Mercedes-AMG GT R na videu

Barva „AMG green hell magno“ už sama vypovídá o vlastnostech sportovního modelu, který byl vyvíjen na nejnáročnějším závodním okruhu světa – Severní smyčce Nürburgringu, které se právem přezdívá Zelené peklo. 

AMG GT R; 2016;

AMG GT R; 2016;

V Praze se zelený démon zastavil jen na skok. Měli jsme možnost si ho prohlédnout nejen zvenku a uvnitř, ale také jsme se mu podívali pod krovky, lépe řečeno na podvozek koncipovaný neklasickým způsobem jako transaxle, tedy s motorem uloženým vpředu za přední nápravou a převodovkou vzadu, umístěnou před zadní nápravou.

Aerodynamická řešení si prohlédněte na videu

Vnější design je vyladěn pro co nejlepší aerodynamické parametry. Expresivní vzhled, který ve vás vyvolá dojem, že auto je v pohybu, i když stojí, jde ruku v ruce s minimalizací odporu vzduchu. Vše je funkční, žádné zbytečné tvarové ozdoby tu nenajdete. Přední maska AMG Panamericana se dostává poprvé ze závodního vozu AMG GT3 do sériového modelu. Svými tvary se odkazuje k závodnímu mercedesu 300 SL, vítězi závodu Panamericana v roce 1952. Vše si můžete prohlédnout na videu.

Několik aerodynamických řešení dává tomuto vozu mimořádně atraktivní tvář – je to například dopředu skloněná maska chladiče, příď sbíhající se do špičky, křídlovitý přední nárazník nebo masivní otvory pro přívod vzduchu. Přítlak zajišťuje široký přední spoiler, podstatný je ale vliv aktivního aerodynamického profilu, který je zcela nově konstruován a otestován ve větrném tunelu. Jedná se o součástku z karbonového kompozitu, která je umístěna vespod před motorem. Při vyšší než osmdesátikilometrové rychlosti se automaticky vysouvá a usměrňuje proudění vzduchu tak, že auto doslova přilepí k silnici. Jeho účinek je snížení vztlaku na přední nápravě při rychlosti 250 km/h až o 40 kg. Celé to uzavírá dvojitý zadní difuzor s vertikálně členěnými sekcemi. Výsledkem je lepší ovladatelnost a stabilita v zatáčkách při vysoké rychlosti.

Široké přední i zadní blatníky rovněž přispívají k dobré aerodynamice, a to v podélném směru. Také se pod ně lépe vejdou velká kovaná kola v černé barvě, která jsou vpředu 19 a vzadu 20 palcová. Jejich desetipaprskový design je působivý stejně jako žlutě lakované třmeny brzd. Kromě toho ale mají kola speciální konstrukci s prohloubeným ráfkem, vyfrézovanou drážkou a dvěma různě širokými prstenci. Cílem tohoto řešení je jejich odlehčení a přesnější reakce na řízení. Zadní spoiler je pevný a poměrně velký, což je dáno vysokým výkonem motoru a tudíž i požadavkem na přítlak na zadní nápravě. Jeho sklon je nastavitelný podle aktuálního jízdního stylu a povrchu.

Mercedes-AMG GT R na závodním okruhu

Jak se chová na závodním okruhu, to vám předvedeme na videu, další podrobnosti najdete ve velké reportáži v časopisu AutoforDrive číslo 38, který je v prodeji ještě do poloviny února. Najdete ho v obchodních centrech, na čerpacích stanicích a ve velkých prodejních stáncích po celé ČR.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru