Fiat Fullback – osvědčená spolupráce – test

Pick-upy s kabinou vylepšenou pro náročné zákazníky jsou takřka hitem poslední sezóny. Do nabídky je zařazují i značky, které v těchto zákaznických vodách dosud nelovily. Fiat Professional, divize užitkových vozů italské automobilky, sice není úplně ten případ, protože na tomto poli má stoleté zkušenosti. Její doménou jsou ale spíš malé a větší dodávky. Tahoun s pohonem všech kol a ložnou plochou na zádech, to je novinka, která si vyžádala pomoc zvenčí.

Fiat Fullback (1)

Výsledkem spolupráce s japonskou značkou Mitsubishi je model Fullback, který má ty nejlepší předpoklady uchvátit část evropských zákazníků, kterým učarovaly náklaďáky ozdobené chromem. Asi tušíte, že základem je model L200, který si od nás získal pozitivní hodnocení v redakčním testu už dříve. Fullback se vydává do boje s atraktivnějším designem a výhodnou cenou.

Svalnatá karoserie vynikne díky otevřené ložné ploše testovaného vozu, to ale neznamená, že si na ni nemůžete pořídit přídavnou střechu, která ochrání náklad před nepřízní počasí. Příď dostala nejen známé logo v červeném poli uprostřed mřížky chladiče, ale také italský styl, který má za úkol přilákat zájemce preferující evropská auta. Profil působí štíhlým dojmem a zdvižená spodní linie zadního okna dodává dynamiku. Zadní část musí být především praktická, takže stojí za zmínku ochranný rám po celé šířce i nástupní schůdek s pryžovým povrchem pod registrační značkou.

Fiat Fullback (6)

Kabina, která nabídne místo pro dva cestující vpředu a tři vzadu, je pochopitelně prostorná a místa je nadbytek nejen na šířku, ale také nad hlavou a pro nohy, a to i ve druhé řadě. Výbava interiéru je ve vysokém komfortu – pohodlná sedadla jsou potažena kůží, mají i slušné boční vedení a polohu v nich najdete velmi snadno. Podobně dobře jsou na tom i pasažéři vzadu. Příjemné je vysoké sezení, to ostatně v každém pick-upu této velikosti. Palubní deska připomíná spíš interiér SUV než pracanta do lesa. Středovému panelu vévodí velký barevný displej infotainmentu, po stranách má svisle umístěny výdechy klimatizace a pod ním ovladače jejího nastavení. Dál pokračuje panel se zásuvkami USB a 12V, řadicí páka automatické převodovky je uložena v klasické posuvné kulise a za ní najdete otočný volič pro nastavení pohonu kol, který v testované verzi LX obsahuje čtyři módy. Funguje v režimech 2H pro pohon jedné nápravy, 4H pro 4×4 (funguje do rychlosti 100 km/h) a dva speciální režimy pro těžký terén 4HLc (uzamyká mezinápravový diferenciál) a 4LLc (navíc ještě připojuje redukci). Zavěšení kol je řešeno na přední nápravě dvěma příčnými rameny se stabilizátorem, zadní náprava je tuhá s vícevrstvými listovými pružinami. Pod kapotou najdete u Fullbacku výhradně přeplňovaný dieselový čtyřválec ve dvou výkonových variantách – 150 a 181 koní. My jsme testovali ten silnější, který na běžný styl jízdy bohatě stačí, neměli jsme výhrady ani k pětistupňovému automatu. Výsledek spotřeby během redakčního testu až tak příznivý nebyl, palubní počítač ukázal 11,7 l/100 km. V kombinovaném provozu uvádějí tabulky spotřebu 7,5 l/100 km.

Fiat Fullback (10)

Fullback je pro své zákazníky vyšňořen jako nejkrásnější nevěsta, měli bychom se ale podívat i na jeho praktické využití. Délka ložné plochy je v případě verze DoubleCab 1520 mm a šířka 1470 mm. Můžete sem naložit až tunu a na přívěsu Fullback uveze další tři tuny.

O tom, že moderní pick-upy bojují o místo na slunci i mezi „civilními“ zákazníky, kteří více než na užitečnou hmotnost hledí na pohodlí a bezpečnost. Ve standardu máte ABS s EBD, systém stability přívěsu, sledování jízdních pruhů a sedm airbagů (čelní, boční, okenní a kolenní u řidiče). Příplatkové jsou bi-xenony, vyhřívání předních sedadel, navigace, zadní kamera, tempomat či dvouzónová klimatizace. Tato nabídka je zahrnuta ve speciálním balíčku, který pořídíte za 100 tisíc, přičemž zahrnuje i další výbavu, jako je uzávěrka zadního a mezinápravového diferenciálu atd.

Odkud se vzal Fullback

Název modelu je odvozen od klíčové pozice v ragby či americkém fotbalu. Fullback je posledním mužem v linii obrany a také obráncem útoku. Je to, jak říká Fiat, zkrátka hráč, který je schopen řešit všechny situace. A takový má být i nový pick-up, pracant s italským šarmem.

Testovaný model:

motor:  vznětový čtyřválec 2442 cm3

celkový výkon: 133 kW/181 k při 3500 ot./min.

točivý moment:  430 Nm při 2500 ot./min.

rozměry:  délka 5285 mm, šířka 1815 mm, výška 1780 mm

rozvor náprav: 3000 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru