Audi A6 allroad 3.0 biTDI quattro – matrix do terénu

 

Audi A6 prošla loni na podzim modernizací, která se dotkla i outdoorového modelu A6 allroad. Díky tomu můžete mít oblíbenou manažerskou limuzínu s decentním off-roadovým make-upem nově i s Matrix světlomety, inovovaným infosystémem a s výkonnějším biturbo dieselovým šestiválcem, který přistál i v našem redakčním testu.

Na vnějším designu se mnoho nezměnilo, úpravy poznáte hlavně podle ostřejší masky chladiče a světlometů s novou technologií Matrix, která dokáže zapínat a vypínat diody nebo tlumit jejich intenzitu v 64 stupních. Tyto světlomety jsou nejen designovou, ale především technologickou chloubou automobilky. Potřebu osvětlení totiž vyhodnocují podle údajů, které dostávají od kamery na vnitřním zpětném zrcátku. Dokážou se natáčet do zatáček a směrové ukazatele se při odbočování rozsvěcují postupně. Na zádi zaznamenáte změnu v podobě nižších světlometů a upraveného tvaru koncovek výfuků.

Provedení allroad se nabízí pouze pro verzi kombi a na délku atakuje pětimetrovou laťku, přesněji řečeno měří 4938 mm. A6 má výrazně odlehčenou karoserii s dvacetiprocentním podílem hliníku, vyznačuje se vysokou torzní tuhostí a výbornými aerodynamickými vlastnostmi. Velkou pozornost automobilka věnuje odhlučnění kabiny, s příplatkem nabízí i zvukově izolační skla pro všechna okna. Allroad má oproti klasickému modelu o 31,5 mm zvednutou světlou výšku, vpředu i vzadu ocelové kryty, a přední maska se liší svislými lamelami. Oplastování je vskutku decentní a slouží nejen jako designový prvek, ale také jako ochrana proti drobným škrábancům, proti nimž je každá limuzína trochu míň odolná.

U vozu s rozvorem 2905 mm asi nebudete nikdy naříkat kvůli nedostatku místa, A6 je ale přeborníkem v souladu mezi prostorností a současně dostatečným kontaktem s řidičem. Rozhodně si tu nebudete připadat, že v interiéru „plavete“, přitom je ale vzdálenost mezi řidičem a spolujezdcem opravdu komfortně velká a vyplněná pohodlnou loketní opěrkou. Sedadla jsou nastavitelná až v 18 směrech, takže najít polohu vhodnou přímo pro vás trvá možná trochu déle, ale rozhodně se to podaří. Bederní opěrky a masážní funkce je příjemný bonus navíc. Zavazadlový prostor velkorysého objemu 565 litrů nepotřebuje další komentář.

Informace, zábavu a asistenci zprostředkuje systém MMI, jehož velký displej i ovladač na středovém tunelu jsou ve standardu. I když už to není novinka, elegantní automatické sklápění 6,5 nebo 8 palcového displeje do přístrojové desky má pořád své kouzlo. Audi si dává záležet nejen na schopnostech multimediálního a informačního systému MMI, který v nejvyšší verzi disponuje navigačním systémem Navigation plus s modulem pro LTE internet a hotspotem s připojením až pro osm mobilních zařízení. Další novinkou je systém Audi connect, který zprostředkuje propojení se sociálními sítěmi, streamování hudby a videa a užívání nejrozšířenějších servisních aplikací.

Inovovaný model A6 dostal do výbavy nově poskládanou nabídku motorů, pro allroad jsou pak k dispozici dva přeplňované třílitrové šestiválce, benzínový 3.0 TFSI s výkonem 333 koní a dieselový 3.0 TDI ve třech výkonových variantách. Biturbo v testovaném voze je vrcholem výkonové nabídky naftového agregátu a poskytuje 320 koní a točivý moment 650 Nm. Z nuly na stovku akceleruje za 5,2 sekundy a maximální rychlost má elektronicky omezenou na 250 km/h. Jeho excelentní zátah nemá chybu a spolupráce s osmistupňovou automatickou převodovkou je hladká a přesná. Potěší i výrazně lepší kultivovaný a tichý chod oproti jeho předchůdci. Při akceleraci předvádí ryčnější zvukový projev. Během redakčního testu byla spotřeba tohoto motoru 9 l/100 km.

Pro allroad má Audi připraven výhradně pohon všech kol quattro, kdy samosvorný mezinápravový diferenciál za běžného provozu posílá 60 % hnací síly na zadní nápravu a 40 % na přední kola. Podle přilnavosti a trakce se může přední náprava saturovat až 70 % točivého momentu a zadní až 85 procenty. Kromě toho v zatáčce dokáže v případě potřeby přibrzdit vnitřní kolo a příplatkový sportovní diferenciál rozděluje hnací sílu i mezi oběma koly zadní nápravy. Nastavitelný podvozek doplňuje dokonalou souhru pohonného ústrojí a jedinou drobnou vadou dokonalého ovládání tohoto auta je menší odezva od řízení, která by přinesla do dynamické jízdy trochu víc zábavy. Pokud se budeme bavit o dálničním cestování, pak vám A6 allroad nabídne naprosto komfortní jízdu, která vás nevyčerpá ani po stovkách kilometrů.

K nabídce asistenčních systémů zmiňme alespoň adaptivní tempomat, který pracuje s informacemi od dvou radarových senzorů, videokamery, ultrazvukových senzorů a dalších systémů, nebo například systém sledování únavy řidiče či sériově dodávaný systém, který preventivně zasahuje v případě hrozící kolize – přitáhne bezpečnostní pásy a až na malou mezeru uzavře všechna okna.

Pokud toužíte po Audi A6 v outdoorovém provedení, pak musíte sáhnout minimálně pro 1 531 900 Kč, což je základní cena dieselové verze s výkonem 218 koní. Testovaná motorizace s výborným biturbem pod kapotou přijde nejméně na 1 699 900 korun, přičemž konkrétní vůz v testu s příplatkovou výbavou nesl cenovku 2 530 000 Kč.

Testovaný model:

motor:  vznětový šestiválec 2967 cm3

výkon: 235 kW/320 k při 3900 – 4600 ot./min.

točivý moment:  650 Nm při 1400 – 2800 ot./min.

rozměry:  délka 4938 mm, šířka 1898 mm, výška 1512 mm

rozvor náprav: 2905 mm

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru