BMW řady 5 – soutěží o Auto roku 2018 v ČR

Značka BMW vstupuje do soupeření o titul Auto roku 2018 v ČR rovněž s několika modely. Sedan a kombi řady 5 patří ke stálicím na automobilovém nebi a také k nejúspěšnějším modelům v portfoliu automobilky. Zbrusu nová sedmá generace je v českých showroomech od února a stejně jako její soupeři míří mílovými kroky k jízdě s minimální účastí řidiče, i když po léta je právě tento model považován za „řidičskou“ limuzínu.

BMW 5 (6) velká

Čtyřicet let existence znamená pořádný ranec zkušeností, ale také výkyvů různými směry. Tak jako se v módě vracejí minisukně, i u pětkové řady jsme svědkem návratu štíhlých tvarů, jaké pamatujeme naposledy snad v roce 2004. Dnes tu ale máme pětku sice o hodně větší, zato ale znovu šlankovní a působící svěžím dojmem. Je to pořád hodně velký vůz, teď ještě o maličko delší, konkrétně přibylo 36 mm na celkovou délku 4936. Současně s tím se ale protáhl i rozvor o 7 mm a kabina je posunutá vzad. Přední převis je krátký, takže auto nepřichází o sportovní vizáž, svažující se střecha a štíhlá záď udělaly z pětky lehkého atleta, který se stylem výrazně liší od předchozích mistrů těžké váhy. Na přídi stále dominují ledvinky, protažené světlomety na ně přímo navazují a sahají až do boků. Ve světlometech nesmí chybět známé kroužky, vlastně se z nich ale fakticky staly šestiúhelníky, protože je lemují hranaté trubice denních LED svítilen.

BMW 5 (5)BMW 5 (1)

V interiéru sice nejsou změny na první pohled tak patrné, jsou ale dost významné. Například umístění displeje infotainmentu, který je nyní volně vložený nad středovým panelem, umožnilo celkové zeštíhlení a odlehčení palubní desky a její jasnou orientaci směrem na řidiče. Ovladače s výjimkou klimatizace a hlasitosti médií takřka zmizely ze středového panelu a přestěhovaly se na konzoli vedle joysticku automatické převodovky. Proměnou prošel systém iDrive, který nyní dokáže přenášet vaše pokyny nejen přes otočný volič a dotykový displej, ale vnímá také vaše hlasové příkazy a sleduje vaše gesta, kterými můžete rovněž infosystém ovládat. Chce to samozřejmě cvik, ale jako návod slouží infografika, která vždy naznačí, jak má gesto správně vypadat.

BMW 5 (2)

Jako správný manažerský sedan je pětka připravena polykat stovky kilometrů, a proto jsou i sedadla přiměřeně komfortní včetně nastavitelné délky sedáku, zároveň ale poskytnou i oporu při dynamičtější jízdě, protože mají nastavitelné boční vedení. Kromě toho můžete dostat i masáž nebo si nastavit tepelný komfort sedaček, tedy kdy se mají začít samy vyhřívat nebo chladit. Zavazadelník, který pojme 530 litrů nákladu, je dostatečně velký, využití prostoru ale zmenšují různé výstupky. Víko se dá otevírat i zavírat bezdotykově, pouze pohybem nohy pod nárazníkem.

V nabídce jsou benzínové i dieselové pohonné jednotky, od zážehového 520i se 184 koňmi po M550i xDrive s výkonem 462 koní, na výběr je také pohon všech kol xDrive pro dalších šest motorizací.

Jak je to s asistenčními systémy, které pomalu ale jistě přebírají řízení? Základem je kamera na čelním skle, radar a ultrazvukové senzory. Informace o okolí vozu pak umožňují v mnoha situacích převzít aktivitu a kontrolu nad autem. Adaptivní tempomat funguje v rozmezí od 30 do 250 km/h, odstup a jízdu v koloně udrží od 0 do 210 km/h, do 30 sekund od zastavení se dokáže zase rozjet, pokud se fronta aut pohne. Systém zvládne i kruhové objezdy a dálniční výjezdy. Auto dokáže držet jízdu v pruhu nebo podle potřeby asistovat při předjíždění, například když přehlédnete vůz jedoucí vedle. Umí se také vyhnout překážce, varuje, když nedáte správně přednost, vjedete ve špatném směru do jednosměrky nebo vjedete do protisměru. Dokáže zaparkovat samo nebo je můžete na parkovací místo navigovat dálkově. Komunikaci s vozem zajišťuje také klíč s displejem, který vás ubezpečí, třeba že máte dobře zavřená okna nebo jaký zbývá dojezd.

BMW řady 5 je aktuálně k mání od 1 309 100 Kč za základní model 520i.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru