Lexus RC – kupé pro mladé a rychlé řidiče

 

Nové RC zaujme nízkým profilem a široce rozkročeným postojem. Kompaktní kabina kontrastuje s agresivním charakterem sebevědomě rozšířených blatníků a atletickými křivkami karoserie. Dvoudveřové kupé má celkovou délku 4695 mm, šířku 1840 mm, výšku 1395 mm a rozvor 2730 mm.

rc-200t-06

Kokpit je zaměřen především na řidiče, horní oblast je určena k zobrazování a spodní zóna obsahuje ovládací prvky. To umožní řidiči rychlou, intuitivní a ergonomicky ideální práci s vyspělými palubními technologiemi rozhraní HMI (Human Machine Interface).

V horní části určené k zobrazování se nachází přístrojový panel a multifunkční barevný 7″ displej. U sportovně pojatého panelu se sdruženými přístroji nyní zaujme rychloměr a otáčkoměr o velkém průměru, mezi nimiž se nachází centrální multi-informační displej 4,2″ ovládaný z volantu.

Ve spodní zóně určené k ovládání najdeme rozvrstvenou středovou konzoli, do níž je zabudována buďto multimediální soustava LDA (Lexus Display Audio) s ovládáním pomocí joysticku (v 8 směrech), anebo navigace typu EMVN (Electro Multi Vision Navigation). K jejímu ovládání je určen dotykový ovladač Lexus RTI (Remote Touch Interface) druhé generace.

Lexus RC 300h je vybaven technologií plnohodnotného hybridního pohonu, schopnou fungovat nezávisle v režimu samotného spalovacího motoru, samotného elektromotoru, nebo jako spojení obou. Lexus RC 300h kombinuje výkonný elektromotor 105 kW (143 k) se zážehovým čtyřválcem 2,5 litru (Euro 6), využívajícím technologii duálního vstřikování paliva D-4S a Atkinsonův cyklus. Výsledkem je celkový výkon 164 kW (223 k) pohánějí zadní kola – v závislosti na situaci nezávisle nebo společně. RC 300h akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a rozjede se až na 190 km/h. Průměrnou spotřebu paliva vykazuje 4,7 l/100 km a emise CO2 jsou na úrovni pouhých 108 g/km. O hladké řazení se stará bezestupňová převodovka E-CVT, která disponuje i možností ručního řazení v šestistupňovém sekvenčním režimu (Shiftmatic) s ovládáním pomocí páček pod volantem.

Druhá motorizace nabízí lehký a kompaktní zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1998 cm3 a hmotnosti pouhých 160 kg. Díky němu Lexus RC 200t nabízí maximální výkon až 180 kW (245 k) a nejvyšší točivý moment 350 Nm. Vůz tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a rozjede se až na 230 km/h. Dosahuje přitom spotřeby paliva jen 7,2 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 o hodnotě 166 g/km. Technologie D-4ST kombinuje vysokotlaké vstřikování paliva přímo do válců a nízkotlaké vstřikování do sacího kanálu. Tímto způsobem je zajištěno optimální a rovnoměrné spalování i za vysokého zatížení motoru a za nízkých teplot. Hnací moment přeplňovaného dvoulitrového agregátu se přenáší na zadní kola prostřednictvím osmistupňové převodovky SPDS (Sport Direct Shift), původně vyvinuté pro vysoce výkonný model RC F.

Každý model značky Lexus byl navržen tak, aby zajistil maximální úroveň aktivní, pasivní i preventivní bezpečnosti. RC staví na jedinečném systému Lexus VDIM (integrované řízení dynamiky vozidla) s propracovaným bezpečnostním systémem Lexus pro předcházení kolizím (PCS), jehož součástí je i adaptivní tempomat (ACC).

Mezi dalšími technologiemi aktivní bezpečnosti najdeme systém pro sledování mrtvých úhlů (BSM), výstražný systém RCTA (Rear Cross Traffic Alert) upozorňující na vozidla během couvání, systém pro hlídání jízdních pruhů (LDA), systém kontroly tlaku v pneumatikách s identifikací kola (AL-TPWS) a automatická dálková světla (AHB).

Do tuhé karoserie je standardně zabudováno 8 airbagů. Vyskakovací kapota nabízí co nejnižší čelní profil vozidla a současně zajišťuje optimální ochranu chodců.

Ceny začínají u Lexusu RC 200t od 1 260 000 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru