Máme tu Ford Ka+ za příznivou cenu

KA+ se v evropské nabídce Fordu zařadí po bok úspěšné Fiesty jako zajímavá nová alternativa pro zákazníky, kteří hledají stylový, dobře vybavený malý automobil. Cena pro český trh byla stanovena na 288 990 Kč.

novy-ford-ka

Zájem evropských zákazníků o malé vozy za příznivou cenu stále roste. K rozhodujícím faktorům při výběru patří cena, spotřeba a komfort. V roce 2015 se v Evropě prodalo 410 000 malých vozů do 13 000 eur (přibližně 350 000 Kč), což představuje 13 procent segmentu malých vozů. Ten má přitom podle aktuálních prognóz do roku 2020 tvořit 34 procent celého trhu.

KA+ je pětidveřový hatchback založený na globální platformě Fordu pro malé vozy. S délkou pod čtyři metry nabízí velkorysý prostor pěti cestujícím. KA+ je o něco kratší než Fiesta, ale o 29 mm vyšší. Díky optimalizovanému obestavění poskytuje nejvíce prostoru pro hlavu vpředu (1 002 mm), prostoru pro nohy vzadu (896 mm) i šířku v úrovni boků (1 338 mm) v dané třídě. V kabině je tolik místa, že za dva metry měřícího řidiče se usadí stejně vysoký cestující.

Praktičnost při každodenním používání zajišťuje zavazadlový prostor o objemu 270 l v kombinaci se sklopnými zadními opěradly dělenými v poměru 60/40 a 21 odkládacími přihrádkami po celém interiéru.

Kapsy v předních dveřích pojmou láhev o objemu 1 l, k tomu další láhev o objemu 0,5 l a menší deštník. Skrytá přihrádka v palubní desce je přístupná pouze tehdy, když jsou otevřené dveře řidiče. Hodí se k odložení cennějších věcí, které nemají zůstat na očích.

Palubní deska dostala zrnitou strukturu. Sedadla jsou potažena materiálem v tmavém provedení. Na viditelných místech, jichž se posádka často dotýká, jako jsou vnitřní kliky dveří, ovládací prvky na středové konzole nebo výdechy ventilace, použil Ford povrchovou úpravu v chromovaném vzhledu.

Ford zvolil pro tento model zjednodušenou paletu motorizací založenou na úsporném novém zážehovém motoru 1.2 Ti-VCT. Pro český trh je k dispozici silnější varianta o výkonu 63 kW (85 k). Motor vychází ze stejné konstrukční řady jako jednotka 1.25 Duratec ve Fiestě. Jeho výkon, hospodárnost i emise zlepšuje proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Motor 1.2 Ti-VCT se standardně dodává s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru