Opel Adam Cup zahájil sezónu

Ageus Rallysprint Kopná odstartoval nejen sezonu jednodenních závodů, ale zároveň byl úvodním podnikem poháru vozů Opel ADAM Cup, který se letos jede pod oficiálním názvem LENZ ADAM Cup 2017. Na blátivých a uklouzaných tratích kolem Slušovic se nakonec radovala domácí dvojice Martin Vopatřil – Miroslav Drmla. Z pěti posádek na startu spatřily cíl tři.

 Rallysprint_Kopná_2017_54

Promotér XTG motorsport ve spolupráci s českým zastoupením automobilky Opel vstoupil při populární Kopné už do třetího ročníku pohárového klání vozů Opel ADAM Cup. Na startu se sešlo pět dvojic, z loňských účastníků setrvali v tomto seriálu Patrik Brtníček a Martin Mottl. Konkurence výrazně vzrostla startem zkušeného Martina Vopatřila, v roli pohárových nováčků naopak sbírali první zkušenosti Martin Baďura a populární moderátor FTV Prima Tomáš Hauptvogel.

Po zimní pauze zvládli úvodní zkoušku nejrychleji Patrik Brtníček s Rudou Kouřilem, před Martinem Vopatřilem figuroval i Martin Mottl. V duelu nováčků byl Baďura lepší než Hauptvogel. Na nejzrádnějším úseku soutěže – RZ Kameňák – už Vopatřil potvrdil své kvality a poprvé vyhrál. Na vedení to ještě nestačilo, v něm se udržel druhým časem Brtníček. Pro vyškovského mladíka to však byla labutí píseň, když před RZ3 musel odstoupit kvůli problémům s brzdami. Na RZ3 Kopná pak Vopatřil své konkurenty dále „odsunul“ mimo bitevní pole a do servisu se vracel s patnáctivteřinovým náskokem před Mottlem. Třetí místo patřilo Baďurovi, naopak Hauptvogela jsme se v seskupení před servisem nedočkali – na vině byla porucha motoru jeho vozu.

Ve druhé sekci začal opět lépe Mottl, jenž porazil Vopatřila v obou průjezdech RZ Hvozdná (RZ 4/8). Vopatřil však na těžkých zkouškách Kameňák a Kopná dokladoval své zkušenosti a tam rozhodl o relativně jasném vítězství v úvodním pohárovém klání LENZ ADAM Cupu 2017. Martin Mottl, kterého nově navigoval Roman Vorel, obsadil druhou příčku, ze třetí pozice se radovali Martin Baďura s Ivem Studeným.

V soutěži se objevily i tři „ostré“ speciály Opel ADAM R2 s Radomírem Kupcem, Michalem Horákem a Lukášem Nekvapilem. Zejména Kupec s Horákem se pohybovali na čelních příčkách třídy 6. V konečných výsledcích pak Kupec obsadil v nabité třídě druhé místo, Horák skončil pod stupni vítězů pátý a Nekvapil šestý.

FullSizeRender-4

LENZ ADAM Cup – Ageus Rallysprint Kopná

  1. Vopatřil – Drmla (Opel ADAM Cup) 48:53,8
  2. Mottl – R. Vorel (Opel ADAM Cup) 49:24,1
  3. Baďura – Studený (Opel ADAM Cup) 54:26,3

Kalendář LENZ ADAM Cup 2017

  1. – 8. 4. Rallysprint Kopná
  2. – 6. 5. Rally Vyškov
  3. – 17. 6. Rally Hustopeče – jedna etapa
  4. – 27. 8. Barum Czech Rally – jedna etapa
  5. – 16. 9. Rally Jeseníky
  6. – 8. 10. Rally Příbram – jedna etapa
  7. – 21. 10. 3-Städte Rally (Německo) 

Rallysprint_Kopná_2017_62

OPEL ADAM CUP – Technická data

Motor:                   1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport

Výkon:                  103 kW / 140 k při 6500 ot/min

Toč. moment:      160 Nm při 4700 ot/min

Převodovka:        Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek:            Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení:                  Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola:                     Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdy:   „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.

Brzd. kotouče:    305 mm ventilované vpředu, 264 mm vzadu

Karoserie:             Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže

Interiér: Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.

Exteriér:                Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka

Elektronika:         Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map

Rozměry:              délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm

Hmotnost:            1090 kg

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru