Renault Talisman Grandtour dCi 160 – Po manažerech přichází rodina – test

Renault se kromě segmentu menších vozů, jako jsou Clio nebo nesmrtelný Mégane čas od času vydá lovit zákazníky i ve vodách, které jsou léta příliš stojaté. Samozřejmě máme na mysli třídu manažerských vozů, kterou dlouhodobě drží v rukou německé značky. Na toto pole se pustil nový model Talisman, který povzbuzen prvním úspěchem přišel i s kombi verzí. A tak se s ním kromě manažerů mohou vydat na cestu i rodiny s dětmi.

SONY DSC

Na délku má oproti sedanu jen o 16 mm víc, výška a šířka se liší jen v řádu jednotek milimetrů. Hodnotícím parametrem ale bude u verze Grandtour kapacita zavazadlového prostoru. Kvůli tomu musel štíhlý sedan změnit siluetu a změnit se v kombi, které je ale stejně pohledné. Řešení zádi se povedlo bez ztráty designové čistoty – žádný neforemný batoh si Talisman na záda neposadil. Zadní okno se svažuje v úhlu, který z profilu vylepšuje dojem, zejména když jsou okna lemována chromovanými lištami. Také střešní ližiny přispívají k optickému zeštíhlení. Čelní pohled se od sedanu neliší, záď, která nutně získala krabicovitější tvary, má dynamičtější vzhled díky střešnímu spoileru, úzkým zadním svítilnám a dvojici hranatých koncovek výfuku po bocích.

Nejvyšší výbava Initiale Paris předvádí Talisman v tom nejlepším světle. Barva laku, která ve světle přechází od černé k ametystově fialové, dává autu luxusní nádech, barevně kombinované čalounění sedadel působí prémiově stejně jako jejich výsuvný sedák a boční vedení. Také loketní opěrka je štědře polstrovaná, takže vaše lokty tu budou jako v bavlnce. Lepší použité materiály by si zasloužil středový panel, který z velké části zabírá displej infotainmentu, postavený na výšku stejně jako u dalších nových modelů Renaultu. Cestující v druhé řadě sedadel si pohoví na členěné lavici, kde má každý své místo a k tomu větší prostor nad hlavou i pro kolena.

Do zavazadelníku se dostanete elektricky ovládanými pátými dveřmi, které reagují i na pohyb nohy pod zadním nárazníkem a samy se otevřou. Objem úložného prostoru je 572 litrů po hranu krycí roletky, sklopení zadních sedadel jej zvětší na 1681 litrů. Důležitý je také široký nákladový otvor 1075 mm a ložná plocha nízko nad zemí – nákladová hrana je ve výšce 571 mm. Délka plochy pro náklad je 1116 mm, po sklopení zadních sedadel se prodlouží na 2011 mm. Převážení ledniček a skříní, jak mají Češi ve zvyku, tedy nic nebrání, zvlášť když je ložná plocha téměř úplně rovná a bez nepraktických bočních výstupků.

SONY DSC

Ovládání systémů a nastavení vozu se téměř kompletně přestěhovalo do rozhraní R-Link 2 (Initiale Paris ho má ve standardu), které se ovládá přes dotykový displej. Jednou z výjimek je tlačítko pro rychlé přepínání mezi režimy Comfort a Sport, které najdete na středové konzole. K dispozici jsou ještě další dva přednastavené režimy Neutral a Eco, plus individuálně nakonfigurovatelný režim Perso. Nastavení poznáte mimo jiné i podle barevného podsvícení interiéru, které se mění mezi modrým, červeným, sépiovým, zeleným a fialovým. Možnost nastavení jízdního režimu, což se u Renaultu nazývá Multi-Sense, znamená nejen volba aktivních tlumičů, ale také kombinaci se systémem 4Control, tedy možnost řízení jednotlivých kol do zatáčky. Na tuto specialitu si musíte trochu zvykat, protože pocit z řízení předokolky, která se hrne do zatáčky „všemi čtyřmi“ je zpočátku dost zvláštní, jednoznačně to ale přináší lepší ovladatelnost vozu, který měří na délku skoro pět metrů. Jízdní projev hodně záleží na prioritách cestujících a zvoleném režimu. V tom komfortním je občas podvozek trochu moc plavný, ve sportovním častěji zaznamenáte přejezdy nerovností.

Otázka volby motoru nebude u Talismanu moc těžká. Jedná se o dost velké a relativně těžké auto, které má vozit čtyři i pět pasažérů plus náklad v obrovském kufru. Šetření na výkonu by se tedy nemuselo vyplatit. Na druhou stranu bude rodina inklinovat spíš k naftovému motoru kvůli nákladům na provoz. Testovaný nejsilnější diesel má výkon 160 koní, což je tak akorát. Talisman s ním sice nebude žádný drak, ale na pohodovou dlouhou jízdu bude síla motoru bohatě stačit. Pojí se výhradně s dvouspojkovou automatickou převodovkou, která vám sice nedovolí nějaké sprinty na křižovatkách, kde se znatelně projeví menší prodleva, jinak ale řadí hladce a bez problémů. Uváděná kombinovaná spotřeba je 4,5 l/100 km, naše během redakčního testu byla 7,1 l.

Testovaný model:

Renault Talisman Grandtour dCi 160

motor:  vznětový čtyřválec 1598 cm3

výkon:  118 kW/160 k při 4000 ot./min.

točivý moment:  380 Nm při 1750 ot./min.

rozměry:  délka 4865 mm, šířka 1870 mm, výška 1465 mm

rozvor náprav: 2809 mm

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru