Ioniq je nová řada modelů od Hyundai

Zcela nová modelová řada Hyundai IONIQ představuje první automobil na světě nabízený ve třech variantách elektrifikovaných poháněcích ústrojí. Modelovou řadu tvoří varianty IONIQ Hybrid, IONIQ Electric a IONIQ Plug-in.

ioniq-electric

IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu, nejvyšší tepelnou účinností ve své třídě (40 procent), největším výkonem 105 k a maximálním točivým momentem 147 N.m. Tento motor byl přizpůsoben pro hybridní aplikace a je kombinován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou s bezprostředními reakcemi a hladkým řazením. IONIQ se tím liší od svých konkurentů, protože poskytuje zážitky z dynamičtější jízdy. Integrovaný elektromotor umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem a poskytuje okamžitý točivý moment, zatímco podvozek s víceprvkovou zadní nápravou výrazně zvyšuje úroveň jízdní dynamiky.

Elektromotor modelu IONIQ Hybrid poskytuje největší výkon 32 kW (43,5 k) a maximální točivý moment 170 N.m a je napájen akumulátory Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh, uloženými pod zadními sedadly. IONIQ Hybrid v kombinaci s motorem 1.6 GDI nabízí největší celkový výkon hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) a točivý moment až 265 N.m. Tento model je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 185 km/h a může se pochlubit kombinovanými emisemi CO2 pouhých 79 g/km.

Řidiči, kteří se rozhodnou pro IONIQ Plug-in, se mohou spolehnout na výkonné akumulátory Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh, které umožňují dojezd více než 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat kombinovaných emisí CO2 pouhých 32 g/km.

ioniq-electric

IONIQ Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu díky akumulátorům Li-Poly s kapacitou 28 kWh, které umožňují dojezd 280 km. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru s největším výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.

Všechny verze zcela nové modelové řady IONIQ sdílejí aerodynamickou siluetu inspirovanou přirozeným prouděním vzduchu s hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24.

 

Specifický vzhled exteriéru i interiéru dodávají modelům IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in modré nebo stříbrné ozdobné prvky (v závislosti na barvě karoserie), které jsou začleněny do celkového designu. IONIQ Electric je vybaven ozdobnými prvky v odstínu mědi, které vytvářejí dojem protékání elektrického proudu interiérem vozu. Tento efekt byl inspirován vodivými vlastnostmi mědi.

Zážitky zákazníků během jízdy v modelech IONIQ umocňují prvky z oblasti konektivity, mezi něž patří Android Auto, Apple CarPlay, TomTom Live Services a bezdrátové nabíjení chytrého telefonu. Všechny důležité informace pro řidiče jsou zobrazovány na panelu přístrojů, tvořeném 7“ displejem TFT.

Komplexní soubor inovativních bezpečnostních systémů zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking), asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keep Assist System), sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert) a adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control).

Všechny verze modelu IONIQ budou nabízeny s pětiletou zárukou, bez omezení ujetých kilometrů na vozidlo a osmileté záruky s omezením 200 000 km na akumulátory.

Model IONIQ Hybrid a IONIQ Electric jsou uváděny na evropské trhy na podzim 2016. IONIQ Plug-in bude v Evropě uveden v roce 2017.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru