Opel odhaluje další podrobnosti o GT

Opel GT Concept bude mít světovou premiéru v březnu v Ženevě. Tato studie sportovního automobilu využívá konstrukci s motorem vpředu za přední nápravou (tzv. uložení „vpředu-uprostřed“) a s pohonem zadních kol. Tento sportovní model je avantgardní a puristický, odmítá cokoli, co by rušilo jeho čisté tvary. GT Concept nemá vnější kliky dveří, vnější zpětná zrcátka ani stěrače.

Opel-GT-Concept-298968 (2)

 

GT Concept následuje studii Opel Experimental GT. V roce 1965 představil Opel toto úhledné expresivní kupé se spolehlivou technikou sériového modelu Kadett B na frankfurtském autosalonu. Ale inovace nespočívala pouze v tom, že to byla historicky první studie evropského automobilového výrobce. Opel Experimental GT už tehdy přinesl takové prvky, jako jsou výklopné reflektory nebo atraktivně tvarovaná karoserie s perfektními proporcemi bez zbytečných dekorací.

Dynamický vůz  s rudou linií horizontálně dělící karoserii má také červené pneumatiky na discích z lehkých slitin s vyzývavým designem kolečkových bruslí – jsou reminiscencí motocyklu Opel Motoclub 500, který ve své době také představoval avantgardu a v roce 1928 zaujal rudými pneumatikami. Dlouhá štíhlá kapota motoru, absence víka zavazadlového prostoru, dvojitý středový výfuk a samozřejmě název – to vše navazuje na původní model GT. Jinak ale Opel GT Concept nenese žádné jiné známky retro-designu.

Klíčovou inovací studie Opel GT Concept jsou velké dveře s integrovanými bočními okny, které vytvářejí plynulý přechod skla do lakovaného povrchu karoserie. Řidič i spolujezdec mají přístup do nečekaně prostorné kabiny po stlačení dotykové plošky elektricky ovládaných dveří, která je integrovaná do rudé obrysové linie. Dveře se při otevření výrazně zanoří do předních blatníků. Inovativní patentované závěsy dveří šetří prostor a dovolují velký uhel otevření dveří i ve stísněných prostorách. Dvě kamery ukryté za lemy blatníků zaručují dokonalý přehled o situaci kolem vozu. Obraz kamer se přenáší na dva monitory  u levé a pravé strany kokpitu – zdá se, že éra vnějších zpětných zrcátek s nebezpečnými mrtvými úhly se uzavírá. Čelní sklo plynule přechází do střechy, takže posádka si může vychutnávat podobný pocit z jízdy jako poskytují automobily s tzv. targa střechou.

Protažená kapota naznačuje koncepci pohonu studie GT Concept: Stejně, jako první Opel GT a ikona mezi americkými sportovními automobily koncernu GM Chevrolet Corvette, má také motor uložený vpředu za přední nápravou, tedy tzv. „vpředu-uprostřed“. Díky tomu je těžiště vozu posunuté dolu a do středu, což je ideální řešení pro zajištění sportovních jízdních vlastností a vynikající dynamiky v zatáčkách. Opel GT Concept pohání výkonný turbodmychadlem přeplňovaný zážehový tříválec o objemu jen 1,0 l, který konstrukčně vychází z moderního celohliníkového motoru modelů ADAM, Corsa a Astra. Disponuje výkonem 107 kW (145 k) a maximálním točivým moment 205 Nm. Točivý moment motoru se přenáší na kola zadní nápravy přes mechanický samosvorný diferenciál a sekvenční 6-stupňovou převodovku s ovládáním páčkami na volantu. S tradičně sportovní koncepcí Opelu GT Concept korespondují i jízdní výkony dvoumístného kupé s pohotovostní hmotností nižší než 1000 kg. Opel GT Concept zrychluje z 0 na 100 km/h za méně než 8 sekund a dosahuje maximální rychlosti 215 km/h.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru