Hyundai v Evropě zahájí prodej modelu Ioniq Plug-in Hybrid

U evropských prodejců se letos v létě objeví Ioniq Plug-in Hybrid. Je prvním vozem na světě se třemi druhy elektrifikovaného pohonu. Plug-in Hybrid je nejnovější variantou, jejíž uvedení na trh následuje po představení verzí Hybrid a Electric ve druhé polovině roku 2016. Hyundai pokračuje ve své strategii, která počítá s uvedením 14 ekologických vozů do roku 2020, včetně pěti hybridních vozidel, čtyř hybridních vozidel s možností vnějšího nabíjení, čtyř elektromobilů a jednoho elektromobilu s palivovými články.

IONIQ Plug-in

Ioniq obdržel od uvedení hybridní verze v uplynulém roce třináct evropských ocenění, včetně několika titulů „Vůz roku“ po celé Evropě za své celkové provozní vlastnosti, ocenění Red Dot 2016 za design a nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP jako ocenění výjimečné úrovně bezpečnosti.

Plug-in Hybrid kombinuje nový zážehový čtyřválec Hyundai 1.6 GDI s elektromotorem o výkonu 45 kW (61 k), který je napájen z akumulátorů Li-Poly o kapacitě 8,9 kWh. Nejvyšší výkon spalovacího motoru s přímým vstřikováním paliva a tepelnou účinností 40 procent, která je nejvyšší ve svém segmentu, je 77 kW (105 k), maximální hodnota točivého momentu činí 147 N.m. Zásoba elektrické energie umožňuje dojezd s čistě elektrickým pohonem až 63 km. Emise CO2 byly sníženy na 26 g/km a spotřeba paliva na 1,1 l/100 km (kombinovaný režim EU). Celkový výkon hybridního systému, tvořeného elektromotorem a zážehovým motorem, je 104 kW (141 k). Plug-in Hybrid dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy, nejvyšší rychlost je 178 km/h.

Spolupráce mezi elektromotorem a zážehovým motorem probíhá v závislosti na stavu nabití akumulátorů. Při dostatečném nabití jezdí Plug-in Hybrid v režimu čistě elektrického pohonu s výjimkou jízdních situací, které vyžadují vyšší výkon, než jaký poskytuje elektromotor. V hybridním režimu zajišťuje důmyslné řízení zážehového motoru a elektromotoru maximální hospodárnost. Po aktivaci režimu Sport využívá vůz v maximální míře spalovací motor i elektromotor s cílem zrychlit reakce vozu na povely řidiče v kombinaci se sportovnější charakteristikou řízení. Přebytečný výkon se používá k nabíjení akumulátorů. Plug-in Hybrid je pro nabíjení vysokovýkonných akumulátorů na nabíjecí stanici vybaven integrovanou nabíječkou o výkonu 3,3 kW, která přeměňuje střídavý proud na stejnosměrný. Řídicí jednotka ICCB (In-Cable Control Box), integrovaná do nabíjecího kabelu, umožňuje řidičům nabíjet svůj vůz z běžné domácí zásuvky.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru