VW Passat Alltrack – Kombi do lesa – test

Oplastované verze kombíků masové produkce jsou velmi specifickým artiklem, kterým automobilky plní sny tátům od rodin. Ačkoliv by si rádi hráli na dobrodruhy, musí přemýšlet prakticky a realisticky, proto volí karoserii kombi. Lehce zvýšený podvozek, pohon všech kol a především outdoorový venkovní paket jim však dopřejí pocit, že sedí za volantem terénního auta. A když zvolí Passat Alltrack, mohou se s ním do lehkého terénu skutečně i vydat.

SONY DSC

Bude je to ovšem stát trochu víc, protože model Alltrack je k dispozici pouze s dvoulitrovými motory (diesel ve třech výkonových verzích a jeden benzínový) a s pohonem všech kol. Tím pádem je základní cena nejméně 910 900 korun, zatímco klasický kombík začíná v ceníku už na 680 900 korun, i když s motorem 1,4 TSI.

Výraznými prvky na designu Alltracku jsou především černé oplastování blatníků a prahů a široké ochranné panely vpředu i vzadu. Nepřehlédnutelná je i lišta uprostřed předního nárazníku, která zdůrazňuje po bocích umístěné mlhovky. Pro jízdu mimo asfalt je podstatný i fakt, že podvozek je oproti základnímu modelu zvýšený o 27,5 mm. Světlá výška 174 mm sice neslibuje schopnost překonávat těžké terénní překážky, dovolí vám ale občasný výlet mimo silnici bez vad na kráse.

V interiéru se Alltrack neliší od běžného Variantu, testovaný vůz ovšem nabídl navíc luxusní kožená sedadla s nastavitelnou délkou sedáku, což povýšilo už tak příjemné dálkové cestování v Passatu na dokonale komfortní. Vyšší výbava znamená také virtuální přístrojový štít, který možná tolik netěší milovníky starých pořádků, zato je ale velmi dobře čitelný a nabízí možnost volby zobrazovaných údajů. Kromě toho je na středovém panelu klasický dotykový displej se známými ovladači. Pro připojení mobilních zařízení funguje rozhraní MirrorLink. Můžete si také pomocí aplikací nastavit příjem on-line informací užitečných pro jízdu, jako jsou dopravní informace, hustota provozu, volná parkovací místa, ceny pohonných hmot atd. Nový model Passatu dostal poprvé možnost vybavení head-up displejem s informacemi o jízdě. Nejsou ale promítány na čelní sklo, malý přídavný displej je totiž umístěn v zorném poli řidiče ve speciální liště za volantem.

Stejně jako sedan i kombi má také Alltrack výdechy klimatizace umístěné ve vodorovné liště, která se táhne přes celou šířku palubní desky, identické jsou i analogové hodiny uprostřed. Dobrodružnou povahu signalizují jen výšivky na opěrkách hlavy a nápisy na prazích.

Ani na středové konzole neobjevíte žádné odlišnosti, narozdíl od běžných modelů ale nabízí Alltrack možnost volby jízdního režimu Offroad, který mění nastavení podvozku a funkce pohonu všech kol pro jízdu na zhoršeném povrchu. K testovanému nejsilnějšímu dieselu jsou ve standardu také adaptivní tlumiče. Pro výlety za extrémními sporty nebo na zálesáckou dovolenou oceníte schopnost Alltracku táhnout přívěs hmotnosti až 2,2 tuny, a to i ve stoupání do 12 %. K couvání s přívěsem vám poslouží asistent automatického řízení celé soupravy. Objem zavazadelníku 639 litrů uspokojí i nejnáročnější cestovatele.

Nejvýkonnější diesel přeplňovaný dvěma turbodmychadly je k dispozici se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Tuto úspěšně spolupracující dvojici jsme testovali již v sedanu, kde osvědčil mimořádně úsporný provoz a velice tichý chod. Hlasový projev byl u Alltracku stejně kultivovaný, spotřeba se ale během redakčního testu ustálila na 8 litrech proti 6,5 dosaženým u sedanu, což jde na vrub patrně zvýšenému podvozku a svůj podíl mají jistě i nepříznivé povětrnostní podmínky, při nichž jsme testovali. Velkou pochvalu si pak zaslouží skvělé odhlučnění kabiny, kdy i daleko za dálničním limitem nabídne pasažérům tichou jízdu, nerušenou zvukem motoru ani aerodynamickým hlukem.

Dvoulitrový čtyřválec Biturbo má přesvědčivý výkon nejen na papíře. Pravda, chce to trochu těžší nohu na plynu při rozjezdu, ale jakmile se dostane přes hranici 1800 otáček, je velice svižný a skutečně ke slovu se jeho koňské síly dostávají právě při dálniční jízdě, pro niž je především určen. Z udávaných tabulkových parametrů zmiňme maximálku 234 km/h, zrychlení z nuly na stovku by mělo být za 6,4 sekundy.

Schopnosti podvozku vám dají dost často zapomenout, že vlastně projíždíte zatáčky s autem stojícím na poměrně dlouhém rozvoru, navíc s kombi zádí. Pozitivní dojem budí i nastavení posilovače řízení. Alltrack ovšem provází stejně jako kombi menší komfort při přejezdech výraznějších příčných nerovností. Zato na dálnici si budou cestující pochvalovat pohodlnou jízdu na předních i zadních sedadlech.

I na cestách do přírody se budou hodit informace z prostorového kamerového systému, který monitoruje okolí auta v rozsahu 360 stupňů v kombinaci s radarovými senzory. Ze čtyř kamer dokáže systém vytvořit 17 různých virtuálních pohledů na vůz. Asistenční systémy dovedou rozpoznávat překážky, zaparkovat podélně i příčně, sledovat mrtvý úhel na silnici a riziko přijíždějícího auta při couvání z parkovacího místa, hlídat jízdu v pruhu, bezpečně popojíždět v koloně, monitorovat, zda šofér při řízení reaguje a zastavit auto, pokud nezaznamená žádnou aktivitu.

Základní cenu Passatu Alltrack už znáte z úvodu, zbývá tedy jen doplnit, že testovaná motorizace 2,0 BiTDI 4MOTION s automatickou převodovkou DSG je v ceníku za 1 089 900 Kč, jedná se tedy o nejdražší model. Celokožená sedadla by vás sice stála 57 tisíc navíc, ale už ve standardu můžete mít dostatečně reprezentativní sedačky v kombinaci látky a Alcantary. Jinak je ale výbava poměrně bohatá, a tak další příplatkové položky už můžete vybírat jen v závislosti na vlastním pohodlí a stavu bankovního konta.

Testovaný model:

motor:  vznětový čtyřválec 1968 cm3

výkon:  176 kW/240 k při 4000 ot./min.

točivý moment:  500 Nm při 1750 – 2500 ot./min.

rozměry:  délka 4777 mm, šířka 1832 mm, výška 1506 mm

rozvor náprav: 2789 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru