K 1600 B Bagger od BMW je ve výrobě

Prezentace studie „Concept 101“ na přehlídce Concorso dʼEleganza Villa dʼEste na jaře 2015 odstartovala novou, ohromující kapitolu v historii značky BMW Motorrad a zejména jejích konceptů. Tento stroj byl ztělesněním toho, jak si BMW Motorrad představuje svobodu a nezávislost při jízdě po nekonečných dálnicích. Tyto sny o „Velkém americkém cestování“ se dnes stávají realitou v podobě sériové verze nového modelu K 1600 B Bagger.

p90238906_lowres_bmw-k-1600-b-10-2016

Nová K 1600 B se známým řadovým šestiválcem o fantastickém výkonu 118 kW (160 k), stejně jako její předchůdce, studie „Concept 101“, je ztělesněním motta „Duch otevřených silnic“. Je synonymem elegance, výkonu a luxusu na dvou kolech a změní každou silnici, každou cestu a každý moment v neobyčejně intenzivní zážitek.

Design nového celočerného (metalický lak Blackstorm/černé díly podvozku a pohonného ústrojí) motocyklu K 1600 B je řešen v takzvaném bagger stylu, což je exkluzivní typ motocyklu, který je zvláště populární v USA. Charakteristickými znaky baggeru jsou jeho kapkovitá silueta, jejímž nejvyšším bodem je přední kapotáž, protažený „proudnicový“ tvar a zabudované postranní schránky s integrovanými zadními světly amerického typu. Nové, kompletně chromované tlumiče jsou umístěny paralelně se silnicí a organicky zapadají do vizuálního stylu baggeru.

Nová K 1600 B používá techniku šestiválcového cestovního motocyklu K 1600 GT, k nimž přidává působivou, směrem dozadu se snižující siluetu se zcela přepracovanou zadní částí. To dává tomuto „baggeru“ neobyčejně nízký a štíhlý tvar.

Linie přední části nové K 1600 B klesají směrem k přednímu konci motocyklu a setkávají se v bodě nad předním kolem. Spolu s přepracovanou zadní částí a jejími vzad klesajícími liniemi vytváří K 1600 B dojem velmi nízkého a dlouhého stroje, čímž dává najevo svoji blízkost k silnici.

Pro dokonalý požitek z jízdy nabízí K 1600 B excelentní ochranu proti větru a vlivům počasí. Kvůli tomu jsou boční sekce kapotáže protažené dolů a vzad od efektivně navržených aerodynamických deflektorů. Větrné deflektory nejenže nabízejí lepší ochranu jezdcových rukou, ale také dávají přední sekci nové K 1600 B ještě výraznější vzhled. Dvě zrcátka perfektně zapadají do celkového designu a jejich výměnné kryty také představují příležitost dát baggeru ještě více individuálního stylu. Rozměrná zrcátka zahrnují i asférický prvek a nabízejí nejlepší výhled na provoz vzadu.

Nová K 1600 B je vybavena také elektricky nastavitelným, přepracovaným větrným štítem s paměťovou funkcí. Ten nejenže chrání jezdce před vlivy větru a větrných vírů, ale také se automaticky vrátí do základní pozice, jakmile se vypne zapalování. Tím rovněž funguje jako ochrana proti krádeži navigačního systému, který je nabízen jako součást Originálního příslušenství BMW Motorrad.

Se svým šestiválcovým řadovým motorem je K 1600 B zdrojem zcela výjimečné fascinace. Nabízí totiž nejen hladký chod, ale také fantastické výkony a spoustu točivého momentu. Stále jde o nejkompaktnější šestiválcový motor v sériovém motocyklu, poskytuje výkon 118 kW (160 k) při 7750 1/min a maximální točivý moment až 175 Nm při 6500 1/min, a je tudíž zárukou ohromujícího zátahu za všech okolností.

S hmotností 102,6 kilogramu zůstává šestiválcový motor K 1600 B nejen nejlehčím sériovým šestiválcovým motorem v kategorii nad 1000 cm3, díky malé rozteči válců je také mnohem užší než všechny ostatní dnes vyráběné šestiválcové řadové motory. Oba tyto faktory jsou klíčové v dotváření aktivního jízdního charakteru nové K 1600 B.

Nová K 1600 B byla navržena tak, aby splnila emisní předpisy EU4. Mezi jinými záležitostmi to znamená odpovídající mapy řídicí jednotky, palivový systém s karbonovým zásobníkem pro ventilaci palivové nádrže a výfukový systém s upravenými katalyzátory a dynamicky navrženými koncovkami, jejichž horizontální žebrování zdůrazňuje téma šestiválce.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru