Porsche 911 Carrera Turbo

Model 911 se dočkal dvou vrcholných verzí Turbo a Turbo S, a to i v provedení kabriolet. Mají vyšší výkon a lehce upravený design.

911 Turbo S

Pro ultimativní vozy jsou vždy vyhrazeny speciální úpravy a obě Turba nejsou výjimkou. Vycházejí samozřejmě z aktuálního modelu 911 Carrera, nabídnou ale malé změny v detailech. Upravený je přední nárazník, kam byly přidány malé plošky v rozích pro zlepšení aerodynamiky, v centrálním otvoru pro nasávání vzduchu je navíc jedna dodatečná příčka. Výraznější změna se týká LED diodových světel s dvojitými světelnými trubicemi a na zádi upoutají pozornost zadní světlomety s 3D efektem. Porsche zvolilo pro své vrcholné modely i nový design kol – místo deseti paprsků jich mají sedm a jsou 20 palcová. Pohled zezadu nabídne nové řešení dvou párů hranatých koncovek výfuku.

Pro oba modely je vyhrazen šestiválec objemu 3,8 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly, jehož výkon byl zvýšen o 20 koní na 540 v případě varianty Turbo a na 580 koní u verze Turbo S. Na vyšším výkonu se podílejí nová turbodmychadla, opět se jedná o řešení s proměnlivou geometrií lopatek, kde má Porsche stále světový unikát při použití u benzínových motorů. Svůj díl mají také přepracované hlavy válců, nové vstřikovače a zvýšení tlaku vstřikování paliva. Pro lepší odezvu na plyn využívá motor funkci dynamického udržování plnicího tlaku, která drží dostatečný tlak i v případě, že pedál plynu sešlapujete jen lehce. Zřetelně se to projeví v režimech Sport a Sport Plus.

911 Turbo S

Parametry akcelerace jsou vzrušující – z nuly na stovku zrychlí 911 Turbo za 3 sekundy a Turbo S dokonce za 2,9 s. Maximální rychlost těchto vozů 320, resp. 330 km/h je rovněž působivá. V kombinovaném režimu přitom automobilka slibuje spotřebu pouhých 9,1 l/100 km.

Ve standardní výbavě modelů Turbo je sportovní paket, který zahrnuje čtyři jízdní režimy a funkce pro maximální možnou akceleraci. Vše se soustředilo na sportovní volant GT s průměrem 360 mm, který vychází z řešení ve vozu 918 Spyder. Otočný kroužek na pravé straně volantu vám umožní volit mezi jízdními režimy Normal, Sport, Sport Plus a Individual. Uprostřed tohoto voliče najdete tlačítko, které umožní po dobu 20 sekund dostat z motoru co nejvíc – akcelerace se krátkodobě maximálně zvýší, což můžete využít ve všech režimech a kdykoliv potřebujete.

Strana 24 - 25 interiér velká

Úměrně narůstajícímu počtu koní jsou nutné i úpravy podvozku. Modely 911 Turbo mají aktivní tlumiče PASM, ve standardu jsou rovněž i adaptivní stabilizátory PDCC, které omezují náklony karoserie, i keramické brzdy PCCB. Do příplatkové výbavy přibyl radarový asistent pro jízdu v pruhu a speciální funkce pro pomalou jízdu, kdy je o 40 mm zvýšena spodní hrana předního nárazníku.

Konektivita a ovládání jsou zajištěny přes novou generaci systému PCM s online navigací. Nastavení ovládáte pomocí multidotykového displeje se skleněným povrchem, který je zabudovaný do středového panelu. Navigace pracuje s dopravními informacemi v reálném čase, trasa se vám může promítnout pomocí satelitních snímků. Dokonalý zvukový požitek v kabině při poslouchání hudby zaručuje buď standardně dodávaný systém Bose, v příplatkové výbavě je pak ještě špičkový Burmester.

Cena nových modelů je prozatím stanovena v eurech, a to u verze 911 Turbo na 174 669 a u 911 Turbo S je to 202 872 euro.

911 Turbo S

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru