Vítězství BMW M6 GT3 ve 24hodinovce Spa-Francorchamps

BMW M6 GT3 zopakovalo loňské vítězství svého předchůdce BMW Z4 GT3 ve 24hodinovém závodě Spa-Francorchamps (B). Po 531 kolech projel vůz týmu ROWE Racing se startovním číslem 99, řízený Maximem Martinem (B), Philippem Engem (A) a Alexanderem Simsem (GB), vítězně cílem. Tato trojice zajistila BMW již 23. vítězství v tomto klasickém vytrvalostním závodě na „Circuit de Spa-Francorchamps“.

P90229455_lowRes_28-07-2016-to-31-07-

Místní hrdinové Pascal Ickx (B) a Gérard Langlois (B) zajistili první triumf v tomto závodě pro BMW v roce 1965 s vozem BMW 1800TI/SA. Nicky Catsburg (NL), Lucas Luhr (D) a Markus Palttala (FIN) obsadili nejvyšší příčku s BMW Z4 GT3 v loňském roce. A nyní nástupce tohoto vozu, BMW M6 GT3, je dalším vozem BMW, který se zapsal na vítěznou listinu 24hodinového závodu ve Spa-Francorchamps, a to hned při své premiérové účasti.

Celý závod byl jako na houpačce, ale nakonec po senzačním závěru dojelo do cíle BMW M6 GT3 se startovním číslem 99 jako první. V úvodní části závodu vedl startovní pole téměř hodinu Safety Car a pořadí se zejména kvůli zastávkám v boxech velmi promíchalo. Martin, Sims a Eng byli dokonce v jednu chvíli mimo první třicítku. Jak ale závod pokračoval, postupně se kolo po kolu probíjeli startovním polem na vyšší příčky. Na začátku noci již bylo jejich BMW M6 GT3 vedoucím vozem startovního pole. Během fáze se žlutou vlajkou vůz zastavil v boxech na plánovanou zastávku trvající pět minut, během níž se měnily brzdy. Po ní Sims, Martin a Eng pokračovali ve svém tažení na čelních pozicích, v polovině závodu byli čtvrtí. Na první místo se vrátili v brzkých ranních hodinách. Po náročném závodě s neustále se měnícími podmínkami na trati tým ROWE Racing dojel na prvním místě až do cíle. Tento triumf byl velmi speciální zejména pro Belgičana Martina, pro nějž to byl domácí závod.

Také vítěz z loňského roku Nick Catsburg (NL) spolu se Stefem Dusseldorpem (NL) a Dirkem Wernerem (D) s vozem číslo 98 zajeli fantastický závod. Druhý vůz týmu ROWE Racing byl po dlouhou dobu mezi prvními deseti. Stejně jako jejich týmoví kolegové, i Carsburg, Dusseldorp a Werner překonali noční fázi závodu bez nehody. V polovině závodu byli na 16. místě a fantastickou jízdou se vydali zpět do první desítky. Poté, přibližně hodinu a půl před koncem závodu, se ale na 98 BMW M6 GT3 objevil technický problém se spojkou. Carsburg, Dusseldorp a Werner byli nuceni ze závodu odstoupit.

Nešťastný byl po závodě také pilot BMW v DTM Martin Tomczyk (D), který řídil BMW M6 GT3 se startovním číslem 15. Německý pilot absolvoval svůj první závod na okruhu ve Spa-Francorchamps pro BMW Team Italia. Tomczyk, který jel hned první stint, dokázal jet skutečně impozantně. Tovární pilot BMW startoval ze 47. pozice a přesvědčoval působivě dravou jízdou. Na konci svého dvojitého stintu předával BMW M6 GT3 svému kolegovi Stefanu Colombovi (I) na 16. místě. Bohužel ale Tomczykův výkon přišel vniveč, protože tým byl nucen povolat vůz po nehodě v úvodní fázi závodu do boxů. Pro vůz Boutsen Ginion Racing to byl předčasný konec vytrvalostního závodu. Krátce po šesté hodině ranní donutil technický defekt tým odstoupit.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru