Audi Q2 Sport – Nečekaně zajímavý zážitek – test

Model Q2 nemá v portfoliu značky Audi předchůdce. Už jeho představení na sklonku předloňského roku naznačovalo, že se bude jednat o novinku, která překvapí. Nezařaditelný, jak jej automobilka označila, při redakčním testu tento předpoklad částečně potvrdil. Ale objevili jsme u něj mnohé zajímavé vlastnosti, které byste nečekali.

Audi Q2 (5)

Crossover Q2 není velký, na délku měří 4191 mm, a výška je 1508 mm. Což znamená, že s ním nemáte potíže při manévrování a parkování. To se ale dá říct skoro o každém autě podobných rozměrů. Zaměřili jsme se proto na prozkoumání jeho dalších schopností, které by jej měly činit výjimečným.

První je bezpochyby dojem, který toto auto vyvolává. I když u crossoverové karoserie mnoho prostoru pro neotřelá řešení není, u Q2 se podařilo využít všechny možnosti velmi dobře. Auto je sice ve skutečnosti relativně malé, působí ale mohutnějším dojmem a přitom není přehnaně robustní nebo boubelaté. Naopak, je samá hrana a navíc se dost výrazně odlišuje od svých sourozenců z „Q“ řady.

Markantní rozdíl je u přední masky, která má sice klasickou osmihrannou mřížku, je ale daleko otevřenější a navíc ozdobená lichoběžníkovými prvky a masivně orámovaná. Testovaná verze Sport celý ten pozitivní pocit umocňuje výrazným červeným lakem, černým pruhem na předním nárazníku, v němž jsou stříbřité lemy otvorů sání a ve stejné barvě jsou vyvedeny i masivní C sloupky. V kombinaci s elegantním střešním spoilerem působí celek vskutku originálně a dost lehko přitáhne vaši pozornost. Skloubení městské velikosti, stylového designu a sebevědomého výrazu se povedlo dokonale.

Audi Q2 (8)

Další příjemné překvapení čeká uvnitř. Netýká se rozložení přístrojů a ovladačů, to zůstává věrno koncernovému duchu aktuálních modelů Audi. Řeč je o doplňcích, které jsou výrazné a nápadné, takže uhlazenost až odtažitost manažerských vozů tady nenajdete. Interiér je zábavný a stylový, přitom ale vůbec nesklouzává do nějaké laciné pouťové výstřednosti. Pobyt v kabině Q2 je nečekaně příjemný, navíc je docela prostorná, zvlášť když vezmete v potaz šířku 1794 mm a rozvor 2595 mm. Přitom ale nepřišel zkrátka ani zavazadelník – pojme nadprůměrných 405 litrů zavazadel a navíc jej můžete otevírat elektricky. Výhled na přístroje je výborný, ovládání intuitivní a dílenské zpracování kvalitních materiálů bezchybné.

Součástí sériové výbavy Sport jsou také sportovní sedadla, v nichž najdete polohu velmi snadno, a potěší jejich výrazné boční vedení na opěradlech, my jsme si užívali navíc ještě příplatkovou bederní opěrku a v lednu přišlo vhod i vyhřívání. Sportovní volant má příjemnou tloušťku a je obšitý jemnou kůží, navíc skrz něj velmi dobře uvidíte na klasické analogové přístroje s informačním displejem uprostřed. Možnou volbou je i virtuální přístrojový štít, my jsme ale byli s touto výbavou dokonale spokojeni.

Otázkou při koupi Audi Q2 bude jistě volba motoru, protože paleta je poměrně široká – tři dieselové a tři benzínové motorizace. My jsme v testu vyzkoušeli benzínovou jednotku 1.4 TFSI s výkonem 150 koní, která je v nabídce zážehových motorů uprostřed. Je určena spíš pro klidnější jízdu a pokud z ní budete chtít dostat víc, nechá se bez problémů vytáčet. Projeví se to ale zvýšenou spotřebou, která se pak místy pohybovala kolem devíti litrů. Návrat k umírněnému jízdnímu projevu ale znamenal celkový výsledek během testu 5,8 l/100 km, což se liší jen cca o půl litru proti katalogovému údaji. Radost vám udělá šestistupňová manuální převodovka, která řadí přesně, a s motorem dobře ladí dohromady.

Nastavení podvozku dovolí dynamičtější jízdu, i přes vyšší karoserii téměř bez náklonů v zatáčkách. Při vyšších rychlostech se projeví horší odhlučnění kabiny, k němuž přispěly i zimní pneumatiky, navíc obuté na sedmnáctipalcových kolech, které jsou u tohoto modelu standardem. Sněhová nadílka v době testu sice znemožnila otestování ostrých průjezdů zatáčkami, zato jsme si mohli ověřit, že si Q2 poradí i na zhoršeném povrchu, a to v případě testovaného vozu i bez pohonu všech kol.

Spojení vydařeného designu, stylového a přitom pohodlného interiéru s agilními jízdními vlastnostmi a hbitým chováním v městském prostředí dává Q2 možnost oslovit nejen movité singly, ale také aktivní mladé páry.

Testovaný model:

motor:  zážehový čtyřválec 1395 cm3

celkový výkon: 110 kW/150 k při 5000 – 6000 ot./min.

točivý moment:  250 Nm při 1500 – 3500 ot./min.

rozměry:  délka 4191 mm, šířka 1794 mm, výška 1508 mm

rozvor náprav: 2595 mm

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru