Honda CR-V 1.6 – s novým motorem – test

Honda CR-V je na světě už skoro dvě desetiletí, je to devatenáct let od roku 1997, kdy byl tento model poprvé uveden na trh. Od té doby se těchto kompaktních SUV prodalo tři čtvrtě milionu. V Evropě s ním Honda mnoho získala, kvůli Evropě však také musela podstoupit řadu významných kroků. Například uvedení dieselového motoru s dvěma turbodmychadly, který při zdvihovém objemu válců pouhých 1,6 l dokáže produkovat výkon 160 koní.

SONY DSC

Aktuální generace modelu CR-V byla představena v roce 2012. Tehdejší změny prospěly designu i proporcím vozu, který se stal díky malému snížení podvozku mnohem pohodlnějším a praktičtějším. Novinkou bylo tenkrát také zařazení verze s pohonem pouze předních kol.

Facelift, kterým prošlo CR-V nyní, přinesl malou úpravu mřížky chladiče a nové světlomety, s nimiž je z předního pohledu auto mnohem zajímavější. Jsou protažené od boků až k přední mřížce a nový kabát dostala i 17 a 18 palcová litá kola.

SONY DSC SONY DSC

Interiér rovněž doznal malých změn, které vylepšily ergonomii a výhled na přístroje, celkově se ale atmosféra na palubě nezměnila a zůstává stejně pohodová jako dřív. Přispívají k tomu i velmi široká kožená sedadla s jen velmi jemně naznačeným bočním vedením, která se dobře hodí k celkovému naladění vozu, s nímž nebudete tryskem projíždět serpentiny, ale budete si užívat především komfortní jízdu bez sebemenšího prostorového omezení. O nějakém nedostatku místa se nedá mluvit ani v druhé řadě sedadel, i tady se pohodlně usadí dospělý člověk třeba i vyššího vzrůstu. Pro cestování za sportem nebo při převážení větších nákladů oceníte sedadla sklopná jediným pohybem, výsledkem je pak zcela rovná ložná plocha, kam můžete dát předměty délky až 1570 mm. Z původních velmi slušných 589 litrů zavazadelníku se tak stane 1669 l místa pro vaše zavazadla.

Honda vylepšila systém infotainmentu, který se ovládá přes 7 palcový dotykový displej. Můžete k němu připojit chytré telefony s Androidem a využívat různé předinstalované aplikace. Volitelná je navigace Garmin a na displeji se promítá rovněž obraz zadní couvací kamery.

Velkou novinkou je dieselový motor i-DTEC 1,6 l, který pohání CR-V silou 160 koní. Navíc splňuje Euro 6 a můžete jej mít i ve spojení s devítistupňovou automatickou převodovkou, která nahrazuje dosavadní pětistupňový automat. My jsme pro testování zvolili šestistupňový manuál, s nímž motor spolupracuje velmi dobře, řadicí páka se velmi dobře pohybuje v krátkých drahách a je navíc ergonomicky příznivě umístěná ve středovém sloupku, takže ji máte dobře po ruce.

SONY DSC

Automobilka očekává, že tento nový motor bude žádán zákazníky u víc než poloviny prodaných vozů. Nahrazuje jím dosavadní naftový agregát 2,2 l a deklaruje kombinovanou spotřebu 4,9 l/100 km. Motor je přeplňovaný dvěma turbodmychadly, která se zapojují podle otáček motoru buď obě současně (ve středních otáčkách) nebo jednotlivě. Jeho projev je celkem kultivovaný, bez nepříjemných turboefektů, má dost síly i pro jízdu v táhlém kopci (tady se ale neobejdete bez častějšího řazení), na dálnici se rychle dostane na limit a v městském provozu se chová ukázněně a poměrně tiše. Přispívá k tomu i vylepšení izolací kabiny, takže dovnitř proniká ve větší míře jen hluk od pneumatik. Během redakčního testu byla spotřeba při jízdě s menším podílem dálnice 7,5 l/100 km.

Jízdní vlastnosti odpovídají typu karoserie, takže se v zatáčkách nevyhnete náklonům, podvozek by mohl přece jen trochu víc odfiltrovat nerovnosti. Celkový dojem z jízd s CR-V je ale stejně pohodový jako pocit z interiéru. Zavěšení kol doznalo určitých změn, a to především u předních tlumičů, pro lepší stabilitu je zvýšen odklon kol. Příjemná je dobrá směrová stabilita a přilnavost, nekoná se žádné ujíždění zádi v zatáčkách, ani odskakování na nerovnostech. Svůj podíl na tom má i pohon všech kol 4×4, který zajišťuje elektronicky řízená lamelová spojka.

SONY DSC

Skutečnou chloubou nového CR-V pak může být plejáda asistenčních systémů a technických novinek. Kamery a radary zajišťují hlídání kolizí, jízdu v pruhu, rozpoznávání dopravních značek, mrtvý úhel, asistent pro couvání, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel. K dispozici je adaptivní tempomat i systém pro zmírnění následků nehody. Automatický systém brzdění při nízké rychlosti je dokonce součástí základní výbavy, ostatní pak v rámci vyšších výbavových stupňů.

V aktuálním akčním ceníku pořídíte Hondu CR-V za cenu od 559 900 Kč, a to s benzínovým dvoulitrem o výkonu 155 koní. Testovaný turbodiesel je k dispozici od 764 900 korun, a to s pohonem 4×4, který je pro tuto výkonovou verzi standardem a ve výbavě Elegance, což je třetí stupeň. Redakcí testovaný vůz byl pak ve výbavě Executive, která má aktuálně akční cenu od 919 900 Kč.

SONY DSC

Testovaný model:

Honda CR-V 1.6 4×4

motor:  vznětový čtyřválec 1597 cm3

výkon:  118 kW/160 k při 4000 ot./min.

točivý moment:  350 Nm při 2000 ot./min.

rozměry:  délka 4605 mm, šířka 1820 mm, výška 1685 mm

rozvor náprav: 2630 mm

SONY DSC

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru