Renault Captur Helly Hansen 1.5 dCi – outdoorový outfit

Každý milovník přírody a náročnějších outdoorových výletů dobře ví, co znamená značka Helly Hansen. Tento výrobce oblečení a doplňků nyní propůjčil své jméno vrcholnému modelu Captur, který, jak správně hádáte, oblékl outdoorový kabát.

Historie modelu Captur není zdaleka tak dlouhá jako u zmíněné značky. Norský námořní kapitán Helly Juell Hansen totiž společně se svou ženou odstartoval výrobu nepromokavých bund a kalhot už v roce 1877, zatímco Captur spatřil světlo světa poprvé v roce 2013. Jeho nástup byl ale velmi úspěšný. Crossover postavený na základu designově velmi vydařeného Clia se ujal a oslovil skupinu zákazníků značky Renault, kteří až tak nekoukají na korunu, přesněji řečeno na euro, a očekávají větší než obvyklou míru individualizace a zábavy za volantem.

Edice Helly Hansen znamená především plamennou červenou barvu laku, výrazný ochranný kryt předního a zadního nárazníku v platinově šedé a sedmnáctipalcová litá kola se speciálním diamantovým designem. K tomu ještě bílá střecha a výstředník s outdoorovým nádechem je tu. Tato limitka je k dispozici ještě v několika dalších barevných kombinacích, testovaná červená je však bezpochyby nejnápadnější. Součástí jsou i ozdobné prahové lišty a emblém Helly Hansen na boku.

Captur s logem HH je nejdražším modelem v nabídce, takže je přirozené, že i výbavou je trochu výjimečný. Ačkoliv nemá pohon všech kol, disponuje systémem Extended Grip, který pomocí kruhového voliče s třemi režimy umožní zlepšit trakci na nezpevněném povrchu. Jak dokládají snímky, vyzkoušeli jsme to na sněhu. Kola se sice prokluzu úplně nezbaví, pro občasný nevinný výlet mimo asfalt to ale stačí.

V interiéru najdete ještě pár dalších specialit, které náležejí do HH edice, a to příplatková kožená sedadla s vyhříváním, výrazný červený dekor ozdobných lišt, volant s prvky připomínajícími vzor karbonu nebo koberečky s ozdobnými výšivkami. Jinak jsou samozřejmě parametry stejné jako u běžného modelu, takže máte k dispozici zavazadelník o objemu 377 – 455 litrů (upravíte posunutím zadní řady sedadel), nebo dvojitou podlahu v zavazadlovém prostoru pro lepší organizaci nákladu.

Součástí standardní výbavy Helly Hansen je také multimediální a navigační systém R-Link s on-line připojením a k tomu šest reproduktorů.

Limitovaná série HH je v nabídce se všemi třemi motory, tedy s oběma benzínovými a jednou dieselovou jednotkou, a to buď s pětistupňovým manuálem (0,9 TCe a 1,5 dCi) nebo s automatickou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC (1,2 TCe a 1,5 dCi). Náš testovaný vůz poháněl dieselový motor řazený automatem EDC. Spotřeba během redakčního testu dosáhla slušných 5,8 l/100 km, při kombinovaném provozu katalogové údaje slibují nádherných 3,9 l/100 km. Výkon 90 koní není nějak závratný, na auto velikosti Capturu ale stačí, i když automat neřadí úplně hladce a chod motoru je spíš hlučnější. Captur ale není žádná nudná limuzína a jeho zákazníkům hrubší zvuk nejspíš vyhovuje. Pro jízdu po městě je dobře naladěn podvozek, který poměrně slušně odolává nerovnostem i dlažbě, mírné náklony v zatáčkách pak odpovídají typu vozu.

Obliba toho modelu pramení z neotřelosti designu a míry individualizace, stejně jako z možností konektivity a propojení řidiče s okolním světem. Obojího se vám v něm dostane ve vrchovaté míře, u edice Helly Hansen navíc s komfortním vybavením kabiny a značkou dávkou stylu. Můžete jej mít za 411 900 Kč, pokud si zvolíte benzínový motor 0,9 TCe. Za dieselovou motorizaci s automatickou převodovkou pak zaplatíte 511 900 korun. Pokud zatoužíte po ohnivě červené metalíze, činí příplatek 14 500 Kč, kožené čalounění pak 25 000 Kč, naopak infotainment s navigací R-Link máte v ceně.

Testovaný model:

motor:  vznětový čtyřválec 1461 cm3

výkon: 66 kW/90 k při 4000 ot./min.

točivý moment:  220 Nm při 1750 ot./min.

rozměry:  délka 4122 mm, šířka 1778 mm, výška 1566 mm

rozvor náprav: 2606 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru