Škoda vyrobila milion motorů EA211

V hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi byl vyroben miliontý motor řady EA211. Motorová řada EA211 koncernu Volkswagen zahrnuje tří- a čtyřválcové zážehové motory ve čtyřech zdvihových objemech od 1,0 do 1,6 litru. Moderní agregáty se montují do malých, resp. kompaktních vozů a plní emisní normu EU 6. Škoda vyrábí čtyři typy motorů EA211 a tři typy převodovek pro vlastní vozy i pro modely dalších značek koncernu Volkswagen.

Výroba motorů, Škoda Auto a.s. Mladá Boleslav
Čtyřválcové motory TSI řady EA211 vyrábí Škoda již od konce roku 2012. Zážehové motory 1,2 TSI se vyrábí ve výkonových verzích 63, 66 a 81 kW, agregáty o objemu 1,4 litru dávají výkon 92, 103 nebo 110 kW. V roce 2014 byla v závodě Mladá Boleslav výroba motorů řady EA211 rozšířena o motor 1,6 MPI o výkonu 66 a 81 kW a nový, mimořádně úsporný benzinový tříválec o objemu jednoho litru a ve výkonových verzích 44 kW a 55 kW. V letošním roce se produktová paleta rozrostla o motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW, který se uplatní mimo jiné i ve vozech Octavia. Ve spojení s manuální převodovkou dosahuje silný tříválec kombinované spotřeby 4,5 l/100 km a přesvědčí kultivovaným chodem.

Moderní agregáty řady EA211 pohání modely Fabia, Rapid, Octavia, Yeti a Superb. Pohonné jednotky z Mladé Boleslavi se kromě toho používají i pro další koncernové produkty. 1 400 zaměstnanců denně vyrobí více než 2 000 motorů.

Vedle motorů řady EA211 se v závodě už od roku 2001 vyrábí agregáty 1,2 HTP a od roku 2009 motory 1,2 TSI řady EA111. Dosud byly v Mladé Boleslavi vyrobeny více než tři miliony motorů řady EA111.

V hlavním českém výrobním závodě najdeme i další těžiště výroby komponentů – výrobu převodovek. Pracovníci mladoboleslavského závodu vyrábí denně až 3 000 převodovek řad MQ200 a MQ/SQ100. V závodě Vrchlabí se vyrábí automatická dvouspojková převodovka DQ200. Na počátku roku tam z linky sjela miliontá převodovka tohoto typu.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru