, Blind Spot Detect (varuje před vozy v mrtvém úhlu) a Rear Traffic Alert (sleduje např. při couvání z parkovacího místa provoz za vozidlem a vedle něj). Crew Protect Assist (při hrozbě nehody zavře okna a střešní okno a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech) je propojen s vylepšeným systémem Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City a prediktivní ochrany chodců. Funkce parkovacího asistenta byly dále zdokonaleny. Novinkou pro značku ŠKODA je rovněž systém Area View: Díky širokoúhlým objektivům kamer, integrovaných do přídě i zádě vozu a v krytech vnějších zpětných zrcátek se na palubním monitoru zobrazuje řada záběrů na bezprostřední okolí vozu. Je mezi nimi i virtuální pohled shora a 180stupňové záběry. To vše usnadňuje řízení vozu v nepřehledných situacích nebo v náročnějším terénu.

Na palubě vozu najdeme všechny moderní systémy infotainmentu. Kapacitní dotykové displeje jsou provedeny v Glass designu. Vrcholný infotainmentový a navigační systém Columbus disponuje displejem s úhlopříčkou 9,2 palce, k dispozici je WLAN-Hotspot a LTE-modul. Součástí sériové výbavy je Škoda Connect – Care Connect, jehož součastí je kromě proaktivního servisu a vzdáleného přístupu také automatické tísňové volání eCall. Moderní infotainment s navigacemi pak doplňují online mobilní služby Infotainment Online.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru