Autonomní jízda s Audi

Dvanáct měsíců po spuštění projektu „Digitální testovací úsek na dálnici“ představuje Audi spolkovému ministerstvu dopravy novou techniku pro autonomní jízdu a komunikaci „Car-to-X“. Středem pozornosti jsou opatření v oblasti infrastruktury a variabilní dopravní značení připojené k internetu. Audi zkouší na dálnici A9 mezi Norimberkem a Mnichovem v reálném provozu řešení pro vyšší úroveň bezpečnosti a komfortu při autonomní jízdě.

Audi A7 piloted driving concept 

Projekt „Digitální testovací úsek na dálnici“ je společnou iniciativou spolkového ministerstva dopravy a digitální infrastruktury, svobodného státu Bavorsko, automobilového a dodavatelského průmyslu a společností z odvětví IT. Na několika úsecích dálnice A9 mezi sjezdy Norimberk-východ a Mnichov-sever zajišťují vysílače a senzory vzájemné propojení vozidla s jeho okolím, jakož i spojení mezi jednotlivými automobily. Audi se přitom účastní šesti projektů. Tři z nich jsou zaměřeny na stavební opatření a další tři na komunikační techniku.

Komunikační projekt „Car2Infrastructure“ propojuje automobil s variabilním dopravním značením, které je připojeno k internetu. Variabilní dopravní značení upozorňuje prostřednictvím bezdrátové telefonní sítě například na omezení rychlosti, dopravní kolony nebo uzávěrky jízdních pruhů. V prvním kroku vyvinuli inženýři značky Audi univerzální rozhraní pro zobrazovací systémy, které jsou v jednotlivých regionech velmi odlišné. Získávané informace jsou předávány prostřednictvím bezdrátové telefonní sítě do cloudu Audi a odtud přenášeny zpět do zkušebních vozidel. Vůz tak obdrží nejrychlejším možným způsobem aktuální informace o nových dopravních situacích, což je nezbytná podmínka pro realizaci bezpečné autonomní jízdy.

Také moduly pro přenos dat v automobilech jsou přímo vzájemně propojené prostřednictvím budoucí bezdrátové komunikační technologie LTE-V. Díky této komunikaci „ad hoc“ mohou vozidla mezi sebou komunikovat i v oblastech bez pokrytí signálem bezdrátové telefonní sítě. LTE-V navíc umožňuje realizaci nových bezpečnostních funkcí, například upozorňování na ledovku, a jízdy v koloně, při níž autonomně jedoucí vozidla vytvoří kolonu pro úsporu energie.

V třetím komunikačním projektu jde o velmi precizní změření dvou úseků dálnice A9 s přesností na centimetry a definování objektů, jako jsou mosty, dopravní značky a značení na vozovce. Tyto poznatky jsou zanášeny do neustále rozšiřovatelných a aktualizovatelných mapových podkladů HERE HD Live Map.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru