Mercedes-Benz C kombi

Nová generace třídy C se opravdu povedla, a to po všech stránkách. Sedan, který v mnohém vycházel ze špičkové třídy S, sklidil v loňském roce oprávněné uznání. O to víc byla očekávána karosářská verze kombi, u níž nemá designér tak široké pole působnosti. Do testu dorazil model 220 BlueTEC, který má patřit k nejúspornějším v nabídce.

Přestože nové kombi nabídne ještě o něco větší zavazadelník než jeho předchůdce, karoserie si zachovala ladně štíhlý vzhled, který tak dobře slušel už sedanu. Svůj podíl na tom má i paket AMG, ten dodal testovanému vozu ještě výraznější tvář. Čtvrtá generace tohoto úspěšného modelu se ale kromě citelně modernizovaného designu může pochlubit také úplnou novinkou, která si zde odbyla premiéru. Řeč je o službě „connect me“, která se dokáže odkudkoliv propojit s vaším vozem a komunikovat s ním.

Oproti předchozímu modelu je nové kombi znatelně větší. Rozvor se prodloužil o 80 mm na 2840, celková délka narostla na 4702 mm, tedy o téměř deset centimetrů. Tato změna přinesla větší komfort cestujícím vzadu, kteří si polepšili o 45 mm s místem pro nohy. Zavazadelník nabídne 490 litrů prostoru, máte tedy 5 l navíc proti minulé třídě C. Po sklopení zadních sedadel získáte až 1510 l pro svá zavazadla.

Opět máte jako v minulosti na výběr dvě různá provedení přídě, a to buď sportovní verzi s nápadnou přední maskou, nebo elegantní pojetí s decentní hvězdou na kapotě. Atraktivní je přední spoiler s chromovanou lištou, musíte ale zvýšit pozornost při parkování kolmo, je umístěn proklatě nízko. Přitažlivý je tvar LED diodových světlometů, luxusně působí chromované lišty kolem oken. Střešní ližiny jsou velmi decentní, pohled zezadu nabídne dynamický střešní spoiler, širokou lištu na víku kufru a v případě testovaného vozu dvě masivní hranaté koncovky výfuku.

Interiér shodný se sedanem i tentokrát trochu moc hýřil lesklými plochami, tentokrát v designu klavírového laku, jinak k němu ale nelze mít výhrady, co se týče kvality použitých materiálů a dílenského zpracování. Na středové konzole přitahuje pozornost touchpad, kterým lze ovládat infotainment. Pro tuto třídu je novinkou také zařazení head-up displeje. Zobrazení informací zajišťuje velký volně stojící displej na horní části středového panelu, řidič má ale k dispozici ještě velký displej umístěný mezi dobře čitelné kulaté ukazatele v kapličce. Některé ovladače už tradičně řeší značka trochu odlišně od hlavního proudu, jedná se například o řazení automatické převodovky pomocí páčky pod volantem. Není ale problém se s nimi rychle sžít a používat je zcela intuitivně.

Spektrum motorizací je pro tento model skutečně pestré, od mimořádně úsporného dieselu 1,6 až po model AMG 63 S, s nímž dostanete k dispozici 510 koní výkonu. Testovaný dieselový motor 2,2 l s dvěma turbodmychadly je stejně jako ostatní vybaven ve standardu ekologickým vypínáním chodu Start-Stop a plní normu Euro 6. Výkon 170 koní je spolu s výborným točivým momentem 400 Nm pro vůz této velikosti a hmotnosti ideální, kromě stabilní dálniční jízdy zvládne s přehledem akceleraci při předjíždění a přitom předvádí ukázkový ekonomický provoz. Během redakčního testu s větším podílem městského provozu jsme zaznamenali spotřebu 6,6 l/100 km. Chod motoru je tichý a kultivovaný, výrazněji se ozývá pouze při akceleraci nebo po studeném startu, spolupráce s automatickou sedmistupňovou převodovkou je bezproblémová, i když občas se hodí zasáhnout ručně pomocí pádel pod volantem.

Jízdní projev je velmi závislý na volbě podvozku, jeho nastavení a pohonu kol. Kombi může mít stejně jako sedan u některých modelů pohon všech kol 4MATIC, který lze jen doporučit. Můžete volit přednastavený jízdní režim Komfort, Eco, Sport a Sport+ nebo Individual s vlastními parametry. U testovaného vozu se projevilo méně komfortní přejíždění nerovností, zejména na městské dlažbě. Srovnání jízdních vlastností vychází celkově příznivěji pro sedan s pohonem všech kol než pro kombi bez něj.

Zařazením bezpečnostních asistentů do standardní výbavy jde automobilka ještě dál ve své snaze o co nejbezpečnější provoz na silnicích. Jedná se o systém sledování únavy řidiče a asistent pro prevenci kolize. Další bezpečnostní asistenty jsou k dispozici v příplatkové výbavě. Novinkou je zaváděná služba „Mercedes connect me“, kdy je pomocí integrované SIM karty možno odkudkoliv poskytnout asistenci při nehodě či poruše.

Základní model Mercedes-Benz C kombi je vůz se vznětovým motorem 1,6 a výkonem 116 koní. Jeho cena začíná na 899 000 Kč. Testovaný C 220 d pak začíná na 1 017 610 Kč. Pokud se vám také zalíbí AMG paket, pak ten exteriérový vás přijde na 72 497 korun, interiérový pak stojí 47 281 Kč.

Testovaný model:

motor:  vznětový čtyřválec 2143 cm3

výkon: 125 kW/170 k při 3000 – 4200 ot./min.

točivý moment:  400 Nm při 1400 – 2800 ot./min.

rozměry:  délka 4702 mm, šířka 1810 mm, výška 1457 mm

rozvor náprav: 2840 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru