Golf GTI TCR – soukromý závoďák

Čtyřicet let po představení prvního modelu Golf GTI přichází i verze pro soukromé závodní týmy se zkratkou, která je u výrobce automobilů z Wolfsburgu od roku 1976 symbolem sportovního charakteru, výkonných motorů a maximálního výkonu.

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7

Závodní Golf se těší již od svého prvního představení v červenci 2015 velké oblibě, o čemž svědčí skutečnost, že již v polovině ledna byly všechny vozy, určené soukromým týmům pro sezonu 2016, rezervovány. Týmy se mohou s 20 vozy, vyvinutými oddělením Volkswagen Motorsport, účastnit až 16 národních a mezinárodních mistrovství cestovních vozů TCR. Vozy pro mezinárodní mistrovství TCR budou předávány soukromým týmům od 11. března ve španělské obci Abrera u Barcelony. První jízdní porovnání s konkurencí je naplánováno při testovacích jízdách od 14. března ve španělské Valencii na okruhu Ricarda Tormy.

Zkratka GTI (Gran Turismo Injektion) je obchodní značkou a identitou. Golf dává již svým vzhledem najevo závodní geny, ať se jedná o 18“ závodní kola, podvozek, který je v porovnání se sériovým Golfem o cca 40 centimetrů širší, nebo markantní zadní spoiler. Všechny tyto prvky slouží navíc optimalizaci jízdních vlastností. Aerodynamicky tvarovaný přední spoiler patří stejně jako zadní spoiler z uhlíkového kompozitu mezi opatření, která optimalizují výkony vozu na závodním okruhu. Bezpečnost jezdce je zajištěna mimo jiné závodním sedadlem s chrániči hlavy, závodním bezpečnostním rámem vnitřního prostoru a bezpečnostní nádrží podle předpisů FIA.

Nový Golf je vybaven výkonným řadovým čtyřválcem, sekvenční převodovkou s páčkami pro manuální řazení na volantu a závodním podvozkem. Volkswagen Motorsport vyvinul tento vůz společně se sportovním oddělením značky SEAT, která přispěla svými značnými zkušenostmi se závodním vozem SEAT Leon Cup Racer. Platforma MQB nabízí stejně jako u sériově vyráběných vozů koncernu Volkswagen i u závodních vozů četné synergie a snižuje náklady na výrobu a provoz cestovního vozu. Přeplňovaný dvoulitrový motor s přímým vstřikováním benzinu je známý z vrcholného sportovního modelu Golf R a jeho závodní verze je vyladěna na nejvyšší výkon 243 kW (330 k) a maximální točivý moment 410 N.m.

Závodní vůz, odvozený ze sedmé generace modelu Golf, již absolvoval úspěšné testy v závodních podmínkách. Tým Liqui Moly Team Engstler nasadil jako kooperační partner v roce 2015 dvě vozidla v mezinárodním mistrovství TCR. Sériové výrobě blízký koncepční vůz prokázal velký potenciál. Již během prvního nasazení na rakouském okruhu Red Bull Ring vyhrál Golf druhý víkendový závod.

Golf GTI slaví své 40. narozeniny nejen na závodním okruhu. Volkswagen uvádí na trh jubilejní edici Golf GTI Clubsport, která je nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem GTI všech dob. Volkswagen ji vystavil jako studii v květnu 2015 na Setkání GTI u jezera Wörthersee, v září byl představen sériový model na IAA ve Frankfurtu. Dvoulitrový motor TSI dosahuje nejvyššího výkonu 265 k – o 35 k více než dosud nejvýkonnější Golf GTI. Další zvláštností přeplňovaného motoru s přímým vstřikováním je funkce zvyšující plnicí tlak, která umožňuje desetiprocentní zvýšení výkonu až na 290 k.

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7

Mezinárodní mistrovství TCR – kalendář závodů

01.04.–03.04.2016 Bahrajn*

22.04.–24.04.2016 Portugalsko (Estoril)

06.05.–08.05.2016 Belgie (Spa-Francorchamps)

20.05.–22.05.2016 Itálie (Monza)

03.06.–05.06.2016 Rakousko (Salzburg)

17.06.–19.06.2016 Německo (Oschersleben)

01.07.–03.07.2016 Rusko (Soči)

26.08.–28.08.2016 Thajsko (Buriram)

16.09.–18.09.2016 Singapur*

30.09.–02.10.2016 Malajsie (Sepang)*

18.11.–20.11.2016 Macao

* V doprovodném programu mistrovství světa FIA Formule 1.

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7

Volkswagen Golf GTI TCR – technické údaje 

Motor

Konstrukce                             řadový čtyřválec s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem a intercoolerem, uložený                                                     napříč před přední nápravou

Zdvihový objem                      1984 cm3

Výkon                                       243 kW (330 k) při 6200 min-1

Točivý moment                       410 N.m při 2500 min-1

Vrtání/zdvih                            82,5 mm/92,8 mm

Řídicí jednotka motoru           Continental SIMOS

 

Převodné ústrojí

Převodovka                            šestistupňová sekvenční závodní převodovka, řazení páčkami na volantu

Pohon                                     pohon předních kol se samosvorným diferenciálem s lamelovou spojkou

Spojka                                    vícekotoučová spojka ze slinutého kovu

 

Podvozek

Přední náprava                      vzpěry McPherson, nastavitelná světlá výška, rozchod kol a odklon kol, třístupňově                                                               nastavitelný příčný zkrutný stabilizátor

Zadní náprava                        víceprvkové zavěšení, nastavitelná světlá výška, rozchod kol a odklon kol, třístupňově                                                         nastavitelný příčný zkrutný stabilizátor

Řízení                                      hřebenové řízení s upraveným softwarem a hardwarem

Brzdová soustava                  kotoučové brzdy s vnitřním chlazením vpředu i vzadu (průměr 378 mm vpředu, 310 mm                                                     vzadu), hliníkové brzdové třmeny (šest pístků vpředu, dva pístky vzadu)

Kola/pneumatiky                  10 x 18“; Michelin 27/65×18

 

Karoserie

Konstrukce                             vyztužená ocelová karoserie (podle předpisů FIA)

 

Rozměry

Délka/šířka/výška                   4365/1960/1195 mm

Rozvor                                        2665 mm

Minimální hmotnost               1280 kg (včetně řidiče)

 

Provozní vlastnosti

Zrychlení                                0-100 km/h za cca 5,2 sekundy

Nejvyšší rychlost                    cca 230 km/h

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru