Audi – dvojice nejvýkonnějších TT všech dob

Nově vyvinutý pětiválec poskytuje nejvyšší výkon 400 k. Verze Coupé a Roadster slaví světovou premiéru na autosalonu v Pekingu.

Audi TT RS Roadster

Audi TT RS Roadster

Velké otvory pro přívod vzduchu, nízko uložený přední spoiler, pevný zadní spoiler – to jsou hlavní atributy zevnějšku Audi TT RS. Jeho nový pětiválec s celohliníkovou konstrukcí poskytuje nejvyšší výkon 400 k – o 60 k více než předchůdce. Na přední a zadní kola je přenášen mohutný maximální točivý moment 480 N.m, systém řízení trakce zajišťuje maximální zrychlení s minimálním prokluzem. Verze Coupé tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, Roadster za 3,9 sekundy. Výfuková soustava RS disponuje dvěma velkými, oválnými koncovkami. Poutavé jsou také nové zadní světlomety OLED v prostorovém designu.

Audi TT RS Coupé

Audi TT RS Coupé

Takový výkon vyžaduje tuhé nastavení podvozku. Audi TT RS je s výškou pouhých 1,34 metru přikrčeno k asfaltu. Řízení s přímou charakteristikou dává řidiči pocit dokonalého spojení s vozovkou. Nízko uložená sportovní sedadla s výrazně tvarovanými bočními polštáři poskytují pevné boční vedení. U verze Roadster lze plátěnou skládací střechu otevřít i za jízdy rychlostí až 50 km/h.

TT RS má mimořádně sportovní interiér s ozdobnými prvky z hliníku nebo uhlíkového kompozitu a s nápisy RS. Stejně jako v Audi R8 spustí řidič motor přímo na volantu – toto řešení nezapře inspiraci motoristickým sportem.

Audi TT RS Coupé

Také systém řízení jízdní dynamiky lze ovládat prostřednictvím doplňkového ovládacího satelitu. Řidič tak může dle libosti měnit charakter modelu TT RS ve čtyřech režimech – od komfortně orientovaného až po zřetelně dynamický. Přístroje jsou důsledně zaměřeny na řidiče. Digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit s 12,3“ displejem sdružuje všechny důležité informace, od rychlosti jízdy přes otáčky motoru až po pokyny navigačního systému. Speciální plocha RS na displeji informuje o tlaku v pneumatikách, točivém momentu a působícím zrychlení. Při dosažení nejvyšších otáček je řidič vizuálně upozorněn, aby zařadil vyšší převodový stupeň pádly na volantu nebo pákou voliče. Předpokladem je aktivovaný manuální režim při zařazených nižších převodových stupních dvouspojkové převodovky se sportovně krátkými převody.

Aktuální informace zaručuje rozsáhlá nabídka informačních a zábavních systémů. Audi connect přináší rozmanité služby, ať se jedná o informace o parkovacích místech, turistické nebo dopravní informace, ceny paliv, předpověď počasí nebo internetové zpravodajství. Cestující mohou za jízdy komunikovat také prostřednictvím Twitteru, přičemž systém na přání předčítá zprávy. Chytrý telefon nebo tablet lze připojit k internetu prostřednictvím hotspotu WLAN. Vybrané aplikace chytrého telefonu se zrcadlí přímo na panelu přístrojů Audi virtual cockpit. A zároveň je indukčně nabíjen akumulátor telefonu odloženého na středové konzole. Chytrý telefon je také připojen k anténě vozidla, aby byl zaručen optimální příjem signálu. K navázání telefonického spojení řidiče s požadovanou osobou postačuje příslušný hlasový povel. Mikrofon systému handsfree je u verze Roadster prakticky integrován do bezpečnostních pásů, čímž je zaručena vysoká kvalita reprodukce hlasu.

Audi TT RS Coupé

Předpokládané uvedení modelů TT RS Coupé a TT RS Roadster na český trh se uskuteční na podzim 2016, cena zatím nebyla stanovena.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru