Petr Fulín v ETCC na Slovakia Ringu – bojovník do poslední vteřiny

Nedělní ráno je opět sluníčkové, lidí v areálu znatelně přibylo, krásné dívenky se s radostí nechávají fotit a také SEAT má živou reklamu ze všech stran.

Desátá hodina právě odbila a auta startují. Až napotřetí byl start úspěšný. V první linii jedou oba Seaty a vypadá to, že to bude nuda, od startu do cíle jasná záležitost pro piloty týmu Křenek Motorsport Petra Fulína a jeho švýcarského kolegu Schreibera.

Studená sprcha přichází v šestém kole, kdy černá vlajka oba piloty posílá do boxů a první závod tak nemohou dokončit. Delší dobu diváci nevědí, co se přihodilo. O přestávce mezi prvním a druhým závodem se v zákulisí horečně jedná mezi týmovým managementem a sportovními komisaři. Není jisté, jestli dvojici bude povolen start do druhého závodu.

Více k situaci prozradil šéf týmu, pan Josef Křenek: „Od počátku sezóny nás trápí drobné dětské nemoci nových Seatů. Až doposud se nám to dařilo zvládnout, nicméně dnes se naplno projevil nedostatek některých náhradních dílů, které Seat Sport zatím nestačí v dostatečném množství produkovat. V zaváděcím kole nám u obou aut odpadly zadní difuzory, které opravujeme již od prvních jízd na Paul Ricard. Techničtí komisaři sice nechali Petra Fulína i Chrise Schreibera odstartovat, nicméně po šesti kolech je zastavili černou vlajkou.“

„Nejdřív to vypadalo, že nás komisaři nenechají do druhého závodu vůbec odstartovat, pak ale traťoví komisaři přinesli odněkud z tratě ztracené difuzory a my tak mohli po rychlé instalaci startovat alespoň z pit-lane. Jsem rád, že nás nyní čeká delší přestávka, v jejímž průběhu se pokusíme oba vozy připravit tak, aby se tato situace v dalších závodech již neopakovala. Mám-li ale shrnout celý slovenský víkend, tak si myslím, že jsme se zde a především naši piloti představili v tom nejlepším možném světle. Oba dva svými výkony bavili zaplněné tribuny a po celé tři dny patřili k těm nejrychlejším. Christjohannes Schreiber si připsal vítězství v kvalifikaci a taky nejrychlejší kola v obou závodech. Když k tomu přičteme ještě body za čtvrté a šesté místo po startu z pit-lane, tak si myslím, že jsme zde nakonec při té smůle dosáhli maximum možného,“ dodává Josef Křenek.

Nakonec byl Seatům povolen start z pit-lane, takže vyrazily na trať jako poslední. A právě v tomto závodě se ukázala zarputilost a dovednost obou pilotů. Až v posledním kole se podařil Petrovi Fulínovi opravdu husarský kousek, předjel Fabia Motu a umístil se na čtvrtém místě. Po závodě byl Petr ještě chvíli emotivně naladěn, ale rychle to přešlo a už klidně jsme strávili příjemné chvilky povídáním u oběda a při podepisování plakátu fanynkám.

Vítězem obou závodů se stal Švýcar Kris Richard, jenž s Hondou Civic zvítězil před svým týmovým kolegou Peterem Riklim (Rikli Motorsport). Šampionát FIA ETCC má po neděli odjety čtyři z dvanácti závodů. Další dva se uskuteční o posledním květnovém víkendu, kdy se jezdci sejdou na legendární Nordschleife.

Výsledky závodů FIA ETCC na Slovensku:

  1. závod
    1. Kris Richard (SUI) Honda Civic
    2. Peter Rikli (SUI) Honda Civic + 3.044
    3. Fábio Mota (POR) SEAT Leon Cup Racer + 3.060
    4. Norbert Nagy (HUN) SEAT Leon Cup Racer + 6.186
    5. Mladen Lalušić (SRB) SEAT Leon Cup Racer + 22.915
    6. Wolfgang Kriegl (AUT) SEAT Leon Cup Racer + 43.468
    7. Igor Stefanovski (MKD) SEAT Leon Cup Racer + 1:46.495
  2. 2. závod
    1. Kris Richard (SUI) Honda Civic
    2. Peter Rikli (SUI) Honda Civic + 2.229
    3. Mladen Lalušić (SRB) SEAT Leon Cup Racer + 4.725
    4. Petr Fulín (CZE) SEAT Leon Cup Racer + 7.985
    5. Fábio Mota (POR) SEAT Leon Cup Racer + 7.991
    6. Christjohannes Schreiber (SUI) SEAT Leon Cup Racer + 9.305
    7. Norbert Nagy (HUN) SEAT Leon Cup Racer + 18.344
    8. Wolfgang Kriegl (AUT) SEAT Leon Cup Racer + 46.482

 

Citace převzaty z CZO Media. Foto: autor článku a P. Frýba

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru