Kamion Franta je po testu na Baja Aragon

Posádka KM Racing v nové liazce na Baja Aragon hlavně testovala nový kamión. Martin Macík nakonec dosáhl na celkové čtvrté místo. Auto fungovalo, až na sobotní zaváhání s prasklou trubicí sání, perfektně.

Macik_Baja Aragon 2

„Jede neuvěřitelně, celý realizační tým z toho je překvapený a pro mě osobně to je velká motivace. Musím na sobě dále pracovat a zlepšovat se,“ dodává Macík. Španělská rally je svým charakterem té dakarské velmi podobná. „Je velmi prašná a jezdí se ve vysokých rychlostech. Maximální kombinace prachu, tepla, skal a šotoliny. Proto je to vhodný test na nadcházející Dakar“.

„Přijeli jsme se zkušeností z loňska, takže jsme tušili, že nás čekají rychlé úseky a jízda po kamení, polních cestách, v suchu, horku a prachu. Právě šutry se tady ve Španělsku musí dobře hlídat, protože je důležité vyhnout se defektu,“ říká navigátor František Tomášek. První etapu a nakonec i celý závod ale rozhodla prasklá trubice sání. „Museli jsme okamžitě zastavit, nouzově opravit a bohužel odjet do bivaku. V závodě jsme mohli pokračovat, ale s penalizací 1,5 hodiny,“ popisuje průběh soboty mechanik Michal Mrkva.

Posádka KM Racing ve složení Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva se rozhodla i přesto zabojovat a dosáhnout co nejlepšího umístění. Zároveň otestovat nový vůz v náročných španělských podmínkách. „Prodírali jsme se z posledního místa a celou dobu jeli jen v prachu. Každé předjíždění byl speciální manévr, ale postupně jsme se dostali dopředu. Kromě sobotní první etapy, jsme vždy dojeli na druhém místě a potvrdili skvělý technický stav a připravenost,“ říká Martin Macík.

Maďarskou rally chce jet po španělské anabázi Martin Macík naplno. To podle něj znamená nasazení 90 – 100 procent. „Nyní se budeme soustředit již pouze na odstranění dětských nemocí. Celkově jsme s vyladěním nového Franty spokojeni“.

Macik_Baja Aragon



Facebook

Nejčtenější

Nahoru