Ženeva 2017 – premiéra Volkswagen Arteon

Světové veřejnosti byl Arteon, který na trhu zaujme postavení nad modelem Passat, poprvé představen dnes na Ženevském autosalonu. Šéfdesignér značky Volkswagen Klaus Bischoff k tomu říká: „Arteon kombinuje designérské prvky klasického sportovního vozu s elegancí a nabídkou prostoru sedanu se splývavou zádí. Je to avantgardní manažerské gran turismo, které uchvátí srdce a přesvědčí rozum.“

Der neue Volkswagen Arteon

Gran turismo. Tobias Sühlmann, zodpovědný za vnější design modelu Arteon, uvádí: „Atletický styl modelu Arteon završuje mimořádně funkční celkový koncept. Tvary se zde progresivně snoubí s funkcí. Díky svému dlouhému rozvoru, daleko dozadu protažené linii střechy, designu se splývavou zádí ve stylu kupé a velkému zadnímu víku nabízí toto gran turismo v porovnání s klasickým sedanem více prostoru a variability.“ Pětimístný Arteon představuje avantgardní alternativu – automobil pro všechny řidiče, kteří sázejí na sportovní a praktický pětidveřový sedan se splývavou zádí, dokonalými tvary a progresivní technikou.

Proporce. Arteon vznikl na konstrukčním základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Tato koncepce uspořádání poháněcího ústrojí ponechává velkorysý prostor pro interiér. Rozvor modelu Arteon je 2841 mm. Patřičně krátké a přitažlivé jsou převisy karoserie sedanu se splývavou zádí, který má vnější délku 4862 mm. Arteon má vnější šířku 1871 mm a výšku 1427 mm.

Dynamika. Mezi nejdůležitější stylistické prvky Arteonu patří přední partie. Kapota motoru je protažena daleko dopředu a po stranách přesahuje do obou blatníků společně s maskou chladiče, která zabírá celou šířku vozu. Sériově dodávané přední světlomety LED a světlomety LED pro denní svícení přitom plynule přecházejí do chromovaných příček masky chladiče a kapoty motoru.

Sportovní styl. Podobně jako u sportovního vozu jsou navrženy ramenní partie na zádi, svalnaté blatníky a výrazně tvarované podběhy kol obklopující až 20“ kola z lehké slitiny.

Passat, Arteon, Phideon. Arteon se v rámci produktové řady značky Volkswagen řadí nad modelovou řadu Passat, která je na celém světě nabízena v různých verzích. Nad modelem Arteon pak stojí Phideon, vyvinutý speciálně pro Čínu. Nové gran turismo značky Volkswagen bude vyrábět německý závod Emden. Jeho výhodou je blízkost přístavu pro vývoz na zámořské trhy. S prodejem se počítá v téměř všech zemích na světě, v nichž hraje tato třída důležitou roli. Prodej bude zahájen letos v létě.

Inovativní, hospodárný a praktický. Mezi největší přednosti patří prostor pro nohy vzadu a objem zavazadlového prostoru 563 až 1557 litrů. Po technické stránce boduje nový Volkswagen šesti mimořádně úspornými motory (rozsah výkonu od 110 kW/150 k do 206 kW/280 k), pohonem předních nebo všech kol a digitalizovanými zobrazovacími a ovládacími prvky. K nim se řadí zcela digitální a programovatelný panel přístrojů Active Info Display, průhledový displej a nový informační a zábavní systém „Discover Pro“ s 9,2“ skleněným displejem a ovládáním gesty.

Asistenční systémy. Jsou tu tři novinky v této oblasti. Nová generace adaptivního tempomatu ACC nyní zohledňuje mimo jiné omezení rychlosti, resp. data o průběhu trasy a automaticky přizpůsobuje rychlost jízdy. Nové natáčecí světlomety s dynamickým, předvídavým řízením rozpoznávají na základě dat GPS a průběhu trasy z navigačního systému, že se blíží zatáčka, a osvětlí ji ještě dřív, než řidič otočí volantem. Další zvýšení bezpečnosti přináší druhá generace asistenta pro stav nouze (Emergency Assist). Postihne-li řidiče zdravotní indispozice, zajistí asistent v rámci systémových omezení nejen zpomalení vozidla, ale také jeho řízení, pokud to vzadu jedoucí vozidla umožní, přičemž se s vozidlem zařadí až do jízdního pruhu zcela vpravo.

Individualizace. Kromě vstupní verze bude gran turismo nabízeno ve dvou exkluzivních výbavových liniích „Elegance“ a „R-Line“. Výbava na přání zahrnuje mimo jiné panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, třízónovou automatickou klimatizaci („Air Care Climatronic“ včetně senzoru kvality vzduchu a filtru alergenů), masážní funkci pro sedadla vpředu, vyhřívání volantu a dvoubarevné čalounění kůží Nappa.

Motory. Arteon bude uveden na trh s šesti motory, které disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem. Všechny motory jsou čtyřválce. Zážehové motory (TSI) a vznětové motory (TDI) jsou v prvních dvou výkonových stupních nabízeny s identickými hodnotami výkonu 110 kW/150 k, resp. 140 kW/190 k. Nejvýkonnější jednotka TSI je vyladěna na nejvyšší výkon 206 kW/280 k, u vrcholného TDI to je 176 kW/240 k. Zcela novou konstrukcí je vstupní zážehový motor 1.5 TSI Evo, který se vyznačuje mimořádnou hospodárností, mimo jiné díky systému variabilní deaktivace válců ACT.

Dvouspojková převodovka. Všechny motory lze kombinovat s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG (motor TSI/110 kW bude v Německu nabízen pouze s mechanickou převodovkou). U TSI s výkonem od 140 kW patří DSG k sériové výbavě. V případě TDI to platí pro verzi s výkonem 176 kW. Nejvýkonnější motory TSI a TDI navíc zásadně disponují pohonem všech kol 4MOTION; pro TDI/140 kW je pohon všech kol k dispozici na přání. Všechny ostatní verze mají pohon předních kol.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru