V létě bude nové BMW 3 GT

P90220385_lowRes_bmw-3-series-gran-tu

V průběhu uplynulých let si BMW řady 3 Gran Turismo, kombinující coupé s prostorností sedanu a objemem zavazadlového prostoru vozů kombi, vybudovalo mezi vozy střední třídy silnou pozici. Zatímco v Německu a USA si přibližně dvě třetiny zákazníků volbou tohoto modelu koupili vůz BMW poprvé, v Číně dosahuje tento podíl více než 90 procent.

Nové provedení Gran Turisma vypadá na první pohled sportovněji a trojice zážehových a pětice vznětových motorů nabízí výrazně vyšší výkony. Všechny pohonné jednotky jsou přeplňované a spotřebují až o 14 % procent méně paliva. V interiéru vozu zaujmou kvalitní použité materiály, nové uživatelské rozhraní navigačního systému Professional (převzaté z vyšších modelových řad BMW) a lepší konektivita pro chytré telefony.

S délkou 4824 milimetrů je BMW řady 3 Gran Turismo přibližně o 200 milimetrů delší než ostatní zástupci BMW řady 3, což ho posouvá blíže k třídě luxusních vozů. Design nového BMW řady 3 Gran Turismo byl vpředu i vzadu přepracován. Nové, standardně dodávané LED světlomety pro potkávací i dálková světla a LED mlhová světla propůjčují BMW řady 3 Gran Turismo sportovnější vzhled. Automobil na silnici vypadá širší. Kombinace přepracovaných LED zadních svítilen a důmyslnějších křivek propůjčuje zadní části svalnatější výraz.

Díky vylepšeným materiálům a kontrastním prvkům působí interiér vozu hodnotněji. Vnímanou kvalitu posouvají na zcela novou úroveň chromové ozdoby ovladačů a nové dřevěné dekorativní prvky, barvy a také kožená čalounění. Vylepšeny byly rovněž hmatové a ergonomické aspekty vnitřního prostoru. Hlavním důvodem ke koupi BMW řady 3 Gran Turismo vždy byla sportovnost spojená s elegancí coupé, komfortem a pohodlím čtyřdveřové karoserie, pozice za volantem zvýšená o 59 milimetrů s vynikajícím výhledem do všech stran a velkorysý pocit z prostoru. Prostornost je obzvláště patrná v zadní části, kde jsou tři plnohodnotná sedadla a prostor pro nohy, typický spíše pro segment luxusních sedanů – to je zásluha o 110 mm prodlouženého rozvoru (nyní 2920 milimetrů). Velké páté výklopné dveře zakrývají zavazadelník, který nabízí 520 až 1600 litrů přepravní kapacity a umožňuje mimořádně široké využití.

BMW řady 3 Gran Turismo přichází s nejnovější generací navigačního systému Professional, který se v modelu střední třídy objevuje v modernizované verzi vůbec poprvé. Nejdůležitější položky menu se nově zobrazují přehledně v podobě čtverců, což celý operační systém ještě více zjednodušuje. Spárování mobilního telefonu je pohodlnější, jelikož chytré telefony lze nabíjet a připojovat k externí anténě vozu přes indukční přihrádku.

Nová generace motorů nabízená pro BMW řady 3 Gran Turismo poskytuje přesvědčivé sportovní výkony, pružnost a hospodárnost. Nabídka motorů se skládá ze tří zcela nových pohonných jednotek s výkony v rozpětí od 135 kW/184 k do 240 kW/326 k a z pěti vznětových variant, produkujících 110 kW/150 k až 230 kW/313 k – s tradičním pohonem zadních kol nebo pohonem všech kol BMW xDrive a klasickou manuální převodovkou nebo samočinnou převodovkou Steptronic (kombinovaná spotřeba paliva: 7,7 – 4,3 l/100 km; kombinované emise CO2: 175 – 112 g/km).

Nové motory dosahují i přes zvýšený výkon významného zlepšení hospodárnosti. Snížení spotřeby paliva a emisí CO2 se pohybuje v rozmezí od 4,5 % (BMW 318d Gran Turismo) až po 13,8 % (BMW 320d Gran Turismo). Měřítka v oblasti hospodárnosti pomáhají BMW řady 3 Gran Turismo stanovovat zdokonalené manuální a samočinné převodovky, funkce Auto Start Stop, rekuperace kinetické energie, příslušenství motoru pracující podle aktuální potřeby a také režim ECO PRO.

Jak zážehové, tak vznětové čtyř- a šestiválce pocházejí z nově vyvinuté modulární rodiny pohonných jednotek BMW, využívajících nejnovější technologie BMW TwinPower Turbo. Všichni členové této rodiny sdílejí standardizované konstrukční řešení s objemem jednoho válce 500 cm3, řadovým uspořádáním a extrémně lehkou, termodynamicky optimalizovanou celohliníkovou konstrukcí s bloky s uzavřenou koncepcí chladicích kanálů. Všechny čtyřválce jsou disponují vyvažovacími hřídeli pro mimořádně kultivovaný projev napříč širokým spektrem otáček.

Všechny zážehové motory jsou vybaveny dvoukomorovým turbodmychadlem zabudovaným do svodů výfukového potrubí. To znamená, že výfukové plyny se do turbodmychadel dostávají velmi rychle, a významně tak zrychlují reakce motoru. Změna chlazení stlačeného vzduchu z přímého na nepřímé znamená ještě ostřejší reakce motoru, protože kompaktnější mezichladič vykazuje menší ztráty tlaku a přispívá k nárůstu plnicího tlaku. Samozřejmostí je také dvojité proměnné časování Double-VANOS a proměnný zdvih sacích ventilů VALVETRONIC.

Technologie zapouzdření čtyřválcových zážehových motorů SYNTAK (Synergy Thermoacoustic Capsule) dále snižuje spotřebu paliva. Tento nový přístup zajišťuje pomalejší chladnutí motoru (trvá až 36 hodin). Výsledkem je, že se při opětovných startech omezují fáze tzv. studených startů. Technologie SYNTAK tím zvyšuje komfort, snižuje hlučnost a zvyšuje účinnost.

U vznětových motorů jsou technologie BMW TwinPower Turbo tvořené přeplňováním turbodmychadlem s proměnou geometrií rozváděcích lopatek (u BMW 325d Gran Turismo a 335d Gran Turismo dvojicí turbodmychadel) a nejnovější generací přímého vstřikování paliva common rail, jehož maximální vstřikovací tlaky dosahují 2000 bar (200 MPa).

Modely BMW 320i Gran Turismo, 318d Gran Turismo a 320d Gran Turismo jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, ovšem na přání je lze kombinovat také s 8stupňovou samočinnou převodovkou Steptronic. Další verze – BMW 330i Gran Turismo, BMW 340i Gran Turismo a BMW 325d Gran Turismo – jsou optimalizovanou Steptronic vybavené standardně. Nižší spotřeba paliva a emise CO2 přibližně o tři procenta jsou výsledkem lepší účinnosti převodovky, rozšířeného rozsahu převodových poměrů a omezení prokluzu hydrodynamického měniče v průběhu změn rychlostních stupňů.

Všechny zážehové modely BMW řady 3 Gran Turismo a také vznětové modely BMW 320d Gran Turismo a BMW 330d Gran Turismo lze volitelně vybavit pohonem všech kol BMW xDrive, BMW 335d xDrive Gran Turismo disponuje pohonem všech kol standardně. BMW řady 3 Gran Turismo je tak nabízeno v osmnácti konfiguracích motoru, převodovky a pohonu.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru