Elektromobilita podle skupiny PSA

Evropské konsorcium EU-LIVE představilo nové řešení elektromobility – kategorii lehkých vozidel L5e, která se pohybuje mezi segmenty dvoukolových a čtyřkolových vozidel. Vůz je vybaven hybridním hnacím ústrojím PHEV, dvěma elektricky poháněnými motory a benzínovým spalovacím motorem.

MEDIA EULIVE1

Díky svému tvaru a hybridní technologii nabízí tento nový produkt řešení elektromobility EU-LIVE, který lze použít na všech silnicích, řidiči řadu výhod:

lze ho použít bez omezení na silnicích i dálnicích, použití vozu je podmíněno jen vlastnictvím řidičského průkazu;

jeho naklápěcí mechanismus nabízí vynikající ovladatelnost, řízení je stejně snadné jako u tříkolového skútru. Více než polovina z 13 přihlášených patentů skupiny PSA se týkala právě tohoto mechanismu a řešení příčného kymácení. Systém využívá zejména hydraulické komponenty a hydropneumatické zavěšení.

Vůz dokáže jet v režimu s nulovými emisemi rychlostí až 70 km/hod díky dvěma elektromotorům v zadních kolech (In Wheel Motors). Vyvinuli je dva partneři konsorcia Elaphe a Brembo. Elektrická baterie 48 V – navržená společností Samsung SDI – se může dobíjet pomocí rekuperace energie při brzdění. Při jízdě mimo město rychlostí mezi 70 a 130 km/hod přebírá pohon jednoválcový benzínový motor Peugeot Scooter 31 kW. Celkový dojezd lehkého vozu je 300 kilometrů maximální rychlostí 130 km/hod.

media EU_LIVE_01

Malé rozměry (240 cm × 85 cm) a otočné dveře usnadňují kolmé parkování a vůz nezabírá mnoho prostoru na silnici. Kabina je uzavřená a vyhřívaná a díky bezpečnostním pásům a airbagu řidič nepotřebuje helmu, rukavice, nepromokavou bundu a jiné prvky individuální ochrany.

Jedním z hlavních cílů evropského konsorcia EU-LIVE je vyvinout společná hnací ústrojí použitelná pro různé produkty kategorie L.

EU_LIVE_02

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru