BMW X3 30d xDrive – osvěžení pro stálici

Model X3 je bez nadsázky reprezentantem „X“ rodiny značky BMW, tedy vozů typu SUV. Na silnicích jezdí od roku 2003 a má za sebou víc než milion vyrobených exemplářů. Současná druhá generace spatřila světlo světa v roce 2010, a tak už byl loňský facelift zapotřebí.

Za poslední léta prošly u BMW velkým vývojem nejen motory, které jsou stále výkonnější a úspornější kromě jiného i díky „turbo“ éře, kterou automobilka nastoupila, ale i některé designové prvky, jejichž obměna se projevila také u omlazené X3. Nový tvar předních světlometů dává X3 výraznější tvář, navíc mohou být kompletně složeny z LED diod. Typické ledvinky jsou rovněž vizuálně důraznější a nově pojatý je i přední nárazník s mlhovými světly. Směrovky jsou umístěny v krytech zpětných zrcátek. Pohled zezadu odhalí nový tvar výfuku a robustnější ochranný kryt.

Design testovaného vozu působí velmi dynamicky i díky M sportovnímu paketu, který zahrnuje slušivé černé lišty kolem bočních skel a specifický vzor litých kol. Tento paket ale kromě optických vylepšení zahrnuje i sportovní podvozek a volant a rovněž osmistupňovou sportovní automatickou převodovku.

Interiér zcela v duchu značky BMW nabídne pohodlí a dostatek prostoru pro řidiče i cestující. Svědčí pro to i rozvor 2810 mm, takže je zde nejen dost místa pro nohy, ale nemusí se uskrovnit ani vaše bagáž, pro niž je připraveno 550 litrů objemu zavazadelníků, který po sklopení zadních sedadel zvětšíte až na 1600 litrů. Sportovní charakter testovaného vozu zdůraznilo černé čalounění stropu, které patří do M paketu. Během testu se výborně osvědčila i sedadla, která nepostrádají boční vedení na sedáku ani na opěradle, a vaší páteři prospěje i výsuvný sedák pro lepší oporu stehen na delších cestách. Držáky nápojů jsou decentně skryty pod zásuvnou lištou, pro zavazadla využijete prvky z odkládacího paketu, kdy pomocí různých boxů, příčníků a zádržných sítí vše bezpečně upevníte. Víko zavazadelníku pak pohodlně otevřete pouhým pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

V nabídce je široká paleta motorizací, a to jak benzínových, tak naftových jednotek. Dvoulitrové benzínové čtyřválce a třílitrové šestiválce existují v mnoha výkonových verzích, stejně jako dieselové jednotky, kdy můžete volit od modelu 18d s výkonem 150 koní po 35d s 313 koňmi pod kapotou. Ve hře jsou kromě „čtyřkolek“ označených jako xDrive rovněž dvě varianty s pohonem zadních kol, a to již zmíněná 18 d a také benzínová 20i, označují se jako sDrive.

V našem redakčním testu přistála verze 30d, poháněná vznětovým šestiválcem o objemu 2993 cm3, který je přeplňován turbodmychadly (TwinPower Turbo). Jeho výkon je impozantních 258 koní a točivý moment 560 Nm. Kombinovaná spotřeba s tímto motorem by měla být mezi 5,9 a 6,1 l/100 km, naše spotřeba během testu pak byla 8,0 l. Z nuly na stovku zrychlí za 5,9 sekundy, maximální rychlost je 232 km/h. Papírové údaje působí stejně dobře jako reálný projev kultivovaného šestiválce, který ve spojení s osmistupňovým sportovním automatem šlape bez nejmenší chybičky. X3 jsme podrobili i testu v ostrých zatáčkách, které vyjíždí velmi přesně a s minimálními náklony, které ovšem vzhledem ke stavbě karoserie nelze zcela eliminovat. Podvozek je poměrně tuhý a jízdní projev dost sebejistý, řízení přesné a strmé, takže zážitky za volantem X3 jsou v serpentinách velmi autentické. O něco méně komfortní jsou přejezdy nerovností, kde se projeví tvrdé naladění tlumičů. X3 si ale vaše sympatie rychle získá zpět při dálniční jízdě, kdy je jízda hladká ještě hodně daleko za rychlostním limitem.

BMW ale nenabízí jen potěšení z řízení. Máme tu řadu vyspělých technologií a asistenčních systémů, které vám dokážou zpříjemnit život, jako například nová generace navigačního systému, který lze ovládat nejen kruhovým voličem, ale také pomocí dotykového ovladače, na němž můžete prsty zadávat do systému jednotlivá písmena. K dispozici je i barevný Head-Up displej, asistent pro jízdu v pruhu, adaptivní tempomat nebo systém ochrany chodců a parkovací automat.

Vzhledem k širokému spektru motorizací je i rozmezí cen, za něž můžete BMW X3 pořídit, poměrně velké. Od základního modelu 18d sDrive s výkonem 150 koní, který začíná na 1 003 600 Kč, až po vrcholný model 35d xDrive s cenou od 1 461 200 korun. Testovaný model 30d xDrive má základní cenu 1 370 200 Kč, přičemž M sportovní paket představuje příplatek 130 832 korun.

Testovaný model:

motor:  vznětový šestiválec 2993 cm3

výkon: 190 kW/258 k při 4000 ot./min.

točivý moment:  560 Nm při 1500 – 3000 ot./min.

rozměry:  délka 4657 mm, šířka 1881 mm, výška 1661 mm

rozvor náprav: 2810 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru