Novinka Opelu shodila až 175 kilogramů hmotnosti oproti stávajícímu modelu. Nový model je zároveň o 29 milimetrů nižší, rozchod kol se zvětšil o 11 milimetrů, převisy karoserie jsou výrazně zkrácené a rozvor je zvětšený o 92 milimetrů – to vše zlepšuje směrovou stabilitu ve vysokých rychlostech. Zdokonalený podvozek FlexRide propojuje tlumiče pérování, řízení a pohonné ústrojí, a to buď automaticky, nebo pomocí volitelných režimů „Standard“, „Sport“ a „Tour“.
Vlastnosti podvozku lze nejlépe testovat na legendární Severní smyčce německého okruhu Nürburgring. Tento závodní okruh je extrémně náročný, protože jeho povrch se rychle mění, výškový profil je mimořádně členitý a série zatáček jsou nekonečné. Každý nový Opel zde podstupuje zatěžkávací zkoušky zralosti.
Tým, který vede Andreas Zipser, šéfkonstruktér modelové řady Insignia, přivezl k testování na Nürburgringu prototypy nové Insignie ještě polepené maskovací kamufláží. A zkušební piloti se na 21 kilometrů dlouhém okruhu snažili perfektně doladit i ty nejdetailnější charakteristiky nového modelu.
Řidič může přepínat mezi třemi režimy podle charakteru cesty a svých preferencí:
- Režim „Standard“: Systém automaticky optimalizuje nastavení všech hlavních podvozkových komponent na základě informací z řady senzorů.
- Režim „Tour“: Komfortní nastavení podvozku – motor preferuje nízkou spotřebu paliva. Tento režim je ideální pro klidnou jízdu na dlouhé vzdálenosti.
- Režim „Sport“: V tomto režimu se minimalizuje předklánění vozu při brzdění i boční náklony karoserie v rychle projížděných zatáčkách. Řízení dává řidiči bezprostřední zpětnou vazbu.
Podvozek FlexRide přizpůsobuje charakteristiky elektrohydraulicky řízených tlumičů pérování povrchu silnice a převažujícím jízdním podmínkám 500-krát za sekundu, resp. 30 000-krát za minutu. Řidič si ale také může sám pomocí tlačítka „Sport“ uložit do paměti systému osobně preferované charakteristiky posilovače řízení, elektronického pedálu akcelerátoru a tlumičů pružin.
Pokud například Insignia Grand Sport jede v režimu „Standard“ a řidič se rozhodne ostře řezat zatáčky na klikaté silnici, software ihned rozezná dynamičtější styl jízdy podle hodnot zrychlení a zpomalení – a okamžitě přepne charakteristiky podvozku a pohonného ústrojí do sportovního režimu.