Novinky Škoda pro modelový rok 2017

ŠKODA v rámci úprav vozů celé modelové palety pro modelový rok 2017 uvádí na trh řadu novinek. Patří k nim širší nabídka infotainmentu, vyšší úroveň konektivity a změny designu. Další důležitou novinkou je tříválec 1,0 TSI pro řadu Octavia. Pro vozy Fabia bude v nabídce adaptivní tempomat a Superb bude nabízen mimo jiné i s novým progresivním řízením.

160427 Safer, More Emotive and Interconnected (1)
U vozů Citigo budou od výbavy Ambition v předních světlometech sériově integrované LED-světlomety pro denní svícení, výbava Style bude mít zatmavené zadní skupinové svítilny. Pro výbavu Style lze zvolit Colour-Paket, kdy střecha a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou lakovány černě nebo bíle. Do interiéru se nyní nově na přání dodává automatická klimatizace Climatronic, nový displej Maxi DOT i světelný a dešťový senzor. U výbav Ambition a Style je ve voze standardně pod sedadlem spolujezdce deštník. Vozy Citigo s popsanými novinkami budou na český trh uvedeny v létě 2016.
Nově nabízená rádia, která náleží do nové generace přístrojů, se jmenují Blues a Swing. Disponují řadou možností připojení k externím zdrojům hudby, od AUX-in, přes SD kartu až po externí USB-zdířku (volitelně pro rádio Blues, sériová výbava pro rádio Swing).

Nejdůležitější novinkou u modelu Fabia je adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) dodávaný pro obě provedení karoserie s motory 1,2 TSI a 1,4 TDI. Vedle přednastavené rychlosti jízdy udržuje také řidičem nastavený bezpečný odstup od vozů před sebou tak, že vozidlo samočinně zpomaluje a zrychluje. Adaptivní tempomat pracuje v rozsahu rychlostí od 30 do 160 km/h, systém využívá pro detekci okolních vozidel radarový senzor.
Také exteriér je nyní atraktivnější. Pro všechny výbavové verze je k dispozici zadní parkovací kamera s ostřikovačem a LED-osvětlení registrační značky (sériová výbava od verze Style). Dalšími novinkami v interiéru jsou deštník pod sedadlem spolujezdce (sériová výbava od výbavy Ambition) a dělicí síť pro kombi.

160427 Safer, More Emotive and Interconnected (2)

U modelů Rapid a Rapid Spaceback se změny soustředily především do interiéru. Nejatraktivnější z nich je nová varianta provedení potahů sedadel kombinující látku a kůži. Boční části sedadel jsou z kůže a koženky, střední partie jsou látkové. Dostupná je rovněž středová loketní opěrka vzadu a nové potahy v černé nebo béžové variantě.

Pro všechny verze modelu Yeti je na přání k dispozici LED-osvětlení registrační značky (sériově pro výbavu L&K), ve volitelné klimatizaci Climatronic je nově integrován alergenní filtr. Yeti Outdoor se nově nabízí také s motorizací 1,2 TSI/81 kW a to jak ve verzi s manuální, tak automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Verzi Outdoor lze nově objednat i v základní výbavě Active, mezi jejíž základní prvky patří nově například MFA palubní počítač. Paket Active PLUS pro model Yeti nyní obsahuje přední mlhové světlomety a výškově nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce. Sportovně laděný model Yeti Monte Carlo je k dispozici nově též s motorizací 2,0 TDI/81 kW a pohonem 4×4.

DB2014AU00828

U modelu Octavia doplňují nabídku nové pohonné jednotky. U liftbacku i u Combi nahradí přeplňovaný tříválcový benzinový motor dosavadní čtyřválec 1,2 TSI/81 kW. Motor 1,0 TSI dává nejvyšší výkon 85 kW (115 k) a vyniká velmi kultivovaným chodem. Nový motor lze kombinovat se šestistupňovou manuální převodovkou nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG. Spotřeba liftbacku v tzv. novém evropském jízdním cyklu (NEDC) činí pouhých 4,5 l/100 km (104 g CO2/km).

Pro model Octavia 1,4 TSI G-TEC, spalující alternativně zemní plyn nebo benzin, je jak ve verzi liftback, tak ve verzi Combi nově k dispozici také sedmistupňová převodovka DSG.
Také podvozek vozu ŠKODA Octavia bude ještě všestrannější: Pro motorizace s výkonem 110 kW (150 k) nebo vyšším je k dispozici na přání dodávaný adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control), s nímž lze nastavení tlumičů přepínat v režimech Comfort, Normal a Sport. Octavia Scout má nová 18palcová kola z lehkých slitin Pictoris S, pro všechny modely budou k dispozici černá 17palcová kola Teron.
V interiéru volitelný Phonebox připojí smartphone bezdrátově k autoanténě a dle Qi-standardu jej i indukčně nabíjí, pokud je k tomu telefon technicky uzpůsoben. Tablet je nyní možno upevnit do speciálního držáku na opěradlech předních sedadel, na konci léta bude jako volitelná výbava následovat deštník pod sedadlem spolujezdce. Klimatizace Climatronic má alergenní filtr, nová zadní parkovací kamera je vybavena ostřikovačem.

V případě vlajkové lodi, modelu Superb, se změny po prvním roce na trhu týkají v první řadě techniky. Pro varianty se sportovním podvozkem nebo s adaptivním podvozkem Dynamic Chassis Control (k dispozici pro motorizace s výkonem 110 kW/150 k nebo vyšším) je v nabídce i řízení s progresivním účinkem. Pomocí speciálně ozubeného hřebene se mění poměr převodu řízení v závislosti na natočení volantu a provozních podmínkách. Superb Combi se standardním podvozkem bude mít na zadní nápravě na přání Nivomat, tedy samočinnou regulaci světlé výšky vozu při proměnném zatížení nákladem. Nově je na přání možné objednat výbavu Personalizace, která ve spojení s Driving Mode Select uloží do paměti nastavení jízdního profilu, infotainmentu, polohu el. sedadel a vnějších zpětných zrcátek.
Nabídku kol doplňují nová kola z lehkých slitin, patří mezi ně například 19palcová kola Phoenix v černé barvě. Interiér vrcholného modelu Superb L&K může být na přání hnědý, hnědo-béžový nebo černý.
Atmosféru v interiéru doladí řada dalších detailů. Nové bezrámové vnitřní zpětné zrcátko má automatické clonění, volitelné ambientní osvětlení nabízí dalších sedm barev (nyní celkem 10). Klimatizace Climatronic nově zahrnuje alergenní filtr, zadní parkovací kamera zase ostřikovač. Nakládání do zavazadlového prostoru dále ulehčují nová ,Simply Clever‘ řešení. Patří mezi ně mimo jiné praktická úchytná oka po stranách zavazadlového prostoru a rozšířená funkce virtuálního pedálu, který nyní elektricky ovládané páté dveře nejen otevírá, ale i zavírá.
Phonebox připojí smartphone k automobilu a indukčně jej nabíjí, pokud je k tomu telefon technicky uzpůsoben. Infotainmentové systémy Bolero a Amundsen mají nyní větší displej o uhlopříčce 8 palců.

160427 Safer, More Emotive and Interconnected (3)



Facebook

Nejčtenější

Nahoru