V Paříži se na výstavě Rétromobile ukážou legendární modely DS

Na výstavě Rétromobile, která se koná od 3. do 7. února v Paříži, budou k vidění modely DS 20 PALLAS, SM OR nebo DS Coupé Bossaert GT 19.

 

Výstava je mezinárodním setkáním milovníků historických automobilů a díky zapojení sběratelů se tu předvede pět prestižních modelů DS.

DS_Bossaert_copyright_citroscopie

 

  • DS Coupé Bossaert GT 19 z roku 1963

Exemplář v barvě bordó je zcela určitě jediný, který zůstal z tuctu modelů, jež na začátku 60. let vyrobil Hector Bossaert. Nadšenec do závodů a odborník v přípravě závodních vozů se pustil do výroby kupé na základě hatchbacku DS. Vývoj jeho tvaru svěřil italskému designérovi Pietru Fruovi, a tak vzniklo kupé GT 19. Výsledek je překvapující, vůz byl zkrácen o 47 cm a snížen o 7 cm, byl hranatější a byl opatřen trojúhelníkovými blatníky, které vystupovaly za dveřmi, pod velkými oblouky bylo dobře vidět zadní kola. Zadní nárazník a zakřivení kufru byly v dokonalé symetrii s přední částí vozu a panoramatické zadní okno výrazně zvýšilo prosvětlení kabiny. Interiér byl důstojným představitelem sportovních vozů 60. let, byl opatřen tachometrem a ukazatelem teploty chladicí kapaliny (vystavený vůz je vybaven i přístrojovou deskou „Jaeger“). Zákazníci si dokonce mohli zvolit kožená sedadla, tříramenný volant s dřevěným obložením, úpravu motoru a jet rychlostí až 172 km/hod.

 

  • DS 20 PALLAS z roku 1974

Vůz v odstínu šedá Nacre s černou střechou nabízí kabinu v žerzejovém látkovém čalounění karamelové barvy. Verze Pallas, která byla poprvé představena v říjnu 1964 v Paříži, poznamenala historii DS tím, že nabídla úroveň provedení, jež se doposud u sériových vozů neobjevila. Od ostatních DS se lišila elegantním a velmi luxusním vybavením včetně chromovaných lišt, speciálních krytů kol, silnějších sedadel.

 

  • DSpécial z roku 1972

V barvě bílá Meije a interiérem v odstínu černá Targa. Tato řada „D“ se objevila v září 1969, kdy DSpécial nahradil model ID19 ve verzi Luxe a Confort. Model na výstavě Rétromobile je vybaven posilovačem řízení a odmrazováním zadního okna, což bylo součástí příplatkové výbavy. Auto dosahovalo rychlosti 160 km/hod.

 

  • SM z roku 1975 se vstřikováním

Předposlední model vyrobený v dílnách Ligier v Abrestu (departement Allier). Tento vůz je prezentovaný v původním stavu, v bílém odstínu s modro-zeleným látkovým čalouněním uvnitř. Je vybaven tónovanými skly a klimatizací. Stejně jako poslední vyrobené vozy SM i tento model má tu zvláštnost, že je sériově vybaven bezpečnostními pásy s navíječi nebo tlačítkem výstražných světel na palubní desce.

 

  • SM OR

Model speciálně připravený pro tento ročník výstavy Rétromobile. Vůz byl obroušen, opatřen dvěma vrstvami barvy a třemi vrstvami laku, které krásně zvýrazňují futuristické linie a pokročilé technologie tohoto vozu. Vystavený model zroku 1971 je vybaven karburátorovým motorem V6 Maserati, tónovanými skly, klimatizací a koženým čalouněním Havana.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru