BMW i8 má verzi Roadster a Coupé

BMW i8 již od svého představení vystupuje jako mimořádně úspěšný sportovní automobil budoucnosti. Progresivně navržený vůz s uspořádáním sedadel 2+2 je nejen vizuálně působivým objektem, ale také technologickým průkopníkem. Od chvíle, kdy poprvé vyjel na silnici, je model i8 světově nejprodávanějším hybridním sportovním vozem.

P90285377_lowRes_the-new-bmw-i8-roads

Po světové premiéře, kterou si BMW i8 Roadster odbylo na letošním autosalonu v Los Angeles, prodeje odstartují v květnu roku 2018. Roadster na prodejní plochu doprovodí nová verze BMW i8 Coupé. Oba modely jsou postaveny na základech architektury LifeDrive, která byla speciálně navržena pro vozy BMW i. Hliníkový modul Drive sdružuje pohonný systém, vysokonapěťový akumulátor, zavěšení kol, bezpečnostní deformační zóny a strukturální nosné funkce, zatímco modul Life má podobu kabiny pro cestující, která byla vytvarována z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP, nebo též uhlíkový kompozit).

Také BMW i8 Roadster těží z lehké konstrukce, kterou doplňuje nízko položené těžiště a rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi jednotlivé nápravy. Výsledkem je dvoumístný automobil, který se může pochlubit výraznou a elegantně protaženou siluetou.

Automobil je vybaven kvalitní plátěnou střechu s dodatečnou zvukovou izolací, která se hodí do každého počasí. Plně elektrické ovládání zaručuje, že se střecha otevře nebo zavře téměř neslyšitelně během 15 sekund a v případě potřeby až do rychlosti 50 km/h. Plátěná střecha se kolmo skládá do zadní části vozu. Trojdílná střecha se skládá vertikálně do tvaru písmene Z a zabírá málo místa. Mezi složenou střechou a sedadly řidiče a spolujezdce tak vzniká dalších přibližně 100 litrů úložného prostoru. Zavazadlový prostor v zadní části vozu pojme dalších 88 litrů.

Otevřením střechy se zadní okno automaticky přizvedne přibližně o 30 mm do komfortní polohy. Tato funkce supluje běžnou větrnou clonu a omezuje větrné turbulence uvnitř kabiny. Výšku zadního okna může řidič stiskem tlačítka nastavit.

Hnací sílu nového vozu řídí technologie BMW eDrive. Výrazně vzrostl počet jízdních situací, kdy je za pohon automobilu zodpovědný výhradně elektrický motor. Naproti tomu spalovací motor se dostává ke slovu pouze ve chvíli, kdy vůz prudce zrychluje, a při klidném stylu jízdy se mnohem častěji znovu vypíná.

Podstatou nové úrovně lokálně bezemisního provozu je modernizovaná verze lithium-iontového akumulátoru, vyvinutého přímo pro BMW i8. Vysokonapěťový akumulátor je umístěn uprostřed vozu a náboj jeho článků vzrostl z 20 na 34 Ah. To znamená, že elektromotor má k dispozici více elektrické energie. Kromě toho uspořádání článků umožňuje zvýšit maximální výkon elektromotoru o 9 kW/12 k na konečných 105 kW/143 k, což umožňuje ještě dynamičtější sprinty čistě na elektřinu.

Zvýšil se také elektrický dojezd. Nové BMW i8 Roadster ujede podle testovacího cyklu NEDC s nulovými emisemi až 53 kilometrů a nové BMW i8 Coupé až 55 kilometrů.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru