Honda HR-V v dieselové verzi – test

Jen krátce po testu benzinové verze se u nás objevil tento model v dieselu. Byli jsme samozřejmě zvědavi na dojmy z této motorizace, už jen proto, že nafťáky jsou u našich motoristů v daleko větší oblibě. Takže nabízíme další pohled na tento model.

SONY DSC

Víme už, že HR-V nové generace nabízí o hodně jiné a přitom tradičnější pojetí než předešlá verze. Karoserie již není důsledně hranatá a nepůsobí na zvýšeném podvozku tak zvláštně. Místo toho se HR-V zakulatilo a to po všech stránkách. Boční silueta s padající střechou a ukrytými klikami zadních dveří připomíná kupé, zvýšený podvozek a černé lemy blatníků se pro změnu hlásí k modernímu rodu crossoverů. Příď nese typický design Hondy poslední generace a leskle černou masku zde lemují v nejvyšší výbavě Executive LED světlomety, doplněné o LED denní svícení.

SONY DSC

Interiér vozu se sice nijak výrazněji nevymyká běžnému standardu, přesto ovšem nabízí pár netradičních prvků. Jako první pravděpodobně zaujme zvýšený středový tunel, nebo spíše most, oddělující od sebe prostor pro řidiče a spolujezdce. Z něj v prostřední části trčí krátká řadicí páka s válcovitou hlavicí, jenž náleží vskutku výborné šestistupňové převodovce. Jak už je u Hondy tradicí, řazení je přesné a nepostrádá menší mechanický odpor.
Polokožené sedadlo řidiče má příjemně tuhé polstrování a je zde dokonce i výraznější boční vedení v oblasti opěráku, zároveň však disponuje jedním nepříjemným nedostatkem. Zejména vyšší osoby budou mít totiž problém se sedákem, jenž je uložen příliš naplocho a jeho sklon není nastavitelný. Aniž by byl sedák sám o sobě krátký, nepodepírá celá stehna, což na delší cestě vede k nepohodlí. Přímo před řidičem jsou umístěny tři tubusy palubních přístrojů. Největší z nich, uložený uprostřed, zobrazuje rychlost a příjemnou drobností je nastavitelná barva jeho svítící obroučky. Vlevo od něj se nachází menší budík otáčkoměru, vpravo potom malý jednobarevný displej, sdružující funkce palubního počítače a digitálního palivoměru.

SONY DSC

V zadní části vozu je situace nad očekávání dobrá. I vyšší dospěláci se zde bez větších problémů usadí a navzdory svažující se linii střechy nebudou mít problém ani s místem nad hlavou. A to se za nimi ukrývá ještě důstojně velký kufr o základním objemu 448 litrů, který lze sklopením zadních sedadel rozšířit až na 1473 litrů. Jediné, co zavazadelníku trochu schází, je nižší hrana zadního nárazníku, která by tolik neomezovala manipulaci s nákladem.

Pod kapotou se v případě testovaného vozu ukrývá naftou živený čtyřválcový agregát o objemu 1,6 litru. Jedná se o jediný dieselový motor v nabídce a jeho výkon činí 120 koní. Zajímavější hodnotou je však točivý moment, který se vyšplhal na úctyhodných 300 Nm, dostupných již od 2000 otáček za minutu. Oproti druhému motoru v nabídce, benzínové patnáctistovce i-VTEC, která má 155 Nm, se jedná o bezmála dvojnásobnou hodnotu. Je trochu škoda, že se naftový motor do HR-V dodává výhradně v kombinaci s manuální převodovkou a pohonem předních kol. Bezestupňové CVT vám Honda nabídne pouze ke zmíněnému benzínovému motoru a pohon všech kol u HR-V nehledejte vůbec.

Tradiční předností naftového agregátu je zejména pružnost v nižších otáčkách. Jen co se motor přiblíží dvěma tisícům otáček, začne razantně zabírat a s relativně lehkým vozem nemá nejmenší problém. Nejlépe je motoru v rozsahu do tří tisíc otáček, kde lze pozorovat ještě určitou gradaci ve výkonu. Křivka točivého momentu je ovšem dost plochá a jakmile se ručička na otáčkoměru přiblíží čtyřce, dá motor neochotou zrychlovat a zvýšeným hlukem najevo, že je na čase řadit.

Malý diesel tedy umí udělit slušnou dynamiku a co víc, nepožaduje za ní nijak vysokou spotřebu. Prakticky všude si motor vystačí s necelými šesti litry na sto kilometrů, a pokud budete mít na delších cestách lehkou nohu, uvidíte i hodnoty začínající čtyřkou.

Ačkoliv je HR-V, stejně jako mnohá jeho konkurence, především městským crossoverem, nejsou jeho schopnosti rozhodně omezeny na pohyb v metropoli. Honda nadělila svojí novince obdivuhodně vyvážený a schopný podvozek, který nezklame za žádných okolností. Drobnější výtluky v silnici žehlí s lehkostí a nerozhodí jej ani rychlejší průjezdy zatáčkami nebo svižné cestování na dálnici, kde zavěšení nepůsobí rozměkle. Jestli by v tomto ohledu něco zasloužilo zlepšení, tak snad jedině odhlučnění podvozku. Zejména větší příčné nerovnosti jsou ve voze dost slyšet, což zhoršuje celkový dojem.

Honda reinkarnaci svého staršího crossoveru zvládla s velmi dobrým výsledkem. Nové HR-V je univerzální a praktický vůz, který se neztratí ve městě ani mimo ně. Dieselový agregát je ideálním společníkem, nabízejícím slušnou dynamiku za více než rozumnou spotřebu. Nechybí ani bohatá výbava s bezpečnostními prvky, které jsou navíc v rámci paketu ADAS bez příplatku dostupné již od druhé výbavy Elegance. Ceny tohoto modelu začínají na částce 539 900 korun za verzi s dieselovým motorem.

Testovaný model:

Honda HR-V 1.6 i-DTEC

motor: vznětový čtyřválec 1597 cm3
výkon: 88 kW/120 k při 4000 ot./min.
točivý moment: 300 Nm při 2000 ot./min.
rozměry: délka 4294 mm, šířka 1772 mm, výška 1605 mm
rozvor náprav: 2610 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru