Opel testuje novou Insignii na Severní smyčce

Novinka Opelu shodila až 175 kilogramů hmotnosti oproti stávajícímu modelu. Nový model je zároveň o 29 milimetrů nižší, rozchod kol se zvětšil o 11 milimetrů, převisy karoserie jsou výrazně zkrácené a rozvor je zvětšený o 92 milimetrů – to vše zlepšuje směrovou stabilitu ve vysokých rychlostech. Zdokonalený podvozek FlexRide propojuje tlumiče pérování, řízení a pohonné ústrojí, a to buď automaticky, nebo pomocí volitelných režimů „Standard“, „Sport“ a „Tour“.

New Opel Insignia: More Agile to Drive

Vlastnosti podvozku lze nejlépe testovat na legendární Severní smyčce německého okruhu Nürburgring. Tento závodní okruh je extrémně náročný, protože jeho povrch se rychle mění, výškový profil je mimořádně členitý a série zatáček jsou nekonečné. Každý nový Opel zde podstupuje zatěžkávací zkoušky zralosti.

Tým, který vede Andreas Zipser, šéfkonstruktér modelové řady Insignia, přivezl k testování na Nürburgringu prototypy nové Insignie ještě polepené maskovací kamufláží. A zkušební piloti se na 21 kilometrů dlouhém okruhu snažili perfektně doladit i ty nejdetailnější charakteristiky nového modelu.

opel-insignia-grand-sport-carmouflage-303973

Řidič může přepínat mezi třemi režimy podle charakteru cesty a svých preferencí:

  • Režim „Standard“: Systém automaticky optimalizuje nastavení všech hlavních podvozkových komponent na základě informací z řady senzorů.
  • Režim „Tour“: Komfortní nastavení podvozku – motor preferuje nízkou spotřebu paliva. Tento režim je ideální pro klidnou jízdu na dlouhé vzdálenosti.
  • Režim „Sport“: V tomto režimu se minimalizuje předklánění vozu při brzdění i boční náklony karoserie v rychle projížděných zatáčkách. Řízení dává řidiči bezprostřední zpětnou vazbu.

Podvozek FlexRide přizpůsobuje charakteristiky elektrohydraulicky řízených tlumičů pérování povrchu silnice a převažujícím jízdním podmínkám 500-krát za sekundu, resp. 30 000-krát za minutu. Řidič si ale také může sám pomocí tlačítka „Sport“ uložit do paměti systému osobně preferované charakteristiky posilovače řízení, elektronického pedálu akcelerátoru a tlumičů pružin.

Pokud například Insignia Grand Sport jede v režimu „Standard“ a řidič se rozhodne ostře řezat zatáčky na klikaté silnici, software ihned rozezná dynamičtější styl jízdy podle hodnot zrychlení a zpomalení – a okamžitě přepne charakteristiky podvozku a pohonného ústrojí do sportovního režimu.

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru