DTM začíná, BMW Motorsport vysílá své stroje

Když se na začátku května kolem německého Hockenheimu rozezní řev závodních motorů, znamená to pro každého fanouška motorsportu jedinou věc: DTM je zpět. Šampionát cestovních vozů začíná tento víkend prvníma dvěma závody z celkových 18, které tvoří sezónu 2017.

P90253587_lowRes_hockenheim-de-04th-a

BMW Motorsport vyšle do soubojů na trati šest nově vyvinutých BMW M4 DTM, jejichž úkolem v DTM je získat další úspěchy. Tým jezdců vede úřadující šampion Marco Wittmann (D), který minulý rok získal osmý titul z 15 možných od doby, kdy se BMW v roce 2012 vrátilo do DTM. S novými závodními vozy a precizně vyladěným formátem závodů šampionát DTM opět slibuje nabídnout i v roce 2017 tu nejvyšší kvalitu závodů cestovních vozů.

Stav:
Dva týmy BMW – RMG a RBM – s celkem šesti jezdci mají za sebou intenzivní období příprav. BMW M4 DTM, vyvinuté oddělením BMW Motorsport, své schopnosti již prokázalo a v průběhu testů předvedlo svůj velký potenciál. Kromě jiného s ním Timo Glock (D) začátkem dubna zajel nejrychlejší čas ve velkém finále příprav na Hockenheimu. I tak bude ale pro tým znamenat první závod sezóny na 4574 metrů dlouhé trati znamenat velký test. Úvodní kvalifikační jízdy a závod jsou tradičně první reálnou příležitostí zhodnotit skutečné poměření jízdních vlastností zbrusu nových vozů.

Změny:
Závodní vozy nejsou jedinou věcí, která je v sezóně 2017 DTM nová. Novinky čekají i mnoho dalších oblastí. Měkčí pneumatiky se rychleji opotřebovávají, systém omezení odporu vzduchu Drag Reduction System (DRS) je efektivnější a detaily jako je zákaz vyhřívaných obalů na pneumatiky jsou inovacemi, které mají položit větší důraz na schopnosti jezdců a nabídnout divákům ještě akčnější podívanou. V sezóně 2017 bude nově povinná zastávka v boxech i součástí sobotního závodu, tak jako tomu bylo dosud pouze u nedělního. Oba závody budou trvat 55 minut (+ 1 kolo). Každá ze tří automobilek zúčastněných v DTM postaví na start šest jezdců.

Zavedena budou také striktní omezení komunikace mezi jezdci a týmy. Ke vzrušujícímu zážitku diváku by měl přispět i restart ve stylu Indianapolis z dvouřadé formace za zaváděcím vozem. Omezení systému DRS je ve všech závodech limitováno na dvanáct kol (36 aktivací). Dále budou v roce 2017 udíleny body za první tři pozice v kvalifikaci: jezdec na prvním místě startovního roštu získá tři body, na druhém dva body a jeden bod obdrží jezdec na třetí pozici.

BMW Motorsport vyšle do bitvy dva tovární týmy, každý se třemi jezdci. K Marco Wittmannovi se v BMW Team RMG připojí Augusto Farfus (BR) a Timo Glock (D). Brungo Spengler (CDN), Tom Blomqvist (GB) a Maxime Martin (B) se budou snažit o špičkové umístění v BMW Team RBM. Vozy Glocka a Blomqvista budou obsluhovány kombinovanou posádkou mechaniků týmů RMG a RBM po hlavičkou BMW Team RMR.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru