Honda HR-V – Comeback – test

 

V poslední době se modelové portfolio značky Honda výrazně omladilo. Na českém trhu hrají významnou roli modely Civic a CR-V, před časem ale přibyly dvě novinky, které by mohly zaujmout svým svěžím designem a důmyslným prostorovým řešením. Jedním z nich je nový Jazz, úplnou novinkou je crossover HR-V.

SONY DSC

Podle názvu to zase taková novinka není, model byl v nabídce Hondy už jednou asi před deseti lety, ale současný model má s tím původním společný opravdu jenom název. Ptáte se, proč by měl tento vůz hledat místo v již beztak přecpaném segmentu, když značka má svou jasně vymezenou pozici s modelem CR-V? Odpověď najdete v dnes tolik oblíbeném vyplňování mezer na trhu. Jazz je sice přes své kompaktní rozměry uvnitř velmi prostorný, zákazník ale může chtít raději něco většího a CR-V už se mu zdá být moc robustní. Jaké je tedy logické řešení? Přijít s modelem „něco mezi tím“. Do této rovnice HR-V skvěle zapadá. A Honda s ním chce víc než ze dvou třetin produkce oslovit zákazníky konkurenčních značek, obrací se na singly, kteří si užívají života.

SONY DSC

Svým vzhledem může mladé a energické lidi oslovit. Působí skutečně svěže, má dynamické křivky, modrá barva testovanému autu také sluší. Křídlovitý tvar na přídi je dostatečně sebevědomý, nepůsobí ale zbytečně nabubřele. Úzké světlomety jsou moderní, ochranný přední kryt kontrastní, ale ne přespříliš mohutný. Profil je trochu baculatý, což ale vyvažuje protáhlá linka vedoucí ke skryté klice zadních dveří. Oplastování blatníků je decentní, střešní spoiler kromě své aerodynamické funkce vůz dobře opticky zakončuje.

SONY DSC

V interiéru sice hledíme nejvíc na uspořádání palubní desky a použité materiály, v případě HR-V si ale více slov zaslouží využití prostoru a jeho variabilita. Asi správně tušíte, že bude řeč o sedadlech Magic Seats, které Honda využívá i v tomto modelu. Jedná se o systém jejich skládání a posouvání, který umožňuje rozmanité využití pro cestující i náklad. Ačkoliv auto měří na délku jen 4,2 metru, můžete tu vytvořit rovnou nákladovou plochu délky až 1845 mm. Jiným způsobem složení sedadel zase dosáhnete prostoru vysokého 1240 mm, kam můžete naložit objemné předměty. Vejdou se sem také dlouhé věci, které mohou měřit až 2445 mm. Zavazadelník je nejen velký (pojme 470 l), ale také praktický díky nákladovému otvoru šířky 1180 mm a nízké nákladové hraně 650 mm od země.

Řidič sedí o něco výš než v běžném osobním autě, což znamená dobrý výhled, i když směrem vzad ho trochu zhoršuje menší zadní okno. Pohled na přístrojový štít nabídne tři kruhové ukazatele s tachometrem uprostřed. Jsou dost velké, dobře odstíněné a bez potíží čitelné. Středový panel je pojat dle současného trendu s minimem tlačítek, tady bychom ale plédovali za starý dobrý otočný volič hlasitosti, protože prostřednictvím dotykového displeje se ovládá hůř, a to i spolujezdci. Sedadla jsou pohodlná, boční vedení pro pohodovou jízdu, jakou HR-V nabídne, dostatečné. Plasty v interiéru sice nejsou zrovna měkké, celkovému dojmu to ale neškodí.

Motor pod kapotou nabízí 130 atmosférických koní, řazení zajišťuje šestistupňový přesný manuál s krátkými dráhami. To je velké plus HR-V, protože motor 1,6 l vás bude k řazení nutit velmi často. Jeho výkon není špatný, točivý moment 155 Nm ale není ideální při potřebě silnějšího zátahu, takže v kopcích nebo na dálnici působí dost unaveně a pokud mu nepomůžete z nízkých otáček podřazením, uspokojivého výsledku se nedočkáte. Díky nutnosti pohybovat se ve vysokých otáčkách počítejte i s větší hlučností a pokud máte rádi motokárový zvuk, tady si ho určitě užijete. Při stotřicítce se nedostanete pod 3500 otáček, zrychlení na dálničním limitu dosáhnete až za hranicí 4500 otáček. Spotřeba během redakčního testu se pohybovala podle stylu jízdy kolem sedmi litrů, uváděná kombinovaná spotřeba je 5,7 l/100 km.

Dobře se osvědčil podvozek, který má sice trochu tužší nastavení, poskytuje ale adekvátní směrovou stabilitu, jistý průjezd zatáčkami (náklony karoserie se ovšem díky vyšší zástavbě projeví) a pokud nejsou nerovnosti příliš velké, pak i pohodlnou jízdu.

Pro evropského zákazníka připravila automobilka také sadu bezpečnostních systémů, z nichž některé budou ve standardu všech modelů. Protikolizní systém zabrání srážce s chodcem při jízdě do rychlosti 32 km/h, z dalších jmenujme varování před čelní srážkou, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel.

V ceníku najdete v základu částku 479 900 Kč, testovaný druhý stupeň výbavy Elegance začíná na 529 900 Kč. Honda nabízí také několik tématických sad příslušenství a doplňků, s nimiž si pořídíte například set chromovaných doplňků, paket osvětlení nebo vychytávky pro cestování se zavazadly a ještě několik dalších.

Testovaný model:

Honda HR-V 1,5 i-VTEC

motor:  zážehový čtyřválec 1498 cm3

výkon:  96 kW/130 k při 6600 ot./min.

točivý moment:  155 Nm při 4600 ot./min.

rozměry:  délka 4294 mm, šířka 1772 mm, výška 1605 mm

rozvor náprav: 2610 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru