Nejvýkonnější verze Kia Soul je v nabídce

Automobilka Kia dnes oznámila detaily modernizace kompaktního SUV Kia Soul a nově uváděné motorizace 1,6 T-GDI o výkonu 204 koní, díky které Kia nabídne nejvýkonnější provedení modelu Soul v historii značky.

kia_soul_parisms2016_2

Soul přichází s lehce modernizovaným designem zevnějšku i interiéru a nabízí se s novými technologiemi na poli bezpečnosti a palubního infotainmentu. Modernizované modely Soul a Soul 1,6 T-GDI budou k dispozici po oficiálním představení na mezinárodním autosalonu v Paříži dne 29. září.

Nové provedení Kia Soul poháněné agregátem Kia 1,6 T-GDI (zkr. Turbo Gasoline Direct Injection – přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním) o výkonu 204 koní, známým z modelů cee’d GT a pro_cee’d GT, je nejvýkonnější variantou modelu Soul v dosavadní historii značky Kia. S novým motorem bude tento vůz akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy a rozjede se až na 200 km/h. Soul 1,6 T-GDI produkuje emise CO2 na úrovni 156 g/km a dosahuje průměrné spotřeby 6,9 l/100 km.

Motor přenáší výkon na přední kola prostřednictvím nové propracované dvouspojkové převodovky se sedmi stupni (7DCT), která zaručuje bleskové změny rychlostních stupňů a sebejistou akceleraci za všech rychlostí jízdy. Pomocí nového voliče jízdních režimů – k dispozici pro všechna provedení Soul s převodovkou 7DCT – je možné u verzí s motorizací T-GDI přepínat mezi režimy Normal, Eco a Sport, a tak jemně upravovat účinek posilovače řízení (normální, nízký nebo vyšší odpor) podle osobních preferencí řidiče a aktuálních jízdních podmínek.

kia_soul_parisms2016_1

Verzi Soul 1,6 T-GDI rozpoznáme od konvenčních modelů řady Soul podle několika úprav zevnějšku, např. výraznějšího předního nárazníku a jiných otvorů pro přívod vzduchu v masce chladiče, zdvojeného výfukového potrubí a specifického designu 18″ litých kol s deseti paprsky. Model dále používá označení motoru T-GDI na výklopné zádi a jedinečné červené logo Soul. Sportovnější vzhled provedení T-GDI pak stvrzují červené dekory na předním nárazníku a dveřních prazích.

Změny se dotkly i interiéru verze Soul 1,6 T-GDI. Nový výkonnější model představuje vlastní markantní barevné schéma kabiny s černým látkovým/koženým čalouněním v kombinaci s oranžovým prošíváním. Odlišný design interiéru verze Soul 1,6 T-GDI doplňuje i zploštělý volant a oranžové dekory po celé kabině, včetně oranžového metalického laku na voliči převodovky.

kia_soul-sx-trim-engine

Soul 1,6 T-GDI se na přání nabízí s většími a účinnějšími brzdami než u klasického provedení. Vpředu vůz standardně používá ventilované kotouče o průměru 300 mm, resp. na přání 320 mm. Zadní kotouče bez odvětrávání mají v obou případech shodný průměr 262 mm. Díky účinnějším brzdám se brzdná dráha ze 100 km/h u verze Turbo nepatrně zkrátila na 35,3 metru (původně 35,5 m), ovšem hlavním záměrem úprav bylo zajistit brzdný výkon bez slábnutí účinku po zahřátí brzd.

Modernizovaná řada Soul a nová verze Kia Soul 1,6 T-GDI bude nabízena v rámci evropské prodejní sítě Kia, včetně sedmileté záruky Kia (s omezením na 150 tis. km) ve standardu již od října 2016.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru