Hyundai Tucson 2.0 CRDi – inovovaný vzhled i jméno

Model Tucson byl v nabídce automobilky už v době, kdy továrna v Nošovicích ještě ani nestála. Se zahájením výroby se nová generace tohoto vozu přejmenovala na ix35 a pod tímto jménem trhala rekordy úspěšnosti u českých zákazníků. V novém modelovém provedení se vrací jeho původní název, výroba však i nadále zůstává u nás.

SONY DSC

Design z evropského studia pod vedením Petera Schreyera vyvolal u minulé generace velký zájem. Nový model však zlehka zaměnil zaoblené hrany a fluidní plochy za osobitější a ostřejší výraz, který působí moderně a sebevědomě. Hlavní viditelnou změnou je šestiúhelníková maska chladiče, která je o hodně výraznější a větší. Prospělo i optické rozšíření přídě pomocí horizontální lišty na předním nárazníku, kterou lemují LED diody pro denní svícení. Z boku působí auto dynamicky – linie bočních oken stoupá a křivka střechy klesá a výsledkem je ostrá špička zadního okénka. Záď je členěná horizontálně, svítilny jsou protažené až k blatníkům a outdoorové geny naznačuje ochranný lem.

Designové změny interiéru znamenají především nové horizontální uspořádání středového panelu, kde nahoře dominuje velký displej multimédií s křídlovitými výdechy klimatizace po stranách a níž pak panel ovládání teploty a proudění vzduchu. Mezi sedadlem řidiče a spolujezdce je dost místa na širokou loketní opěrku, parkovací brzda je elektronická, takže zbývá i prostor pro držáky nápojů a další dvě šikovné přihrádky. Právě z pohledu odkládání předmětů včetně lahví s nápoji si zaslouží Tucson vysoké hodnocení. V přístrojovém štítu má řidič dobrý výhled na dva kruhové ukazatele s údaji o jízdě uprostřed, volant je příjemný do ruky a dobré je i rozmístění ovladačů, k nimž lze přistupovat intuitivně. Navigační systém je nový a dodává se se sedmiletou předplacenou aktualizací a dalšími službami TomTom.

Hyundai zařazuje do nabídky několik zajímavých novinek pro komfort při cestování, například možnost odvětrávání sedadel a vyhřívání sedaček pro pasažéry vzadu. Ještě více však využijete zavazadelník, který nabídne 513 litrů prostoru. Praktické je i dvojité dno kufru a kryt, který se dá jednoduše uložit do zavazadelníku, když potřebujete převézt něco většího.

V nabídce jsou dva zážehové a dva vznětové motory, k našemu testu přijel Tucson s dvoulitrovým dieselem CRDi ve vyšší výkonové verzi, který poskytuje výkon 185 koní a má točivý moment 400 Nm a je k dispozici výhradně s pohonem všech kol. Může být řazen manuální šestistupňovou převodovkou a nebo jako v případě testovaného auta šestistupňovým automatem. Volba automatické převodovky má své opodstatnění pro řidiče, kteří chtějí mít při jízdě především komfort, ale jinak je lepší volbou manuál, kde uvádí výrobce nižší kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km oproti 6,5 l s automatem. Naše spotřeba se během testu, který se tentokrát odehrával především ve městě, ukázala na hodnotě 9,9 l/100 km, udávaná katalogová hodnota je 8,0 l/100 km. Projev motoru je kultivovaný, jeho zvuk v kabině moc neslyšíte a výkon je na vůz hmotnosti kolem 1,7 tuny více než dostatečný. Z nuly na stovku s ním Tucson zrychlí za 9,5 sekundy a dosahuje maximálky 201 km/h, což jsou dobré parametry a ani dojem z jízdy není špatný. Automatická převodovka jde k motoru celkem dobře, pokud chcete převzít řazení, pak je tu možnost manuálního režimu řadicí páky, pádla pod volantem tu nejsou.

Podvozek nabídl příjemné svezení, zejména v městském provozu se osvědčilo komfortnější naladění, kdy překonávání dlažby nebo příčných nerovností neznamená pro Tucson žádný problém. V zatáčkách přišel ke slovu pohon všech kol, který za běžných podmínek přenáší sto procent točivého momentu na přední kola a podle adheze rozděluje hnací sílu až do padesáti procent na zadní nápravu. Je tu také „vyprošťovací“ režim Lock, který zamyká točivý moment v poměru 50 : 50, a funguje do rychlosti 40 km/h. Při dynamičtější jízdě se nevyhnete náklonům karoserie, jinak ale auto dobře drží stopu a nebrání se ani jízdě mimo asfalt, i když světlá výška 172 mm je trochu limitující pro průchod terénem. Doplňme i ostatní parametry – nájezdový úhel vpředu 17,2 stupňů a vzadu 23,9 stupňů, přechodový úhel 18,6 stupňů.

Z asistenčních systémů je v nabídce například systém autonomního brzdění, který funguje na základě údajů od radarů a kamer, a dokáže sám zahájit brzdění, pokud řidič nereaguje na výstrahy. Je tu i asistent pro jízdu v pruhu, systém sledování mrtvého úhlu, asistent pro couvání z parkovacího místa, asistent pro čtení dopravních značek a upozornění na rychlostní limity.

Hyundai Tucson najdete v ceníku v testované motorizaci od 769 990 korun, je totiž k dispozici jen v nejvyšší výbavě Style a s pohonem všech kol. Základní model 1.6 GDi 4×2 však začíná již na 529 990 Kč.

Testovaný model:

motor:  vznětový čtyřválec 1995 cm3

výkon:  136 kW/185 k při 4000 ot./min.

točivý moment:  400 Nm při 1750 – 2750 ot./min.

rozměry:  délka 4475 mm, šířka 1850 mm, výška 1645 mm

rozvor náprav: 2670 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru