Porsche 919 Hybrid je favoritem pro Le Mans

 

Před 84. závodem 24 hodin Le Mans, který se bude konat od 18. do 19. června 2016, jsou očekávání značky Porsche značné: automobilka z Zuffenhausenu do nejtěžšího závodu světa nastoupí do nejvyšší kategorie LMP1 s vozem Porsche 919 Hybrid jako držitel největšího počtu zdejších vítězství, vítěz loňského ročníku a vedoucí aktuální sezóny v hodnocení značek i jezdců.

Porsche 919 Hybrid

Porsche 919 Hybrid

Pro Porsche je letošní sezona třetí od návratu do této špičkové disciplíny motoristického sportu. Loni, tedy ve své druhé sezoně, zaznamenalo dvojité vítězství. Závodní prototyp Porsche 919 Hybrid, vybavený zmenšeným dvoulitrovým přeplňovaným zážehovým čtyřválcem doplněným dvojicí rekuperačních systémů (z kinetické energie a z energie výfukových plynů), byl dále zdokonalen. Disponuje celkovým výkonem 662 kW (900 k) a v Le Mans je nasazeno provedení s aerodynamickou konfigurací zaměřenou na minimální odpor vzduchu. Na dlouhých rovinkách budou tyto vozy dosahovat nejvyšší rychlosti přes 320 km/h.

Šest továrních jezdců Porsche má celkem již 49 účastí v závodě Le Mans. Bern-hard/Hartley/Webber, kteří v loňském roce skončili v Le Mans druzí, usednou za volant prototypu se startovním číslem 1. Dumas/Jani/Lieb (loni pátí) se budou střídat za volantem Porsche 919 Hybrid se startovním číslem 2, což byl vůz, který loni dovezl k vítězství v Le Mans Earla Bambera (NZ), Nica Hülkenberga (D) a Nicka Tandyho (GB).

Čísla a fakta:
• Porsche je se 17 vítězstvími nejúspěšnější značkou v Le Mans.
• První celkové vítězství zde Porsche zaznamenalo 14. června 1970 (Hans Herrmann/Richard Attwood na 917 KH Coupé). 17. celkové vítězství oslavilo Porsche v roce 2015 (Earl Bamber/Nico Hülkenberg/Nick Tandy na 919 Hybrid).
• V roce 2014 se Porsche po 16 letech vrátilo do nejvyšší kategorie závodu v Le Mans.
• Kvalifikační rekord drží na aktuální trati od roku 2015 Neel Jani. Se svým 919 Hybrid projel okruh ve středu večer těsně po 22. hodině při své první měřené jízdě za 3:16,887 min. To znamená průměrnou rychlost 249,2 km/h. Předchozí rekord pro trať s délkou 13,629 km vydržel sedm let (Peugeot, 3:18,513 min, 2008).
• Nejrychlejší kvalifikační kolo v Le Mans ze všech zajel Hans-Joachim Stuck. Bylo to v roce 1985 v Porsche 962 C za 3:14,800 min průměrnou rychlostí 251,815 km/h. Od roku 1990 přerušily dlouhou rovinku Hunaudières dvě šikany. Zajet čas pod Stuckových 3:14,843 min je proto velkou výzvou.
• V roce 2015 vozy Porsche 919 Hybrid vybojovaly první tři místa na startu závodu. Bylo to 17. pole position pro Porsche v Le Mans a první od roku 1997.
• V roce 2015 vítězné Porsche 919 Hybrid absolvovalo celkem 5382,82 km (395 kol, průměrná rychlost: 224,2 km/h).
• Celkový systémový výkon Porsche 919 Hybrid činí 662 kW (900 k). Téměř 368 kW (500 k) produkuje přeplňovaný zážehový dvoulitrový čtyřválec, více než 294 kW (400 k) dodává elektromotor zásobovaný energií ze dvou systémů zpětného získávání energie.
• Porsche 919 Hybrid bylo vyvinuto a vyrábí se ve vývojovém centru Porsche ve Weissachu, kde na něm pracuje 260 členů týmu.
• V roce 2015 oznámil organizátor závodu v Le Mans, Automobile Club de l’Ouest (ACO), přítomnost 263 500 diváků přímo na trati. Přítomno bylo také 1425 novinářů (tištěná média, fotografové, televize, internet) ze 42 zemí. Ve 190 zemích bylo možné závod sledovat nepřetržitě nebo v pravidelných vstupech. Sledovanost na kanálu Eurosport dosáhla 23 milionů diváků. Na internetové televizi bylo zaznamenáno 2,5 milionu spojení živého vysílání.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru