Peugeot představuje přepracovaný i-Cockpit

Peugeot minulý týden představil poblíž Paříže svou vizi moderní kabiny vozu. Značka se zaměřila na zdokonalení interiéru vozu ve prospěch intuitivnějšího, bezpečnějšího a přirozenějšího řízení.

04VUE_INTER_1

Najdeme zde základní ingredience systému i-Cockpit: kompaktní volant, vyvýšený přístrojový panel a dotykový displej, ale z hlediska ergonomie, technologie a smyslového vnímání je celá koncepce posunutá opět o něco dál. Nabízí vysoko umístěný digitální panel, kapacitní dotykový displej, lepší konektivitu a zcela nové zapojení smyslů díky systému i-Cockpit® Amplify.

I-Cockpit se poprvé objevil v roce 2012 u vozu Peugeot 208, později u modelů 2008 a 308. Specifičnost systému zvyšuje i téměř úplná absence tlačítek. Interiér vozu Peugeot je nyní okamžitě rozeznatelný. Vůz s tímto uspořádáním interiéru si zakoupilo od roku 2012 více než 2,2 milionů zákazníků.

Značka chce ale jít dál a zkoumat nové možnosti působení na lidské smysly, aby řízení vozu Peugeot představovalo opravdu jedinečný a návykový zážitek. V souladu s tímto cílem představila loni v září novou prospektivní studii, inovativní koncepční vůz Peugeot Fractal. Uvnitř futuristických linií městského elektrického kupé se skrývá i-Cockpit v podobě, v níž klade důraz na zvuk a přináší inspirativní zážitek z řízení.

Práce vývojářů a designérů značky Peugeot vyústila v koncepci nové generace interiéru, který působí na všechny smysly členů posádky vozu. Využívají se přitom technologické novinky zvyšující komfort a bezpečnost.

04VUE_INTER_3_DECOR

Výsledek, odhalený minulý týden v Nanterre nedaleko Paříže před několika desítkami evropských novinářů, představuje model znázorňující přední část kabiny vozu.  Černý monolit je schránkou ukrývající dvoumístnou kabinu, palubní desku, středovou konzolu a vnitřní část dveří. Nový Peugeot i-Cockpit si zachoval všechny základní principy, ale získal novou high-tech podobu.

– Volant je ještě kompaktnější. Má nový tvar se dvěma ploškami, takže se lépe drží. Řidič má lepší výhled a větší prostor pro nohy.
– Vyvýšená přístrojová deska v sobě ukrývá digitální panel futuristického vzhledu s vysokým rozlišením o průměru 12,3’’. Na míru nastavitelný sdružený přístroj zobrazuje údaje přímo v zorném poli řidiče. Vzhled každé konfigurace pozvedávají animace a přechody.
– Velký dotykový 8“ displej umístěný uprostřed palubní desky používá kapacitní technologii pro větší praktičnost a rychlejší odezvu.

Vše doplňuje středová konzola, do níž jsou zabudovány chromované přepínače připomínající klapky klavíru. Přepínače okamžitě přilákají pohled řidiče.

Vše doplňují technologie Peugeot zvyšující komfort a bezpečnost, jako jsou služby Peugeot Connect (SOS & Assistance), Start MyPeugeot , digitální dokumentace k vozu, ale také funkce, jako jsou Grip Control, Driver Sport Pack atd.

Tlačítko „Amplify“ působí na smysly posádky. K dispozici jsou dva režimy: „Boost“ určený pro dynamické řízení a „Relax“ pro klidnější řízení. Oba režimy lze nastavit na míru a liší se v určitých parametrech:
– Barva a intenzita osvětlení ukrytého v panelech dveří, v palubní desce a konzole;
– Barva informací uváděných na ukazatelích digitálního přístroji a dotykovém displeji;
– Programy pneumatických 8bodových masáží sedadel.

Atmosféru lze doplnit aktivací čichu za pomoci rozprašovače jemných vůní, které ladí se zvoleným režimem, a aktivací hmatu pomocí změn parametrů řízení prostřednictvím paketu Driver Sport, který působí na pevnost a přesnost řízení, kartografii pedálu akcelerátoru, reakční rychlost řazení a intenzitu zvuku motoru.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru