Představujeme Chevrolet Camaro v šesté generaci

 

Ikonický vůz s jasným cílem – být lídrem svého segmentu. A jde na to od základu. Camaro je v šesté generaci štíhlejší, má tužší karoserii a jeho tvary byly podrobeny přísnému zkoumání a naladění v aerodynamickém tunelu. Nejvýkonnější Camaro SS oslní výkonem 455 koní a točivým momentem 617 Nm.

2016 Chevrolet Camaro SS

2016 Chevrolet Camaro SS

Podle viceprezidenta GM pro vývoj Marka Reusse byla šestá generace výzvou – jak udržet ikonický design a přitom nabídnout vyšší výkon a zapracovat nové technologie. Ze stávající páté generace prý v Gen Six, což je označení pro Camaro 2016, zbyly jen dva původní díly – zadní logo a emblém modelu SS.

Nové Camaro je přepracováno ve všech třech oblastech – výkonu, technologie i designu. Dostalo atletičtější vzhled, zeštíhlelo a má úplně nový světelný podpis, samozřejmě s využitím LED diodové technologie. Na délku měří 4784 mm, rozvor je 2811 mm a výška pouhých 1348 mm. Dnešní zákazník je zhýčkaný a mnohem větší individualista, takže se rozšířily možnosti individualizace a personalizace. Karoserie je dostupná v deseti barvách, interiér v pěti barevných kombinacích a volitelné je i osvětlení a široká škála detailů a doplňků. Řešení aerodynamiky zabralo konstruktérům celých 350 hodin v testovacím tunelu. Zaměřili se nejen na snížení odporu, ale také na maximalizaci přítlaku u vrcholného modelu SS.

2016 Chevrolet Camaro

2016 Chevrolet Camaro

V interiéru byla velká pozornost věnována středové konzole s minimem tlačítek a důrazem na mimořádnou kvalitu zpracování a použitých materiálů. Výdechy klimatizace mají moderní turbínový tvar, volant je dole zploštělý. Ruční brzdu nahradila elektronická a na středové konzole je umístěn velký osmipalcový displej, další je pak integrován do přístrojového štítu.

2016 Chevrolet Camaro RS

2016 Chevrolet Camaro RS

Celkové zeštíhlení se dotklo nejen tvarů karoserie. Camaro také ubylo na hmotnosti, a to nejméně o 90 kg. Ke snížení váhy přispělo především použití hliníku na mnoha částech vozu, odlehčené je i zadní pětiprvkové zavěšení. Nejúspornější je motorizace s novým přeplňovaným dvoulitrem, který poskytne výkon 275 koní a točivý moment 400 Nm, z nuly na stovku zrychlí pod 6 sekund a přitom by měl mít dálniční spotřebu méně než 7,8 l/100 km. Další variantou je nový šestiválec 3,6 l s přímým vstřikováním a proměnným časováním ventilů, který poprvé používá vypínání válců pro snížení spotřeby. Nabízí výkon 335 koní a 385 Nm točivého momentu.

Vrcholná verze SS bude mít pod kapotou nový osmiválcový agregát LT1 6,2 l z Corvetty Stingray, s nímž Camaro dostane sílu 455 koní a točivý moment 617 Nm. Tento model také poprvé dostane aktivní tlumiče Magnetic Ride Control.

2016 Chevrolet Camaro

2016 Chevrolet Camaro

Motory jsou k dispozici buď se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 8L45 s možností ručního řazení páčkami pod volantem. Pro šesti a osmiválec byly použity zesilovače zvukového projevu motoru, takže si můžete doslova „naladit hudbu“, kterou chcete v kabině poslouchat. Všechny modely mají mít brzdy Brembo, pro SS jsou ve standardu. Kola obouvají pneumatiky Goodyear ve velikostech od 18 do 20 palců, verze SS dostane do základu 20“ hliníková kola s pneumatikami Eagle F1 Asymmetric 3.

2016 Chevrolet Camaro RS

2016 Chevrolet Camaro RS

Nové technologie zahrnují především volič jízdních režimů, s nímž můžete nastavit parametry pro Sníh/Led, Tour nebo Sport a pro verzi SS tu je ještě okruhový režim Track.

Camaro vyráběné v továrně GM v Michiganu přijíždí se zbrusu novým emblémem na předních blatnících, a to v červeno-bílo-modrém provedení.

A jak šel čas…

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru