Dacia Dokker Stepway 1,2 TCe – osobní dodávka

Dokker patří do kategorie vozů, které ve všední den oddaně slouží drobnému řemeslníkovi či živnostníkovi a o víkendu vozí rodinku za zábavou nebo na chalupu. Nabízí nejen mnoho způsobů využití, ale také nízkou cenu.

SONY DSC

Auta tohoto typu mívají posuvné boční dveře a Dokker není výjimkou. Po jejich úplném odsunutí se odkryje široký nástupní otvor, což znamená, že se sem bude dobře nastupovat například i lehce hendikepovaným osobám nebo dětem v pubertě, jejichž končetiny v tomto věku vykazují výraznou neskladnost. Dokker je klasicky pětimístný, v nabídce tudíž nehledejte možnost přikoupení třetí řady sedadel. Testovaná verze Stepway se oproti základnímu modelu liší oplastováním, které probíhá po celém obvodu vozu, takže je odolnější při výletech mimo asfalt. Doplňky ve stylu SUV Dokkeru celkem sluší, outdoorově působí i přední a zadní kryt nárazníku. Ve spojení s výraznou modrou barvou laku je Dokker docela fešák a nijak si nezadá se svými konkurenty, mezi něž patří především Citroën Berlingo nebo Peugeot Partner.

V interiéru vozu v testované výbavě, která je v ceníku druhá nejvyšší, bylo i přes střídmý design palubní desky docela útulno. Prostoru je zde vzhledem ke stavbě karoserie a délce rozvoru skutečně dostatek, sedadla nabízejí i malý náznak bočního vedení a pěkné čalounění. Mají dost krátké sedáky, což může být méně příjemné na dlouhých cestách, pro běžné pojížďky to ale problém není. Použité tvrdé plasty jsou v tomto typu auta běžné a tady navíc nevypadají špatně. Přístroje v kapličce jsou velmi dobře čitelné, na středovém panelu najdete dokonce i velký displej pro ovládání multimédií. Volant je ve výbavě Stepway kožený a dobře padne do ruky, i přesto, že nemá žádné tvarování pro uchopení. Celkově jednoduché ovládání tlačítek má pár menších nelogičností, na které se dá zvyknout, pokud autem denně jezdíte. Patří mezi ně například houkačka ovládaná tlačítkem páčky pro přepínání světel nebo způsob seřizování výšky světlometů. Velmi praktické jsou zato odkládací prostory. Tady není nutno šetřit chválou – velká schránka na palubní desce nejen pojme, ale také udrží i větší předměty, držáky na láhve na středové konzole nepřekážejí při řízení, kapsy ve dveřích jsou dostatečně široké a schránka pod stropem je rovněž rozměrná. Výborný je parametr zavazadlového prostoru – základní objem je 800 l a lze jej rozšířit až na maximální 3000 litrů. Do nákladového prostoru se dostanete velmi pohodlně díky dvoukřídlým dveřím, které lze otevřít do šířky. Toto praktické řešení umožní přepravit i rozměrnější předměty, které mohou mít na šířku až 110 cm a na délku až 1,5 metru. V gumové podlážce nákladového prostoru jsou také oka k uchycení přepravovaných předmětů, což je další bod pro Dokker za praktické využití.

Benzínový motor 1,2 l řazený pětistupňovým manuálem má výkon 115 koní a dokáže být docela energický, zvlášť když nejste pohodlní při práci s řadicí pákou. Celkem svižně se chová mezi 2 a 3 tisíci otáček, má ale slabší místa, kdy zátah spíš chybí. Kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat podle katalogových údajů kolem 5,8 l/100 km, protože jsme ale měli v testu zcela nové auto s nájezdem pouhých 1500 km, nelze spotřebu posuzovat. Údaj palubního počítače, který ukázal 8,7 l, tak nemůžeme považovat za dostatečně vypovídající. Příjemně překvapil podvozek, který je naladěn pro pohodlnou jízdu, přitom ale není nějak neposlušný v zatáčkách. Vysoká karoserie sice ovlivní průjezd ostřejším obloukem a nevyhnete se ani jejím náklonům, celkově ale lze zhodnotit jízdu s Dokkerem pozitivně. Díky plastům a vyšší světlé výšce lze zamířit i do přírody, nezpevněná cesta vás nemusí vyvést z míry.

Chcete-li pořídit tuto osobní dodávku opravdu lacino, můžete začít u základního modelu Dacia Dokker 1,6 s výkonem 82 koní, který stojí 209 900 Kč. Testovaná výbava Stepway začíná na 314 900 Kč s benzínovým motorem 1,2 TCe, druhou alternativou je diesel 1,5 dCi, kde musíte přidat ještě 25 tisíc navíc.

Testovaný model:

motor:  zážehový čtyřválec 1198 cm3

výkon: 85 kW/115 k při 4500 ot./min.

točivý moment:  190 Nm při 2000 ot./min.

rozměry:  délka 4363 mm, šířka 1751 mm, výška 1814 mm

rozvor náprav: 2810 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru