Ogier první v Rallye Německo

Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) se v asfaltové rallye vrátili zpět na vítěznou vlnu. Volkswagen díky tomu zvítězil podruhé v řadě v Rallye Německo. Ogier/Ingrassia s vozem Polo R WRC se stejně jako v minulém roce umístili na prvním místě v devátém podniku letošní sezony mistrovství světa v rallye (FIA WRC) a využili přitom drobnou výhodu, že v první skutečně asfaltové soutěži roku vyjížděli na trať jako první.

Jari-Matti Latvala (FIN), Miikka Anttila (FIN) Volkswagen Polo R WRC (2016) WRC Rally Germany 2016 Foto: Daniel Roeseler

Jari-Matti Latvala (FIN), Miikka Anttila (FIN)
Volkswagen Polo R WRC (2016)
WRC Rally Germany 2016
Foto: Daniel Roeseler

Po celý víkend byl velkou výzvou výběr vhodných pneumatik kvůli extrémně náročným podmínkám na trati, na níž se střídal suchý asfalt s mokrým betonem ve všech odstupňováních. Po mistrném výkonu zvětšila posádka Ogier/Ingrassia svůj náskok v mistrovství světa jezdců a spolujezdců o 14 na 59 bodů. Jejich nejbližší pronásledovatelé, Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), byli v napínavém finále souboje o druhé místo těsně poraženi a do cíle dojeli na čtvrtém místě. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) si ve třetím soutěžním vozu Polo R WRC zajistili navzdory páteční poruše převodovky dva bonusové body v závěrečné Powerstage a osmým místem v hodnocení konstruktérů přispěli k důležitému kroku značky Volkswagen směřujícímu k obhajobě titulu.

Rallye Německo byla napínavá až do cíle. Posádka Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) bojovala v poslední den soutěže se dvěma konkurenty o druhou pozici. Vzhledem k hrozícímu dešti padlo rozhodnutí na tři měkké a tři tvrdé soutěžní pneumatiky Michelin pro poslední tři rychlostní zkoušky. To bylo o jednu náhradní pneumatiku více, než měla konkurence z týmu Hyundai – zato však s výhodou většího počtu měkkých pneumatik pro mokrý povrch. Déšť se však nedostavil. Přestože Mikkelsen/Jæger zkoušeli všechno, aby vybojovali druhé místo, museli nakonec zaplatit za nevýhodu o cca 20 kilogramů vyšší hmotnosti a přehřívající se brzdy čtvrtým místem navzdory enormně skvělým výkonům během všech dnů soutěže.

V pátek a v sobotu sváděla druhá posádka v průběžném pořadí mistrovství světa napínavý duel o vedení se svými kolegy z týmu Volkswagen, posádkou Ogier/Ingrassia. Rozhodnutí ve prospěch trojnásobných mistrů světa přišlo na legendární rychlostní zkoušce „Panzerplatte“.

První čistě asfaltová rallye roku přilákala mnoho tisíc fanoušků, kteří vytvořili bouřlivou kulisu na rychlostní zkoušce „Panzerplatte“ i podél tratí rychlostních zkoušek vedoucích vinicemi. Rallye Německo nabídla nejen velké jezdecké a technické výzvy, ale i strhující atmosféru. Každý ze tří soutěžních dnů v okolí Trieru postavil posádky před asfaltové rychlostní zkoušky se zcela odlišným charakterem. Předběžné rozhodnutí ve prospěch posádky Sébastien Ogier/Julien Ingrassia padlo na rychlostní zkoušce „Panzerplatte“, která svými širokými úseky na betonu, ohraničenými nápadnými protitankovými kameny, tvořila charakter soutěžní soboty. V pátek se na úzkých asfaltových cestách, vedoucích vinicemi, rozhořel napínavý souboj o vedení mezi posádkami Mikkelsen/Jæger a Ogier/Ingrassia. V neděli nabídly mimořádnou podívanou rychlostní zkoušky „Drohntal“ a „Sauertal“, která se poprvé jela jako Powerstage, s kombinacemi rychlých úseků a serpentin na vinicích.

 

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Německo – konečné výsledky

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 3:00.26,7 h
02. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 20,3 s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 20,4 s
04. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 27,2 s
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 3.34,8 min
06. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4.31,2 min
07. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda, + 8.36,8 min
08. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda, + 8.52,5 min
09. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda, + 9.44,2 min
10. Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (D/D), Škoda, + 10.10,6 min

48. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 36.33,3 min
Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Německo – výsledky Powerstage

01. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai 7.54,9 min
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 2,5 s
03. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 2,6 s
Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)

Hodnocení jezdců
1. Sébastien Ogier, 169 bodů; 2. Andreas Mikkelsen, 110; 3. Hayden Paddon, 94; 4. Thierry Neuville, 94; 5. Jari-Matti Latvala, 89; 6. Dani Sordo, 86; 7. Mads Østberg, 78; 8. Ott Tänak, 52; 9. Kris Meeke, 51; 10. Craig Breen, 25

Hodnocení spolujezdců
1. Julien Ingrassia, 169 bodů; 2. Anders Jæger, 110; 3. John Kennard, 94; 4. Nicolas Gilsoul, 94; 5. Miikka Anttila, 89; 6. Marc Martí, 86; 7. Ola Fløene, 78; 8. Raigo Mõlder, 52; 9. Paul Nagle, 51; 10. Scott Martin, 25

Hodnocení konstruktérů
1. Volkswagen Motorsport, 256 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 201; 3. M-Sport, 122; 4. Volkswagen Motorsport II, 121; 5. Hyundai Motorsport N, 96; 6. DMACK, 64; 7. Jipocar Czech National Team, 18; 8. Yazeed Racing, 4



Facebook

Nejčtenější

Nahoru